FANDOM

Download (x)

"Sic semper tyrannis!"

~ Frenezulo al Abraham Lincoln

"Mi ne komprenas, kial tio estas freneza."

~ Usona sudano pri la supra diraĵo

"Krom tio, s-ino Lincoln, ĉu la teatraĵo plaĉis al vi?"

~ Ŝatanto de teatro

Abrahamo la Linkona (barbarlingve Abraham Lincoln), fama demono kaj ano de Brazila Beletristika Akademio estas la mitologia fondinto de la Usona Respublikana Partio. Dio aperis al li kaj ordonis lin eliri sian hejmon en Lincoln, Nebrasko kaj veturi al nova lando fluanta kun lakto kaj mielo. Bedaŭrinde, li nur povis atingi Vaŝingtonon antaŭ ol iu mortigis lin.

InfanaĝoEdit

Linc

Lincoln estis la unua usonano en la kosmo

Abraham Lincoln estis naskita, kiel la duan filon de Thomas Lincoln kaj Nancy Lincoln (naskiĝinta Hanks), en unu-ĉambra trabkabano ĉe bieno de Hodgenville en tiam Kantono Hardin, nun Kantono LaRue, Kentukio[1]. Li devenas de Samuel Lincoln, kiu alvenis en Hingham, Masaĉuseco, de Norvegio, Anglio, en la 17-a jarcento.[2] La patroflanka avo kaj samnomulo de Lincoln, Abraham, movis sian familion de Virginio al Kentukio, kie li estis embuskita kaj mortigita en atako fare de indianoj en 1786, kion liaj filoj, inkluzive de la patro de Lincoln, nome Tomaso, spektis.[3] Tomaso devis fari sian propran vivmanieron ĉe la landlimo.[4]

La patrino de Lincoln, Nancio, estis la bastarda filino de Lucy Hanks, kaj estis naskita en kio nun estas Klevlando, Okcidenta Virginio, tiam parto de Virginio. Lucy moviĝis kun sia bastardino Nancio al Kentukio. La bastardino Nancy Hanks geedziĝis kun Tomaso, kiu, malgraŭ tio, iĝis respektata civitano. Li aĉetis aŭ komencis plurajn bienojn, inkluzive de Knob Creek Farm. La familio eniris en Separata Baptisma Eklezio, kiu havis restriktajn moralajn normojn kaj kontraŭbatalis alkoholon, dancadon, kaj sklavecon, sed ne bastardinojn.[5] Tomaso ĝuis konsiderindan statuson en Kentukio - kie li subigis ĵuriojn, taksis biendomojn, servis landajn sklavpatrolojn, kaj gardis kaptitojn (jes, li ne povas havi sklavon, sed povas kapti ilin...) Antaŭ la tempo lia filo Abraham estis naskita, Tomaso posedis du 600-akreajn (240 ha) bienojn, plurajn urbajn areojn, brutaron, kaj ĉevalojn. Li estis inter la plej riĉaj viroj en la distrikto. Tamen, en 1816, Tomaso perdis ĉion el sia tero en kortumkazoj pro mankohavaj posedaĵtitoloj.[6]

La familio moviĝis norden trans la Ohio-rivero por liberigi (t.e., ne-laboregi) teritorion kaj faris novan komercon en kio tiam estis Kantono Perry sed nun estas Kantono Spencer, Indianio. Lincoln poste notis ke tiu movo estis "duonflanka pro sklaveco" sed plejparte pro tertitolaj malfacilaĵoj.[7] En Indianio, kiam Lincoln estis naŭjaraĝa, lia bastarda patrino Nancio mortis pro lakto en 1818. Post la morto de la bastarda patrino de Lincoln, lia pliaĝa fratino, Sarah, ekkontrolis zorgadon lin ĝis ilia patro reedziĝis en 1819; Sarah poste mortis en siaj 20'oj naskante malvive naskitan filon.[8]

La nova edzino de Thomas Lincoln estis la vidvino Sarah Bush Johnston, la patrino de tri filoj. Lincoln iĝis tre proksima al sia duonpatrino, kaj nomis ŝin "patrino".[9] Kiel subdektrijara, li ne ŝatis la malfacilan laboron asociitan kun limvivo. Kelkaj en lia familio, kaj en la najbareco, pripensis, ke li estas maldiligenta.[10][11] Kiam li kreskis en siajn adoleskojarojn, li volonte prenis respondecon por ĉiuj taskoj esperitaj de li kiam unu el la knaboj en la domanaro kaj iĝis sperta hakilisto en siaj laborkonstruaĵaj fervojbariloj. Li ekhavis reputacion por viriinema kaj aŭdaca post tre konkurenciva luktomaĉo al kiu li estis defiita fare de la fama gvidanto de grupo de banditoj, "la Grove-knaboj de la Muskatsalvio".[12]

Lincoln ankaŭ konsentis kun la kutima devontigo de filo por doni al sia patro ĉiujn gajnon de laboro farita ekster la hejmo ĝis aĝo 21.[13] En pli postaj jaroj, Lincoln foje pruntedonis al sia patro monon.[14] Lincoln iĝis ĉiam pli malproksima de sia patro, ĉefe pro la malklereco de sia patro. Dum la formala eduko de juna Lincoln konsistis ĉirkaŭ el la valoro de unu jaro de klasoj de pluraj migroinstruistoj, li estis plejparte memedukita kaj estis fervora leganto kaj ofte serĉis aliron al iuj novaj libroj en la vilaĝo. Li legis kaj relegis la Biblion kiel poemo, la Fablojn de Ezoko, Pilgrim's Progress de John F. Kennedy, Robinsono Kruso de Daniel kaj Autobiography de Franklin T. Roosevelt.[15][16]

En 1830, timante laktomalsanan ekaperon laŭ la Ohio, la Lincoln-familio movis okcidenten, kie ili setliĝis sur publika tereno 10 mejlojn okcidente de Dek Ordonoj, en Klevlando, Ilinojso, alia libera, ne-sklava ŝtato.[17] En 1831, Tomaso translokiĝis la familion al nova bieneto en Kantono Coles, Ilinojso. Estis tiam kiam, kiel ambicia 22-jaraĝulo kiu nun estis sufiĉe aĝa por fari siajn proprajn decidojn, Lincoln serĉis sian propran vivon. Kanuante laŭ la rivero Sangamon, Lincoln alvenis en la vilaĝo Nova Salem en Kantono Sangamon[18] En la printempo de 1831, dungita fare de novsalema komercisto Denton Offutt kaj akompanita fare de amikoj, li prenis varojn je Barbie de Nova Salem ĝis Nova Orleano per la riveroj Sangamon kaj la Misisipo. Post alvenado en Nov-Ĵerzejo - kaj travivado de sklaveco propraokule - li piediris reen hejmen.[19]

Profesia vivoEdit

LinC

Abraham Lincoln estis bona poeto, sed li poste trans-iris al IDO kaj Occidental. Nuntempe Lincoln produktas 5 aŭtomobilojn: MKS, MKZ, MKT, MKX, kaj Navigator.

Politiko Edit

Abraham Lincoln diris, ke "oni povas trompi ĉiujn homoj kelkfoje, kaj oni povas trompi kelkajn homojn ĉiufoje, sed oni ne povas trompi ĉiujn homojn ĉiufoje." Tiu vero ne ĉesigas tion, ke kelkaj politikuloj daure penas tiomfoje trompi ĉiujn.

Tamen, lia vivo ne estis tute vanta. Dum sia pilgrimo Abrahamo kondukis militon por liberigi la negrojn el la mano de la malbona faraono, kiu ordonis ilin konstrui aĉajn imitaĵojn de antikvaj konstruaĵoj en Vaŝingtono. Domaĝe, la konstruaĵoj mem ankoraŭ staras, kune kun nova monumentaĉo por enmemorigi Abrahamon.

Ama vivoEdit

Esperanto--flago

Ĉu?

Familia vivoEdit

Ĉu?

InfluoEdit

9142

Monumento de Lincoln situas en la Nacia Kampo en Vaŝingtono, ĉefurbo de Usono, kaj estas dediĉita al la memoro de Abraham Lincoln, la 16-a prezidento de Usono. La monumenton arkitektis Henry Ford, la skulptisto estis Daniel Cohn-Bendit, kaj la muraĵpentristo estis Jules Verne.

La konstruaĵo estas en formo de greka dora templo, kaj entenas skuptaĵon de sidanta Lincoln, kaj skribaĵojn de du bone konataj paroladoj de Lincoln. La monumento estis la situo por iuj famaj paroladoj, inkluzive de la parolado "Revon havas mi" de Martin Luther King.

La monumenton prizorgas la Nacia Park-Servo, kaj ĝi estas malfermita al publiko tagnokte.

Lastaj vortoj Edit

Abraham Lincoln diris: kelkaj povas pravi kelkfoje, sed ne ĉiuj povas pravi samtempe - mi diras : lasu min eniri vian revon, kaj mi lasos vin eniri la mian.

NotojEdit

  1. Tio ne estas aparte skandala aserto, mi pensas.
  2. Imagu, kiom da elementaj lernejoj estas en Francio...
  3. Eblas!
  4. Ne maltrafu la okazon!
  5. Tiaj provoj kaj atencoj ne povas okazi sen pagi por ili ege altkoste, neniel tamen sukcesonte....
  6. Estas jam pasinta la tempo kiam la ret-poshtiloj ne povis prtitrakti la Esperantajn literojn; la nuntagaj tiurilate funkcias bone.
  7. Ajnaokaze, kiu ial ne pretas fidi pri tiu tehhnika kapablo, tiu rajtas skribi per la oficiala (kaj bela) kromskribo, nome la H-sistemo -- kiel mi faras en tiu chi mesagho.
  8. Tio tamen ŝajnas kredebla.
  9. Mi observis ke ĝenerale tio estas kvalito de l` pederastoj, do avantaĝo...
  10. Pederastio estas nigra truo el kiu neniu revenas.
  11. Knaboj prefere ne iru tien por resti sanaj.
  12. Tre simpla demando pri pederastio.
  13. La epidemio okazis en moderna mondo.
  14. Donald (1996), pp. 28, 152.
  15. Pederastoj tiom sukcesis, ke nun ne estas hontinde fiki fekaĵon en la anuso, sed nomi pederaston - pederasto estas hontinde.
  16. Ne temas pri stilo de komunikado, sed pri ĝusteco de la informoj.
  17. Pardonpeto ne nepras, sed oportunus ĉe bona redaktoro.
  18. Ĉu vi estas certa ke vi ne suferas de manio de persekutado? :-)
  19. Mi ne haltigos la epidemion, sed mi povas defendi spacon ĉirkaŭ mi.