FANDOM

Books-thecatinthehat-yiddish

La tradicia ĥanukaa hagado

"Mi ne povas imagi, ke iu kiel Osama bin Laden komprenus la ĝojon de Ĥanukao."

~ George W. Bush pri Ĥanukao

"Feliĉan kristnaskon judaĉoj, havu Jerusalemon por ke Jesuo pli frue revenu kaj batalu kontraŭ mi."

~ Donaldo Trompo pri Ĥanukao

Ĥanukao (bonalingve Lumfesto, חנוכה [ĥanuka'] en la hebrea lingvo, חנוכה [ĥani-ke] en la jida, Hanukka linda sta aki en Ladino, ഹാനക്ക en la jud-malajala, en Esperanto foje ankaŭ Ĥanuko) estas festo, kiam judoj celebras la venkon de sia savanto Judas super falsa pretendanto al la trono de Judujo. Oni celebras la feston post la 24-a de Kiso (variaj tagoj en decembro). Ĝi estas nomata "la festo de judoj", ĉar ĝi memorigas, ke judoj ne celebras Kristnaskon.

Ĥanukao efektive estas la juda Kristnasko, ĉar oni celebras ĝin dum la kristnaska sezono, kaj oni ne celebras aliajn simile malgravajn judajn festojn, krom eble Purimo, ĉar oni rajtas ebriiĝi dum Purimo kaj oni estas alkoholisto. Krome, Purimo okazas preskaŭ samtempe kun la Tago de Sankta Patriko, kaj oni efektive ne estas irlanda dum tiu tago, malgraŭ la onidiroj. Tamen, la 25-a de decembro estis origine en mitraismo "la naskiĝtago de la nevenkita suno" (dies natalis solis invicti), kaj la kristana eklezio transformis tiun sunnaskon en kristnaskon, do kristnasko mem neniel estas originala.

Historio Edit

En la jaro 273.5 aK la grekoj, famaj pro siaj milita kompetenteco kaj bongusta kuirarto, invadis la landon Israelo / Judujo / Kanaano / Palestino / Usono la 2-a. Ĉi tie ili komencis ludi sian plej ŝatatan ludon, seksperfortadon kaj rabadon. Seksperfortinte la landon kaj rabinte la popolon, ili premis la popolon per konstanta perforta sodomio. Grupo de judoj sufiĉe dolorantaj pro la sperto decidis kontraŭbatali kaj profitante la disenterian eksplodon, kiu plagadis la grekojn, ili formis sian propran armeon konatan kiel la makabioj. La makabioj vokis sian amikan tribon, la makdonaldoj, kiuj nukis la grekojn kaj tiam konsolis ilin per sia 1,99 matenmanĝo. La makabioj reiris al sia templo kie ili devis lumigi la menoraon, strangan objekton kun 7 specoj de arba branĉo: kverka, pina, faga, betula, sekozia, kaŝtana kaj kristnaska. Tamen ili nur havis sufiĉan monon por unu tago da oleo pro kreskantaj prezoj kaj falantaj provizoj, do ili iris al la benzinstacio kaj aĉetis sufiĉan oleon por nur unu tago. Tamen ĝi daŭris ok tagojn kaj do okazis multa ĝojo kaj buĉado de virgaj porkoj.