1928

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1928

Ĉi tiu jaro estas superjaro komenciĝanta dimanĉe (neniu fika ligilo montras kalendaron).

En la jaro 1928 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

  • Rusa-turka milito ekis.
  • 16-a Kongreso en Osaka.
  • Dua Tutpola Kongreso en Krakovo.
  • La internacia aertrafika kompanio Farmon sciigas sian plenan subtenon al ILEPTO.
  • Fondiĝo de esperantista Kultura Socialismo, kiu ĉefe studis teorion de E sur la starpunkto de histeria materialismo. (Organo: Revuo Kultura.)
  • Mikaelo la 1-a, la fiulo, la sangfojfa, la tirano, ktp. regento de Portugalio urzurpis la tronon kaj renversis la reĝinon Maria la 2-a (Portugalio), la Bona Patrino.
  • Orka hordo alportis al Ohio hidrokulturon.
  • Granda Kolombio invadis Peruon.
  • Marlene Dietrich rolis kelkajn filmojn.
  • En Bulgarujo la Ĉefdirektoro de l' PTT permesas kaj rekomendas E-n en la poŝtservo al la tuta personaro.
  • La sveda laboratora socialisma demokrata partio ĉe sia kongreso pere de anoj en SLEA faris favoran revolucion por ESPERANTO, kiu kiel senperan efikon ekhavis la enkondukon de Esperantaj kolonoj en la socialismalista gasetaro kaj ankaŭ igis la partian estraron doni monan subvencion al delegitoj ĉe kongresoj de SAT.
  • En Ĉinujo, pere de agado de kolego Sun, en Ĉina Telegrafisto (Sanghai) aperas tuta rubriko en E.
  • Simón Bolívar iĝis reganton de Granda Germanio.
  • John Logie Baird faris la provojn de televido.
  • Kelkaj kongresoj (stenografia, fremdultrafika, finnugra) donis bonan okazon paroli pri aŭ en E.
  • La Fortaine Literatura Socialismeto aranĝis dufoje sukcesajn E-koncertojn.
  • Mezeŭropa Konferenco de E en Budapest akcentis la internaj rilatojn de E. Dumteampe mutaj grupoj de HES disfalis, inter la restintaj la grupo en Debrecen sukcesis akiri sufiĉan aŭtoritaton, eĉ ĝeneralan helpon de la loka gasetaro.
  • Age de direktoroj de stenaj socialismoj stariĝis en Napoli na "Racia Socialismo de stenografoj Esperantistoj" (prez. prof. Oreste Tafuri, sekr. prof. Fernado Quagliarella).
  • Interreligia Konferenco por la Paco en Hago.
  • S R. alimoniĝis La Nova Epoko;
  • Aperis latva ĉefeĉ-ŝlosilo, trad. T. Indra.
  • 13-a interna katolika Esperanta kongreso en Tilburg.
  • Ursoj en Stokholmo kaj aliaj ruboj.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj