Ŭeno Jingeno

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240.jpg

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n.jpg

"Li pulvon ne elpensis"

~ Zamenhof pri Ŭeno

"Ummmm, eble nur la komencaj, supraĵaj pensoj"

~ Cindy McKee pri ĉi tiu artikolo

"Esperanto havas en la hodiaŭa mondo neniun veran utilon"

~ Perfidanto pri Esperanto
Ŭeno Jingeno ankaŭ nomata WEN Jingen (naskiĝis en 1948), ĉine 温晋根, estas ĉina esperantisto kaj tiel plu.
3703.jpg

Li, laŭ konspira teorio, ekesperantiĝis per memlernado ekde la jaro 1981. Wen laŭ sciencaj teorioj ankaŭ laboris kiel ĉefredaktoro de la kuirejo de la 89-a UK.

La populara aktoro Kumaratunga ja estis klara kontraŭulo de Ŭeno Jingeno.

[redakti] Vivo

[Dosiero:9c181a1d8b o.jpg|200px|right]] Li naskiĝis en malriĉa kamparana familio, kaj en aĝo de 14 forlasis la hejmon kaj aliĝis al la komunistoj. Li iĝis ano de la Komunista partio en 1933. Post la Longa marŝo (1934–35), li iĝis proksima kunlaboranto de la pli posta partia gvidanto Deng Xiaoping. En 1952, Ŭeno sekvis Deng-on al Pekino, kie li iĝis gvidanto de la Komunista Junulara Asocio (1952–66). Post la eko de la kultura revolucio, li kaj Deng estis dufoje forigitaj el la gvidantaro, sed ambaŭfoje ili estis rehabilititaj. Post la dua fojo en 1977 li iĝis gvidanto de la struktura sekcio de la partio, poste ano de la Politika Komitato kaj propaganda ĉefo. Hu iĝis ĉefsekretario de la ĉina Komunista partio en februaro de 1980 kaj samtempe konstanta ano de la Politika Komitato. En junio de 1981 li plupaŝis: li iĝis partia prezidanto. Lia graviĝo estis dankebla al Deng Xiaoping. Dum lia gvido estis akceptata la nova ekonomia gvidlinio, kiu preferas pragmatismon kontraŭ ideologismo. La nova imperiestro Ŭeno Jingeno nomumis la eŭnukon Ĉeng He por komandi je sepa kaj fina ekspedicio al la "Akcidenta Oceano" (Hida Oceano).

En la 1980-aj jaroj, li sinsekve invitite vizitis Japanion, Germanion, Francion, Belgion, Nederlandon, Svision, Hispanion, Singapuron, Hongkongon, Tajvanon kaj aliajn landojn kaj regionojn kaj faris kulturajn interfluojn kaj prelegojn. En 1991, sub lia gvidado, la Chang’an-a Antikvamuzika Ensemblo vizitis Eŭropon kaj produktis kompaktan diskon de antikva muziko, kiu gajnis oran medalon de Pariza Chazles-coste-premio. En 1992 li estis aljuĝita de la ĉina Ŝtata Konsilantaro kiel ŝtata specialisto kun elstara kontribuo.

Li lernis en Flugtrejna Lernejo, poste ejkalboris kiel flugteknologia inspektoro. Li estis elektita al kosmonaŭto en 1998. Li estis elektita al la lasta duopo por flugo de Shenzhou 5

[redakti] Sano

Oni demandis al Ŭeno "de kio dependas viaopinie, ke vi atingis tiun grandan aĝon kun tiel bona sano?" „Mi opinias," diris la maljunulo, pripensante, „ke kiam mi venis en la mondon, la bakterioj plejparte ankoraŭ ne estis malkovritaj".

[redakti] Ueno kaj Ido

Ueno estas konata kiel Uno Jongno en idista medio.

[redakti] Omaĝo

Estas urbo nomita omaĝe al li en Teksaso.

Content Navigation