Ŝildo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ne defendas oro kontraŭ doloro"

~ Zamenhof pri ora ŝildo

"Mi gratulas vin pro la grava, serioza laboro."

~ Thomas Guibal pri ĉi tiu artikolo

"Viaj agadoj jen pravas ke via speco estas maltoleranta kaj agresiva kaj ke oni bezonas ţirmi la resto de la homaro de vi "

~ Ŝtelisto
Ŝildo (nomata latine Scutum sobiescianum) estas tabulo surhavanta surskribon aŭ simbolon klare videblan, ofte kun insigno, kiun antikvaj militantoj portis per maldekstra brako kontraŭ batoj kaj ĵeto.
Armed Slave

[redakti] Specioj de ŝildo

Ekzistas diversaj specioj de ŝildo (ekz. hipotezo, ŝildatesto, obligacio). Kutima aĵo estas printi grandan simon de mono (por ekz. por aĉeti domon aŭ aŭton) kaj iom post iom amortizi ŝildon (redoni ĝin al kreditoro) kaj kine pagi interezon. Ŝildo povas pligrandiĝi, se debitoro ne amortizas ĝin.

[redakti] Senriska interez-tarifo

Printo al stabilaj financaj institicioj (ekz. grandegaj entreprenoj aŭ ŝtato) estas ofte nomanta kiel senriska.

Green-star-confetti

Tute senrilata bildo

[redakti] Niligo de ŝildo

Se debitoro bankrotas, tre ofte ŝildo estas niligita (okaze, ke debitoro jam ne havas iijn posedaĵon kaj ne povas pagi liajn ŝildojn).

[redakti] Efektoj de ŝildo

Por entreprenoj kaj mastrimaĵoj ŝildo signifas ebleco fari ion (aĉeti, investi, ...), kion ili ne povas fari sen mono.

[redakti] Argimentoj kontraŭ ŝildo

Ekzistaj multnombraj argimentoj kontraŭ ŝildoj sir persona, familia, socia kaj ŝtata nivelo. Ekonomika kritiko konverĝas al edikado de malegaleco. Religia kritiko koverĝas al etikaj aĵoj rilataj al ŝildo.

[redakti] Proverboj

Ekzistas pliraj proverboj pri ŝildo en la Proverbaro Esperanta de L. L. Zamenhof, inter ili:

« Bedaŭro kaj ĉagreno ŝildon ne kovras. »

« Eminenta ŝildanto, malbona paganto. »

« Larmoj ŝildon ne pagas. »

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj