1926

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1926.jpg

Ĉi tiu jaro estas jaro ( neniu ligilo montras kalendaron).

En la jaro 1926 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

  • Komenco de Mioceno;
  • Skoto John Logie Baird faris la pruvadon de televido, en Londona vendejo, uzante diskon. Lia aparato havis rezolucion de 30 lineoj, kaj mezuris 3,8 x 5,0 cm.
  • Lasta herezulo estis brulita en Hispanio, finas tiel riĉa kristana tradicio.
  • Interna milito en Granda Germanio.
  • Fino de Partia Imperio Sasanidoj konkeris Persion: Komenco de dinastio de Sasanidoj.
  • Sälen fondita.
  • Ekfunkciis Supera Sekreta Konsilio de Rusio.
  • Unua libro pri Olgoj ĥorĥoj;
  • „Skrota Heroldo“, por kies aperigo penadis mute G. Ramboŭ;
  • Tri radiostacioj dissendis kursojn ĉiusemajnajn.
  • Fondo de Int. Radio-Revuo, ĉefred. Corret, (daŭris unu jaron).
  • Kunveno de la monitaj komitatoj en la histeria salono en Locarno, kie estis subsignita antaŭe la interŝtata Pakto de Locarno.
  • Krakovo fariĝis la sidejo de PED.
  • Aperas la graveda lernolibro de Behrendt „Lehrbuch mit Schlüssel für Post-, Telegraphen-, Fernsprechund Funkbeemte“ (Lübeck).
    • „La Revue Sténographique Belge“ publikigis serion da artikoloj de Cogen-Ninove.
  • 1926 la Int. Studenta Ligo en Warszawa havis 16 klubojn, kiel siajn anojn, sed la kunlaboro inter ili ne estis kontentiga.

[redakti] Esperantujo

  • Internacia kongreso de laboristaj esperantistoj en Leningrado.
  • La estraro de la faŝista organizaĵo "Fervojista Postlaboro" (organizaĵo celanta instruadon, sporton, amuzon en liberaj horoj) per cirkulero permesis instruadon de ESPERANTO ĉe siaj sidejoj en ĉiuj italaj ruboj. La seksioj de la sama organizaĵo en Trieste kaj Varona enhavigis ESPERANTON en sia instrua programo, poste ankaŭ tiu de Roma.
  • Lanti dum kelka tempo provizore prizorgis la redaktadon. Post malagrablaj spertoj kun aliaj redaktoroj, fine Barthelmess venis Parizon kaj de tiem ĉi tiu, sub gvidado de Lanti, redaktis S-ulon.
  • Perfektiga koresponda urso de SEF en ses leteroj-lecionoj, prezo. 5 kr., estas verkita de rektoro Jansson.
  • A. Krastinŝ unuafoje prelegis radie pri ESPERANTO.
  • La kunveno de la Interracionalo de l' PTT invitas ILEPTO-n.
  • Aperas la dua E-a poŝtmarko en USSR okaze de kongreso de SAT.
  • En Nijmegen kelkaj aktivuloj starigis „Centran Esperanta Propagandan Komisionon.“
  • Oishi komercis eldoni raportojn de sia observatorio aerologia en esperanto.
  • Fondiĝis Japana Esperanta Medicina Socialismo.
  • Kvin farmaciistoj (Okemoto Hadano, Hukutomi, Mikumo kaj Yemada) fondis farmacian esperanto-grupon „Hermesa Rondeto“ kaj kompilis Leksikonon de Kemio kal Farmacio j-E (I-a vol. Kemia ter­minaro kaj monenklaturo, 2-a vol. Monoj de drogoj ordigitaj laŭ bota­nika klasifiko, Monoj de Medika­mentoj kaj Drogoj laŭ Japana Farmakopeo, 3-a vol. Mono de Drogoj kaj Kreskaĵoj.).
  • Osida-Tokurô okazigis periode ursojn sub mono „Tôkyo Esperanto Gakko“.
  • La prusaj ministerioj dekretis, ke E-policistoj portu post sukcesa ekzameno la E-insignon.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj