Akvo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"La afero ne brulas"

~ Zamenhof pri akvo

"En Japanio oni rekte trinkas kaj uzas por kuirado la kranakvon. Sed la akva fonto estas malpurigita de radioaktiveca materio"

~ Meduzo pri akvo

"Tale, vu atakas Ido fundamente"

~ Idisto
Essai-4-logo-akvo

Akvo (etimologie el la latina aqua) estas senkolora, senodora kemia kombinaĵo konsistanta el hidrogeno kaj oksigeno en la proporcio 2:1 (de numero de atomoj, sed maso de la oksigeno en la kombinaĵo estas 8-foje pli ol tiu de la hidrogeno). Ĝi estas en formo likva inter temperaturoj de 0 °C ĝis 100 °C sub norma premo, kaj estas preskaŭ tiel grava en biologia funkciado de homa vivo kiel la alkoholo. Sub la fandopunkto de 0 °C, ĝi estas en solida formo, glacio, tre utila por uzi kun viskio; super la bolpunkto de 100 °C, ĝi utilas por saŭno.

Tri kvaronoj de la surfaco de la tero estas kovritaj per granda kvanto da akvo, la oceanoj. Se ne estus akvo, oni povis piediri de Ameriko al Eŭropo, do, multe pli malmultekoste vojaĝi ol hodiaŭ.

Akvo estas la ĉefa trinkaĵo de ĉiuj neraciaj animaloj, homoj trinku bieron kaj kafon.

1399062155009

[redakti] Kemio

Akvo estas tre simpla kemia kombinaĵo. Ĝia formulo estas H2O. Simpla sed grava kaj unika eco de akvo estas, ke ĝia solida formo flosas sur la likva, sekve, oni povas ludi per glacikubetoj dum trinkas alkoholaĵojn.

[redakti] Danĝero

Tiun, kiu amas akvon, ekfaligu en la riveron.

[redakti] Varmeco

Patro riparas akvovarmigan provizujon en kelo kaj vokas al la filo supren:

„Ĉu jam fluas varma akvo?“

„Jes, ĝi fluas, sed ĝi estas malvarma.“

[redakti] Benita akvo

19 o

Benita akvo aŭ sankta akvo aŭ sanktigita akvo (latine aqua benedicta) estas benita, sanktigita akvo en kelkaj kristanaj eklezioj, per kiu la sacerdoto ŝprucigas, tuŝas la kredantojn komence aŭ fine de la sankta meso aŭ la kredantoj mem tuŝas sin per tio en la hejmo, ĉe eniro de la preĝejo aŭ ĉe foriro.

Benitan akvon uzas la romkatolika eklezio, la orienta ortodoksa eklezio, la prakatolika eklezio, la anglo-katolika eklezio kaj aliaj eklezioj.

Oni rezervas la benitan akvon en aparta duonronda baseno el ŝtono, kiu estas lokata ĉe la enirejo en preĝejoj, malofte en privataj domoj. Krom tiu benita akvo, la eklezio faras benadon de tempo al tempo (dum festo de la tri reĝoj, dum Sankta Sabato kaj dum antaŭtago de pentekosto kaj dum sanktigo de preĝejoj, altaroj, sonorilegoj (Gregoria akvo).

La benita akvo havas gravan rolon en kuracado de bestoj, homoj. Oni santigas per tio liton de gravedaj virginoj, metas el ĝi en kavon de novnaskito, ŝprucas per tio la fianĉon akj fianĉinon antaŭ la geedziĝo, eĉ la kadavron de mortinto.

Oni taksas ĝin efika kontraŭ la damaĝaj spiritoj, malbonintencaj spiritoj, por forpeli tempeston kaj vampirojn.

[redakti] Ujoj

La cisterno enhavas, la fontano superfluas.

[redakti] Astronomio

Likva akvo povas ĉeesti sur la Tero, kovrante 71% de sia surfaco. Sciencistoj kredas ke likva akvo ĉeestas en la Saturnianaj lunoj de Encelado, kiel 10-kilometra dika oceano kiun ĉirkaŭ 30-40 kilometroj sub Encelado estas estas sude polusa surfaco, kaj Titanon, kiel subtertavolo, eventuale miksitan kun amoniako. La luno de Jupitero Eŭropo havas surfackarakterizaĵojn kiuj indikas subteran likvaakvan oceanon. Likva akvo ankaŭ povas ekzisti sur la luno de Jupitero Ganimedo kiel tavolo krampita inter altaaerprema glacio kaj skui.

[redakti] Pago

La edzino demandis la edzon: kial ne pagis la fakturon de akvo en la poŝto?

- Pro ke tie estis longega vico!!

- Kaj kial ne staris vi en la vicfinon????

- Pro ke jam iu staris tie! :DDD

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Put Uuq Uup Ld Uus Umo
Ve Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

[redakti] Utilo

La purigado de anuso per akvo estas farata per lavo per varma aŭ varmeta akvoj kiel aliajn partojn de la korpo, kaj tamen sub fluanta akvo super bideo- La bideo estas uzata plejparte en Hispanio, Italio, Grekio aŭ Francio. En kelkaj landoj ĝi estas uzata komune kun la neceseja papero, en Japanio male sen ĝi. En pli moderaj kondiĉoj estas uzata duŝilo kunigita kun la necesejo (ankaŭ malofte muslima duŝilo) aŭ duŝilo kun varma akvo kunigita kun lavujo (en Eŭropo pli ofta).

[redakti] Vegana akvo

Komercaj reklamoj avertas pri la neceso trinki akvon. Kelkaj diras ke oni devas trinki du litrojn da akvo en la tago. En la nuntempo ankaŭ kelkaj dietistoj rekomendas la trinkadon de sufiĉe da akvo. La kvanto de ĉiutaga trinkenda akvo varias, inter kelkaj aliaj aferoj, laŭ la dieto kiun ni mem sekvas. Se oni sekvas dieton riĉa je saturitaj grasoj, troaj bestodevenaj proteinoj, saloj, toksinoj, nia korpo bezonos pli da akvo por helpi forigi ĉi tiujn substancojn. Tamen, en ekvilibrita vegana dieto riĉa je mineraloj, abunda je legomoj, kremoj, supoj kaj ia infuzaĵo, oni ne bezonos trinki tiom da akvo.

Kompreneble, ĉiam trinki bonkvalitan akvon, kaj eviti akvon kun kloro. La akvo estas grasa.

[redakti] Biologio

P5KI

Akvo estas la plej necesa substanco por ĉiu vivanto, krom la biero kaj la kafo ĉar sen ĝi, oni biero kaj kafo estus nur netrinkreblaj polvoj. Akvo estas tre bona solvilo, kaj dissolvas multajn specojn de substancoj, kiel salon kaj sukeron.

[redakti] Fizikistaj demandoj

Dum fizika kongreso, profesoro demandis:

La hodiaŭ­a demando estas: se oni prenas kelkajn fajrojn kaj metas ilin en lokon plena je fantomoj, ĉu tio malhelpas la ŝutado kaj ŝirado de la akvo de la mondaj riveroj?

Post kelka tempo, oni respondas:

Mi provos respondi: Tio fakte dependas de la tipo de fantomoj. Ili povas fari ĉion kion ili volas al la riveroj post via eksperimento. Mi ne scias kion fantomoj pensas pri fajro... Ĉu vi jam intervjuis fantomon?

La palestranta profesoro diras:

Ĝuste! La fakto estas tio, ke ili povas fari ĉion kaj ni ne povas eviti... Mi provis intervjui kelkajn, sed ili nur parolis Volapukon. Pri via antaŭa demando, jes! Mi fumis iom da nigra teo... estis tre plezura!!

Iu kontraŭdiras:

Verŝajne vi ne estis en spiritista renkontiĝo. Mi dubegas ke fantomoj parolus Volapukon tie!!! Respondante la unua demandon, mi pensas ke ĉio interrilatiĝas. Do mi pensas ke la fajro ĉe la fantomoj, povus ex factum kontribui por la tutaĵa varmiĝo. Sed ankaŭ ĉi profunda debato igis mian edzinon alporti al mi panon kun fromaĝo kaj gujavaĵo.

La profesoro finfinas la palestro:

Pri la fantomoj kiuj parolas volapukon mi volas paroli gravegan aferon. Zamenhof savis la mondon de invado. la volapukanoj vere devenas el alia planedo kaj ili sendis kelkajn reprezentantojn por disvastigi ilian lingvon sur tero preparante nian mondon por la invadon. Sed Zamenhof estis klarigita pri tio, kaj la spiritoj verdaj el la verda mondo MELEKO inspiris Zamenhof krei la internacian lingvon kiu nomiĝus melekon sed Zamenhof ne akordis pri tio. Li nur akordis pri la koloro verda esti simbolo de la lingvo.
Content Navigation