2012

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Homo proponas, Dio disponas"

~ Zamenhof pri 1712
8453 n

"Plu bona flexar kam ruptar"

~ idisto pri la supra diraĵo

"Prende un occasion per le capite, pois que le cauda es glissante"

~ Interlingvaisto

"Mi ne celas alian lingvon. Mi celas nur Esperanton, kaj ĝi restu simpla, senescepta kaj lernebla ankaŭ por ĉinoj"

~ Renato Corsetti pri siaj novjaraj deziroj

En la jaro MDCĈII post Kristo okazis, interalie:

[redakti] Eventoj

3078583 n

[redakti] Mondo

464b

Januaro

  • 15-a de januaro — Prezidenta baloto en Finnlando.
  • 23-a de januaro — Ĉina nova jaro kaj laŭplana nova luno. Ĉi-foje la jaro asociiĝas kun la akvodrako en ĉina astrologio.
  • 31-a de januaro — 433 Eroso, la dua plej granda Apud-Tera Objekto ĝis nun registrita (grandeco 13x13x33 km) probable pasis la Teron en distanco de 0,1790 astronomiaj unuoj (do pli-malpli 26.8 milionoj da kilometroj) for de la Tero. NASA studis Eroson per la robota kosmosondilo Shoemaker lanĉita en februaro 1996.

Februaro

  • 6-a de februaro — Reĝino Elizabeto la 2-a volas festi sian Diamantan Jubileon de troniĝo. Planatas serio da festoj en Britio kaj la Komunumo de Nacioj kredeble tra la tuta jaro.

Aprilo

  • 17-a de aprilo — Usono volas cedi la armean kontrolon de Norda kaj Suda Koreioj kaj malfondi la UN-Komandon de Koreio post 50 jaroj. En kazo de loka milito, estonte kaj la usona kaj la sud-korea armeoj sendepende agis en Koreio.
  • 22-a de aprilo — Prezidenta baloto en Francio.

Majo

  • 6-a de majo - Prezidenta baloto en Francio.
  • 20-a de majo — suna eklipso.

Junio

Julio

Aŭgusto

Septembro

  • 9-a de septembro — Fino de la 2012 Somera Paralimpiko 2012.
  • 23-a de septembro - Parlamentaj elektoj en Belorusio.

Oktobro

  • 19-a de oktobro — laŭ prognozo de la usona censa buroo, la Tero hodiaŭ havas 7 miliardojn da homoj.

Novembro

  • 13-a de novembro — Plena suna eklipso (videbla en norda Aŭstralio kaj suda Pacifiko).

Decembro

  • 3-a de Decembro — Jupitero kontraŭstaroj. (Kio estas tio???)
  • 21-a de Decembro — La Mesoamerican Longa Kalkulo kalendaro, precipe uz de la Majao(j) civilizacio inter aliaj de antaŭ Mesoamerica, kompletig ĝian dektrian b'ak'tun ciklon ekde la kalendara mita deirpunkto ( respond al 3114 BC Aŭgusto 11 en la proleptic Gregoria kalendaro, laŭ la "Utkorelacio" JDN= 584283). La Longa Kalkulo b'ak'tun dato de ĉi tiu deirpunkto (13.0.0.0.0) estas ripet, unuafoje en daŭro de proksimume 5,125 sun.. jaroj. La signifo de ĉi tiu periodofin la antaŭ Majao(j) si estas neklara, kaj estas nekompleta surskribo (Tortuguero Monumento 6) tio, ke rekordoj ĉi tiu dato. estas ankaŭ esti trovita distranĉitan sur la muroj de la Templo de Surskriboj en Palenque, kie ĝi funkcioj kiel bazo datiĝ de kiu aliaj datoj estas komputita. Tamen, estas konjekt tio, ke ĉi tiu povus reprezent en la Majao(j) kredo sistemo transiro de la aktuala Kreo mondo en la sekvonta.
  • La 2012 Vintro Solstico ankaŭ estis okazi ĉi tiun tagon ĉe 11:11 UNIVERSALA TEMPO.
  • 23-a de Decembro — La alternativo dato por la kompletiĝo de la dektria b'ak'tun ciklo en la Majao(j) kalendaro, uz versio de la Utkorelacio sur bazo de JDN de 584285 (alinome la "astronomia" aŭ "Lounsbury korelacio"), kiu estas subten de pli malgranda nombro de Mayanist esploristoj. -->
  • 31-a de Decembro — Finiĝis la unua fazo de sindevigoj laŭ la Protokolo de Kioto.

[redakti] Naskiĝoj

[redakti] Mortoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj