Abato

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1340166484132
Ne rigardu tion, legu la artikolon!!!!
"Ni malrekomendas tiun vorton, kaj proponas ke oni anstataŭe uzu monahejestro"
~ bonalingvano pri abato

"Ve! Kion mi faris!?"

~ Pingveno pri tute alia afero

"Herbacho ne perisas"

~ idisto
Abato estas malgranda vilaĝo de ferioj lokita en la sudorienta marbordo de Tenerife, en la komunumo de Arico, inter la Poris de Sterko kaj La Ĉevalino.
Abato-300x195

[redakti] Historio

[redakti] Sanatorio de Sterko

La lepro estis grava malsano en la Kanariaj Insuloj; konstruante Sanatorio[1] en la nordo de la insulo, en kie la plimulto de la loĝantaro loĝis kaj, en kie la korpoj de la malsanaj forpasitaj estis desechados al la afueras de la haveno de Sankta Kruco, ĝis la konstruo de crematorio.
Abatonet

En 1943, loĝantaro por la leprosos estis projektita sur la monteto de Abatoj, kun konstruaĵoj administrativos fronte al la maro, hospitalo, crematorio, konstruaĵoj de hospedaje kaj preĝejo de monumenta betono al la plej pura faŝisma stilo, kiu ankoraŭ eblas observita de la aŭtovojo. La projekto estis forlasita kiam la alveno de novaj kuraciloj permesis la efikan traktadon de ĉi tiu malsano. Tiu sanatorio kiu neniam estis finita, estis igita poste en militaj terenoj por la entrenamiento de la loka batalo. Ĉi tiu zono estis desmilitarizada kaj poste vendita al itala proprietulo en 2002.

La arkitekto de ĉi tiu verko estis Jozefo Henriko Marrero Donacita.

[redakti] Saĝeco

Abato

- Ha, viaj monaĥoj fumas dum la preĝoj?!? Ni demandis la Sankta Sinodo ĉu oni povas fumi dum la preĝo kaj ili malpermesegis!

- Al ni ili permesis. Ni demandis: “ĉu ni povas preĝi dum ni fumas?”

[redakti] Aliaj stultaĵo de aŭtomata tradukilo

197090n
Tipaj abatoj

En 1978 estis la jaro de disvolviĝo de ĉi tiu zono, danke al la konstruo de la Flughaveno Reĝas Sofía (TFS) kaj de la aŭtovojo de la sudo (TF-1). Inter 1978 kaj 1986, ĝi konis al ĉi tiu zono kiel "La Abriguitos" kaj multnombraj barakoj de ligno estis konstruitaj arbitre por kanariaj turistoj devenitaj aliaj partoj de la insulo. En 1986 ĉiuj estadoj lokitaj estis brulgustaj kaj la projekto de Abatoj komencita kun la konstruo de protekta muro fronte al la maro, la centra placo kaj malgranda kapelo. En 1988 la eliro de la aŭtovojo estas definitiva, en 1993 ĉiuj itineroj estis igitaj ŝoseoj de asfalto kaj la ludejoj de teniso kaj basketbalo finitaj. Koncernaj ludejoj trovas nuntempe en stato de semi-forlasas.

[redakti] Ŝanĝo de nomoj

  • 1943 : Sanatorio de Sterko
  • 1978 – 1986: La Abriguitos
  • Poste 1986: Abato

[redakti] Demografio

Parto de la 800 malgrandaj kaj blankaj loĝejoj estas proprieto de kanariaj loĝantoj kiu vivas en la parto pli norde kaj lluviosa de la insulo. Aliaj, estas proprieto de germanoj retiriĝita ke ili pasas la monatojn de la sunplena vintro en Tenerife. Multaj de ĉi tiuj domoj, ili ofertas por la luo en mallongaj periodoj de ferioj aŭ longaj periodoj de estado.
Aliaj lingvoj