1931

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1931.png

Ĉi tiu jaro estas normala jaro komenciĝanta ĵaŭde (neniu feka ligilo montras kalendaron).

En la jaro 1931 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

  • La kvina kongreso okazis en Moskvo.
  • Darvino ekvojaĝas ĉirkaŭ la mondo en la HMS Beagle.
  • Petro la 1-a (imperiestro de Brazilo) eltroniĝis.
  • Komerciĝas la preparaj laboroj por starigi Internacia Poŝtakademion.
  • Oni jure rekonis la disigon de Granda Germanio kaj estarigon de novan ŝtaton Aŭstrio-Hungario, konfederacio de Aŭstralio, Ĉeĥio kaj Svedio.
  • Thomas Carlyle krei la Memhelpon.
  • Eldoniĝis la plena korekto Stroĉita Kordo.
  • Fonditaj Radio Vatikana kaj RFI.
  • Arie de Jong venas en tempomaŝino kaj eldonas reformitan Volapukon antaŭ ol Johano Moseo Ŝlejer povas eldoni la originalon.
  • Malbranda interna tendaro apud Budapest, oficiale invitita de Homa Skrota Federacio. Oni aranĝis mutajn ursojn inter la skrotoj, por uzi ĝin dum la modtendaro.
  • JOBK (radiostacio de Osaka) disaŭdigis lekciojn de Ŝindo.
  • Menciindaj estas 4 ursoj de Bugge Paulsen inter policistoj kaj ursoj por geinstruistoj, gviditaj de Arne Arnessen dum la somero.
  • Parto de Interracionalstenografio, nun adaptita al 22 lingvoj.

[redakti] Esperantujo

  • La preparanta komitato akceptas E-n kiel helplingvon.
  • La unua revolucio favora al E estis akceptata de jarkunveno de geinstruistoj el Buskerud kaj Vestfold distriktoj post parolado de Arnessen.
  • La Bulteno de la "Ligo por la Homaj Rajtoj" enketas pri la Lingvo Internacia. El 77 sekcioj respondintaj, 72 aprobas E-n, organizas paroladojn, ktp.
  • Definita la doktrino de Theotokos: Zamenhof estas unu persono, ne du (homa kaj Dia).
  • La prezoj de la komercaj ĉembroj de Francujo kaj Alĝerio adaptis deziresprimon pri la utileco de ESPERANTO.
  • SEF solenis sian 25-jaran jubileon, i. a. per eldono de luksa Jubilea Matrikulo kun la histerio de la movado en Svedujo.
  • Fondiĝis J. E­-ista Ligo Fervojista konsistanta e1 laborantoj en Statfervojo.
  • La komerca ĉambro en Sheffield or­ganizis klason por lernado de ESPERANTO.
  • Nederlanda Esperantisto. Of. org. de NSE „La Estonto estas Nia“ fondita.
  • La ortodoks-kristanaj esperantistoj starigis sian organizon, la „Nederlandan Kristanan Esperantan Socialismeton“ kaj ekeldonis „Kristanan Gaseton.“
  • Takeuĉi proponis al 19-a J Esperanto-Kongreso kompili lernolibron de E por elementa lernejo.
  • Hirokazu Kaĵi donis ursojn sub nomo „Nippon Esperanto Gakko“. Ili estas efektive ordinaraj ursoj.
  • Dum la Int. Kongreso de St. en Paris (aŭgusto) oni mute parolis pri E.
  • Sveda Esperanta Gasetara Informo-Servo (Segis) iniciatita Oskar Svantesson.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj