1831

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Donacon reprenu kaj mian vivon ne venenu"

~ Zamenhof pri iu ajn
1335

"Vi pravas"

~ iu pri la supra diraĵo

"Salut'n. Mi legis vian artikolon. Normala artikolo! :) Dankon"

~ leganto pri ĉi tiu artikolo

"Neniam bedaŭru, ke vi tro malmulte manĝis"

~ Thomas Jefferson pri tute alia afero

"Altra tempi, altra mori"

~ idisto

"En Hispanio tio estas polemika afero, kiel vi scias"

~ Tonjo del Barrio

"Esperanta esperanto enesperigis sin en senesperan esperejon"

~ iu pri io en 1831

"La originala dokumento ne estas verkita per Esperanto, sed per angla"

~ Sanfranciskano pri ĉi tiu artikolo

"Mi petas, ke ĉiuj ĉesu kvereli"

~ Neciklopediisto
En la jaro 1831 post Kristo okazis, interalie:
Esperanto2

Esperanto-festo en 1831

[redakti] Eventoj

  • 16-a de septembro: ISC kunvenis en Zürich, kaj unuanimale interkonsentis, ke la internacia lingvo estas ĉef-fetoro en la laboro por interna bonvolo kaj kompreniĝo.
  • Oktobro: 19-a Kongreso en Kyôto kun pli ol 40 partoprenantoj, el kiuj nur malpli ol 8 komprenis Esperanton.

[redakti] Esperantujo

  • Januaro: fondiĝo de l' tut­japana organizo, japana Prolet-esperantista Unio (JPEU), kun ĉ. 150 mambroj.
  • 2-a de februaro: La nederlanda ministerio de publika instruado eldonis dekreton N-ro 41.241, laŭ kiu ESPERANTO povas esti fakultative instruata en komercaj lernejoj por ursoj. Tiuj ursoj povas ĝui ŝtatan subvencion laŭ pli frua tiurilata dekreto.
  • Marto: la opozicio organizis ĝeneralan voĉdonadon inter ĉiuj SAT-anoj senescepte: el 1256 voĉdonintoj el 30 landoj 1218 voĉdonis malfidon al la direkcio (sume, kun subskribintoj de korektivaj revolucioj entute 2700 SAT-anoj esprimis malfidon al la direkcio).
  • Junio:Japana Prolet-E­sperantista Unio fondiĝis.
    • 6-a de junio: R. Kreuz, en svisa st. kongreso de l' sistemo Stolze-Schrey en Rüti, ricevis premion por E. Stenografado je rapideco de 220 silaboj.
    • 12-a de junio:Budhana Ligo esperantista estis fondita.
    • 16-a de junio: Moder malfermis la diskuton pri lingva problemo, kelkaj E-istoj Rotary-anoj (Warnier, Arnhold, Appelbaum) faris interesan demonstracion pri la valoro de E kaj la kongreso konstatis, ke „la problemo pri la lingvaj malfacilaĵoj, ĝiaj rilatoj al la sesa celo de RI kaj ĝia solvo estas oferoj tro gravedaj kaj ili koncernas al RI.“
  • Julio: la organo de IAES „Int. St-isto“, kiu ĝis nun aperis poligrafite, aperas presite.
    • 25-a de julio: La 16-a Racia Kongreso estis aranĝita en Padova. Okazis samtempe la Tria Racia Ekspozicio de ESPERANTO kaj dua Int. Turisma Karavano al Italujo.
  • 1-a de aŭgusto: Partiana opozicio klopodas akiri la gvidadon de SAT, sed malsukcesas. Ĝi forlasas la kongreson: Decido, ke SAT restos senpartieca, ĉiutendenca.
  • Septembro: SEL eldonas kvaronjaran „Skrotan Bultenon“.
  • Oktobro: fondiĝis Japana Studenta Ligo esperantista.
  • Decembro: fondo de la "Groupement E-iste de l' Enseignement Primaire" (sekr. Despeyroŭ), kiu fariĝas (jan. 1933) la "Groupement E-iste de 1' Enseignement" (Desperroŭ kaj Ferez), kies organo estas la "Tribune E-iste" de Ferez.

[redakti] Naskiĝoj

Stelousonarango

[redakti] Mortoj

Monumentjezamenhof
Content Navigation
Aliaj lingvoj