Ĝenovo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Brando.jpg PORCA MISÉRIA!!!!! PORCA NECIKLOPEDIO!!!!!

Chi tio èstas vera kaj propria artikolo italiana kaj èstas kontrollata dela Cosa Nostra Siciliana. Mettu la manojn sur ĉi tiu artikolo, kaj Forza Italia se la prende con te, kaco!
Chiu vuolas spaghetton kaj polpettojn?

Pizza mista.jpg

"Se oni amas la gaston, oni zorgas la paston"

~ Zamenhof pri ĝenova gastemo
2129 n.jpg

"Siamö padani abiamö ün söniö nel cuöře, brüžare il třicölöre, brüžare il třicölöre!"

~ Faŝisto pri Ĝenovo

"En nia vilaĝo estis jam bariloj. Kial? Por ke la dombestoj ne vagadu dise"

~ ĝenovano pri Ĝenovo

"Pardonon. Pri ĉi tiu afero mi ne povas skribi en Esperanto"

~ Meduzo

"Tre interesa ! mi atendos senpacience la sekvon"

~ leganto pri ĉi tiu artikolo

" Idistoj on sanan oj taipunut muoto"

~ Finnlingvano pri idistoj

Ĝenovo [ĵз'nævo] (Aurelia allobrogum) estas urbo proksima al Ĝenevo kaj najbara al Ĝenivo, iom malproksima de Ĝenavo kaj Ĝenuvo. Ĝenovo estas ĉefurbo de la samnoma kantono Ĝenovo, ĉe la okcidenta rando de lago Lemano, kie elfluas la rivero Rodano. Je la 31-a de decembro 2007 ĝi havis 185.726 enloĝantojn. La plejparto el ili parolas la francan, kiu estas la oficiala lingvo de la urbo kaj kantono.

Aliajn aferojn mi tute ne scias kaj ili ne gravas al mi.

[redakti] Historio

La pravilaĝon fondis la kelta popolo de la Alobrogoj. Cezaro vokis tiun vilaĝon Geneva (Bellum gallicum, 1:7). En 414 ĝi fariĝis 22-a kantono de la Svisa Konfederacio.
Nuovastazione.jpg

Ĝenova Stacidomo

En la Mezepoko ĝi estis unu el la italaj Maraj Respublikoj kune kun Venecio, Amalfi kaj Pizo. La Ĝenova Respubliko, kiu ampleksis la hodiaŭan Ligurion kaj koloniojn en Mezoriento, Grekio, Nordafriko kaj Korsiko, apartenis al la napoleona Unua Franca Imperio ĝis 1813. Finfine en la jaro 1915 ĝi estis aneksata de Piemonto.

[redakti] Alpa Raso

La supera alpa raso, kiu loĝas en nordo de Italio, estu unu el la subkategorioj de la historia antropologia koncepto de eŭropeca kaŭkaza raso. Ĝi difiniĝis per antropologoj fine de la 19-a kaj komence de la 20-a jarcento, kaj tre konatis tiam, kvankam nuntempe la termino estas apenaŭ plu uzata. La "alpa raso" priskribu la gvidajn ĝeneralajn korpajn trajtojn de la nuntempaj etnaj populacioj de iuj partoj de centra, suda kaj orienta Eŭropo kaj iuj partoj de centra kaj okcidenta Azio: anoj de tiu raso havu prefere rufe brunajn harojn, estu iel malpli altaj, havu malpli larĝajn ŝultrojn, kaj havu iom malpli helan haŭton ol tiuj karaktizitaj anoj de nordia raso.

[redakti] Diferenco

- Kia estas la diferenco inter milanano kaj ĝenovano?

- Kiam milanano kalviĝas, li aĉetas perukon, kaj kiam ĝenovano kalviĝas, li vendas la kombilon.

[redakti] Esperanto

D194a o.jpg

Unua Esperanto-grupo aperis tie en 1910, La Ĝeneva societo de esperanto "La Stelo", kies nomo estas tre originala. Unua organizo por instruado de Esperanto estis "Liguria Instituto de Esperanto" starigita en Ĝenovo en 1910 de doktoro Alfredo Stromboli, kiu en tiu jaro fervore propagandis, starigante en 1911 la asocion IEA, kiun li prezidis, kaj la 2-an nacian kongreson en Ĝenovo en 1911.

Tre grava branĉo de IEA estis E-a Kooperativo, fondita en Genova antaŭ la milito, kiu eldonis multajn prop. foliojn (ĉefe tiun tre utilan kompilitan de Cesare Gadario) kaj multajn gramatikojn kaj broŝurojn. Pro la milito la Ko­operativo devis ĉesigi sian agadon Cadario je la fino de 1912 iris al Torino, kie li sukcesis kun helpo de inĝ. Balzac kaj Mario Murettistarigi grupon kaj organizi kursojn. Samtem­pe tre disvolviĝis la propagando en Villar Perosa, age de la tre aktiva Dante Randi kaj en Torre Pellice age de prof. Vinaj.

[redakti] Pardonu!

Diras turisto al ĝenovano:

-- Pardonu min, mi serĉas la stacidomon.

-- Mi pardonas vin, serĉu ĝin trankvile!

[redakti] Famaj loĝantoj

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj