1627

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
7766 n

"Hazardo estas malbona gardo"

~ Zamenhof pri hazardo

"Nuy lingwa es zuy hao moden tul fo interjenmin-ney komuniko pa ol munda"

~ Lingvodeplanetano

"Iom surprizas min via interpreto"

~ Tonjo del Barrio

"Jes ja, tamen, pruvu ĝin al mi! "

~ Mi

En la jaro 1627 post Kristo okazis, interalie:

Index 01

[redakti] Eventoj

  • Komenciĝas plurjara tutmonda fazo de signifa klimata malvarmiĝo, kiu pruveblis per esploroj de arboj el Kalifornio, Irlando kaj Anatolio. La kaŭzo supozeble estis vulkana erupcio.
  • Marto: la komitato de la germana skolo Arends decidis ellaborigi alfaron por E.
  • 25-a de aprilo: oni oficiale permesis la fondon de TEA.
  • 5-a de junio: R. Llech fondis en Paris semon socialismeton „Franca Socialismeto de E-istoj-St-istoj“ tuj post 1-a provo de E. st-ado organizita de „Fluganta Skribilo“.
  • Aŭgusto: En la Int. Kongr. de St. en Brŭelles okazis int. ekspozicio, en kiu E. havis plej brandan lokon.
    • 6-a de aŭgusto: okazis la 1-a Ĝenerala Kunveno de IAES en la „Moda Palaco“ kaj la 1-a interna kaj intersistema konkurso de St.: V. Hendriĉ, 140 sil., f-ino O. Piau, 120 sil., R. Llech, 100sil., s-ino A. Picard, 80 sil. Dum la ferma kunsido okazis diskuto en E. pri la utileco de St. por la E-istoj, post kiu la Kongreso unuanimale akceptis deziresprimon pri lernado de E. St. kaj edukado de E. Stoj.
    • 12-a de aŭgusto: en Göteborg deko da sovetianoj akceptis la Konvencion inter SAT kaj LEA-oj kaj aldonon al la statuto, per kiu estis akcentata la kultura, eduka, nepolitika kaj kontraŭdogmeca karaktero de SAT.
  • 3-a de septembro: La 12-a Racia Kongreso okazis en Napoli;
  • Oktobro: 15-a Kongreso en Hukuoka, kie mutaj univ. profeso­roj estis ekz. T. Itoo, Fuĵisaŭa, Ohshima.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Monumentjezamenhof
Content Navigation
Aliaj lingvoj