FANDOM

"Hakilo estas tranĉa, sed ne cedas la branĉo"

~ Zamenhof pri alia afero
46d6570e2b o

"Mia avino posedis fusilon"

~ Cindy McKee pri fusilo .22

"Felicitationes con vostre labor impressionante!"

~ Interlingvaisto

La .22 long Fusilo estas malgranda kalibro de piso uzita ĉefe en la sporta ŝoto.

DisvolviĝoEdit

Aperita en 1887 de la mano de la American J. Stevens Arms, Ĝi origine uzis nigran pulvon, sed komence de la 20a jarcento fabrikis kun nitropólvora. La versio "alta rapido" de Remington en 1930. Kun la paŝo de la jaroj, estis la kalibro kun pli disvolviĝoj kaj versioj.

Esperanto-shildoj-031-eta

Tiu ĉi bildo havas nenian rilaton al artikolo

ServojEdit

Pro lia malalta prezo, preskaŭ nula regreso kaj bona precizeco, estas kartoĉo de sporta ŝoto tre populara. Kun kugloj de kava pinto, ĝi kelkfoje uzas por la plej malgranda ĉaso.

Lia uzo en persona arierulo estas malabunda, pro tio ke krom trafoj en zonoj aparte sentivaj aŭ esencaj, ne estas ofta kiu malkonstruu al la celo de pafo. Estas tre ebla ol nek de pluraj. Ĝis la perdo de sango aŭ aliaj komplikaĵoj de la vundo lin faras. Ĉi tio ne signifas ke la vundoj ne estas gravaj, sed la povo de aresto estas malabunda.

Pro ĉi tio en armiloj de persona arierulo uzas ĉefe en armiloj tre malgrandaj kaj malpezaj. Pro tio ke lia malgranda grandeco kaj malmulta regreso lin faras taŭga por ili.

La versio normo pafas kuglon de 2,6 gramoj al 330 m/s. Al 300m de distanco