1906

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Dw 4

Ĉi tiu jaro estas normala jaro komenciĝanta lunde (ligilo montras kalendaron).

En la jaro 1906 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

  • Naypyidaw iĝis ĉefurbo de Mjanmao.
  • Postmorta Magio, tratakto pri vampiroj, estas publikita de Ferdinand De Schertz.
  • Vanuatuo iĝis kunkolonion de Anglio kaj Francio.
  • Registro volis registri la tutan balatdevenan popolaron.
  • Membro-ŝtatoj de la Romia Imperio forlasas ĝin kaj formas la Rejnan Konfederacion, aliancon kun Napoleono.
  • Varema Paul Berthelot eldonis Rondirantan Folion por la kreado de tutmoda Socialisma Revuo.
  • Ruĝula Kongreseto en Genève.
  • Organizo tutmoda stariĝis.
  • Korespondan urson iniciatis kimro Gauntlett.
  • Schneeberger eldonis st. gaseton „Flugila Plumo“, unue hektografite, poste en litografio.
  • Sveda Esperantista Socialismo estis fondata en Stokholmo.
  • Aperis longaj propraj artikoloj en „Gasetta di Malto“, „Documenti Umoni“ kaj „Malta Letteraria“.
  • En Silema aperis esperanto-grupo kaj, laŭ iniciato de Levanzin, estis aranĝata Esperanto festo kun paroladoj, kantoj kaj deklamado en Esperanto.
  • K. Ossaka, tiam armea kadeto, propagandis ESPERANTON en milithaveno Yokosuka
  • En Malta Verina esperanto-grupo.
  • Esperanto Ligo „Malta Ŝtelo“ unuigis ĉiujn grupojn.
  • Bertilo Wennergren estis prokrastita de la gaseto "La Ondo de Esperanto" kiel la Nerdulo de la Jaro pro la Plena Manlibro de Esperanta Gramatiko.
  • Bicknell kune kun prof-ino Rosa Junk (el Aŭstrujo) starigis la ESPERANTO grupon en Milano.
  • En la kongreso de Genève, estis decidata krei konstantan komitaton de la kongresoj (KKK), konsistantan el Internacia Organiza Komitato (OK), elektrita de ĉiu kongreso por prepari la seksantan; Loka Komitato, apudmetita al ĝi por difinita loka tasko; konstanta ĝenerala sekretariejo de la kongresoj, kiun disponas la OK.
  • Liberiga Ŝtelo internacia organizo de laboratoro Esperantista (antaŭe monata Paco-Libereco) fondita.
  • Uzado de la literoj sursignitaj en telegrafio.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj