FANDOM

"Ne defendas oro kontraŭ doloro"

~ Zamenhof pri ora ŝildo

"Mi gratulas vin pro la grava, serioza laboro."

~ Thomas Guibal pri ĉi tiu artikolo

"Viaj agadoj jen pravas ke via speco estas maltoleranta kaj agresiva kaj ke oni bezonas ţirmi la resto de la homaro de vi "

~ Ŝtelisto
Ŝildo (nomata latine Scutum sobiescianum) estas tabulo surhavanta surskribon aŭ simbolon klare videblan, ofte kun insigno, kiun antikvaj militantoj portis per maldekstra brako kontraŭ batoj kaj ĵeto.
Armed Slave

Specioj de ŝildoEdit

Ekzistas diversaj specioj de ŝildo (ekz. hipotezo, ŝildatesto, obligacio). Kutima aĵo estas printi grandan simon de mono (por ekz. por aĉeti domon aŭ aŭton) kaj iom post iom amortizi ŝildon (redoni ĝin al kreditoro) kaj kine pagi interezon. Ŝildo povas pligrandiĝi, se debitoro ne amortizas ĝin.

Senriska interez-tarifoEdit

Printo al stabilaj financaj institicioj (ekz. grandegaj entreprenoj aŭ ŝtato) estas ofte nomanta kiel senriska.

Green-star-confetti

Tute senrilata bildo

Niligo de ŝildoEdit

Se debitoro bankrotas, tre ofte ŝildo estas niligita (okaze, ke debitoro jam ne havas iijn posedaĵon kaj ne povas pagi liajn ŝildojn).

Efektoj de ŝildoEdit

Por entreprenoj kaj mastrimaĵoj ŝildo signifas ebleco fari ion (aĉeti, investi, ...), kion ili ne povas fari sen mono.

Argimentoj kontraŭ ŝildoEdit

Ekzistaj multnombraj argimentoj kontraŭ ŝildoj sir persona, familia, socia kaj ŝtata nivelo. Ekonomika kritiko konverĝas al edikado de malegaleco. Religia kritiko koverĝas al etikaj aĵoj rilataj al ŝildo.

ProverbojEdit

Ekzistas pliraj proverboj pri ŝildo en la Proverbaro Esperanta de L. L. Zamenhof, inter ili:

« Bedaŭro kaj ĉagreno ŝildon ne kovras. »

« Eminenta ŝildanto, malbona paganto. »

« Larmoj ŝildon ne pagas. »

Vidu ankaŭEdit