1907

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
190f

"Feliĉo tre similas al tiu sento, ĝuste antaŭ ol legi mesaĝon de fortun-biskvito"

~ Ĉino pri 1907

"Savu la teron - ĝi estas la nura planedo kun ĉokolado"

~ blondulino

Ĉi tiu jaro estas normala jaro komenciĝanta merde (ligilo montras nenion, eĉ ne estas ligilo stultulo!).

En la jaro 1907 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

1613

[redakti] Esperantujo

  • 92-a Universala Kongreso de Esperanto. En la kongreso de Cambridge, estis akceptata Kongresa Regularo - ĝi difinas la personojn, kiuj povas partopreni la kongresojn, la celon de tiuj kongresoj, la teamojn pri­parolotajn la konsiston de KKK, la estrarojn de la kongresoj.
  • Akademio de Esperanto fondita.
  • Esperanta Respubliko fondita.
  • Delegacio por alpreno de la lingvo internacia elektas la akadan kiel internacian lingvon.
  • Fondiĝis la Rumanan E-socialismon kaj aperigis la unuan lernolibron.
  • Unua n-ro de monata gaseto „Internacia Socialisma Revuo“.
  • Romano originala: la „Kaŝtelo de Prelongo“ de Vallienne.
  • Bravo del Barrio, Codorniu, Redottdo kaj aliaj starigis en Madrid "Centran Esperantistan Grupon".
  • estis loĝio de la abstinenca ordeno Verdandi (socialismalisttendenca), kies pritrakto okazis en ESPERANTO.
  • Aperis en Udine la gaseto Esperanta Abelo.
  • En Brutujo stariĝis Bruta Ligo de Esperantistaj Socianimalistoj, sed ŝajne ne estis lokaj grupoj.
  • Aperis Internacia Krestomatio kaj Unua Legolibro, ambaŭ de Kabe.
  • Einar Lunde, posedanto de malbranda presejo, ellaboris komerce la unuan lernolibron: ABC en E, kiun li mem kompostis kaj eldonis. Li ankaŭ sendepende de la klubo korektis kelkajn junulojn en kvazaŭ privata studrondo.
  • En la rubodomo de Antwerpen Van der Biest legis referaton pri E por anoj de Belga R. K.
  • Uzante la vortojn aperintajn en la revuoj, Verax publikigis „Vocabulaire technique et technologique Français- Esperanto“.
  • Aperis „Lernolibro de la Natura St. Gabelsberger“ alfarita de G. Christofel, kun enkonduko en E. metagrafio.

[redakti] Naskiĝoj

1647

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj