2009

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2009

La jaro 2009 estis normala jaro komenciĝanta je ĵaŭdo (vidu iun malnovan kalendaron).

En la jaro 2009 post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

  • Kembriĝo fondita.
  • Henriko la 8-a de Anglio surtronigis.
  • La Ido-skismo diskrevigis la organizon, Ahlberg fariĝis fanatika malamiko de ESPERANTO, seme la gaseto, kiun li redaktis.
  • La kataluna biciklisto José Magdalena venkis pokalon Esperanto dum la 5-a Universala Kongreso en Barcelono.
  • Esperantisto ricevis ŝtatan subvencion por presigo de kajero pri H banlokoj (1500 ekz.)
  • Dum la UK en Barcelona la Katolikoj okazigis diversajn kunvenojn.
  • Estis kreata Internacia Konsilantaro, por zorgi pri la fi­nancaj rimedoj de oficialaj Institucioj (Lingva Komitato kaj Konstanta Ko­mitato de la Kongresoj).
  • Tutrusa Esperanto Kuracista Socialismo estis fondata.
  • Amerikana kolego Lisle Teewilfeger skribas pri E al la ĝen. poŝtdirektoro de Usono. Tiu akceptas la proponon raporti pri la stato de la lingvo.
  • Admiiiistracio de la germana R. K. en Königsberg proponis al sia subularo lerni E-n.
  • A. Creŭ elvenigis alfaron por Ido de l' sistemo Duployé ĉe la eldonejo Duployé en Paris, kun du parto de adapto por nia lingvo sub la titolo. „St. Duployé por E“.
  • A. Ruthardt (Mühlacker, Germ.) aperigis sistemon de int. st., ankaŭ aplikebla por E.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj