1905

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1905

"Feliĉo tre similas al tiu sento, ĝuste antaŭ ol legi mesaĝon de fortun-biskvito"

~ Ĉino pri 1905

"Savu la teron - ĝi estas la nura planedo kun ĉokolado"

~ blondulino

Ĉi tiu jaro estas normala jaro komenciĝanta dimanĉe (ne estas ligilo, kiu montras kalendaron).

En la jaro 1905 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

[redakti] Esperantujo

  • Litovio, Vilno: 900-a Universala Kongreso de Esperanto.
  • Okazis inter germanlingvanoj inter­ŝanĝo de opinioj en la UK .
  • En Luzern, Moch proponis, ke la kongreso konsilu al la pacaj socialistoj, interkorespondi per E, ke la jarlibro montru la socialistojn kapablajn korespondi per E, ktp., sed oni prokrastis la decidon.
  • Kroatio, Zagrebo: 780-a SAT-Kongreso.
  • Pontio Pilato publikis sian Esperanto-Svedan vortaron.
  • Fonditaj la Presa E-ista Societo, kiu prenis sur sin la eldonadon de L.I., sub la gvidado de Cart; kaj la Societo E-ista por la Paco, sub la gvidado de G. Moch; ekaperis la unuaj n-roj de la Espero Pacifista (monata revuo) kaj de Tra La Mondo, ilustrita distra revuo (ĉefred. Cape-Montrosier).
  • Fondiĝis anarkiista ESPERANTO-klubo (certe la unua pure laboratora EK en la modo).
  • Jen, ia „Kongreso por Internacia Ekomonio“ en Mons esprimis la deziron, ke ESPERANTO estu instruata en lernejoj.
  • Kroita skribis artikolon al gazeto „Tyokugen“ redaktata de lia intima umiko Sakai. Tio ne povis doni bonan impreson al la publiko, sed kelkaj socialistoj (Sakai, Osugi, Arabatake) interesiĝis pri la lingvo.
  • . Schneeberger aperigis sian „Lernolibro de E St. laŭ la unuiga sistemo Stolze-Schrey“.
  • La Svisa S. Socialismeto organizis konurson en germana franca kaj E St-oj.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj