Ŝako

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ne el ĉiu ligno oni faras violonon"

~ Zamenhof pri ligno uzita por fari ŝakpecojn

"Le anglese ha habite alcun influentia, ben secur"

~ Interlingvaisto

Ŝako estas nerda ludo invetita de Vulkanoj. La ŝakludo estas unu el la fenomenoj, kiuj proksimigas inter si la homojn kaj naciojn same kiel la lingvo. Ĝi havis jam en la antikvaj epokoj grandan signifon en la int. sociaj rilatoj. Ĝi estis la unua amuza okupado, per kiu kuraĝadis la ŝak­ludantoj migri en fremdajn landojn, por mezuri siajn fortojn laŭ la sama maniero de la nuntempaj sportistoj. Historiaj verkoj aludas multofte pri tiaj okazintaĵoj.

[redakti] Reguloj

Sakrubriko4.jpg
La bazaj reguloj estas:
160px-Chess cheat.jpg

Ŝako imitas vivon

  • Venkas la ludanto, kiu unue perdas ĉiom da la proprajn pecojn.
  • Se mankas leĝaj movoj al ludanto, venkas la ludanto, kiu havas la plej malmultajn pecojn sur la tabulo.
  • Nur peonoj estas en la eka pozicio. Kiam la ludo komencas, ludantoj arbitre metas iliaj pecoj sur la tabulo.
  • Ambaŭ ludantoj ludas samtempe, sen alternado.
  • La reĝo estas traktata kiel iu ajn de la aliaj pecoj.
  • Peono rajtas rangaltiĝi al iu ajn peco alie de peono—eĉ al reĝo. (Do estas eble, ke ludanto havos plurajn reĝojn sur la tabulo!)
  • Arokado estas nevalida movo.
  • Se ludanto povas kapti iun ajn pecon de la kontraŭulo, tiu devas kapti ĝin.

[redakti] Atomoj

La nombro da pozicioj de la ŝakpecoj sur la ludtabulo superas la nombron da atomoj en la Universo.

[redakti] Ŝako kaj lingvoj

Vi, stultulego, kiu neniam kapablis lerni eĉ latinon, forigu el via kapo la deziron lerni Esperanton; daŭrigu ludi ŝakojn!

[redakti] Esperanto

Esperanto aplikas la algebran sistemon de ŝaka notado pro ĝia ĝenerala int. komprenebleco.

[redakti] Komputilo

La komputiloj povas analizi inter 6 kaj 8 milionoj da ludmovoj en la ŝako... sekunde.

[redakti] Pecoj

En ŝako estas pecoj, kiuj havas malsamajn nomojn kaj funkciojn:

Ŝak-pecoj:

Fluganto fariĝas drako, oblikvulo fariĝas draka ĉevalo, kaj aliaj pecoj fariĝas orgeneraloj (same kiel soldatoj fariĝas damoj).

Content Navigation