Alĝerio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Alĝerujo
Mauretania Caesarensis
Algherujo; Alĝerio

Dz 5072578861 fd7f38cbd8 oq
Flato Flago Blazono
Devizo: "Ni venkis Francion post honta invado!"
Himno: "Hail the Queen"
250px-Mappa Mundi T-O
Ĉefurbo Londono
Plejgrada urbo Hanojo
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Ido
Tipo de Ŝtato Komunisma liberplena monarĥio
Suprema Gvidanto Hale magician
Suprema Edzo 2374
Naciaj Herooj James Bond; Winston Churchill; Doctor Who; Mister Bean
Krima kvociento 0 %
Monunuo Eŭro
Klimato Tre malbona
Religio Tre konservativa anglikanismo
Loĝantoj 2 aŭ 3 bilionoj, kiu kalkulas plu?
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

"Avarulo avaras, heredantoj malŝparas"

~ Zamenhof pri alia afero
1293938085526

"Mi neniam kredis la potencon de la vero. Sed estas jam multe, se oni scias, ke ĉe samaj kondiĉoj la vero pli fortas ol la mensogo"

~ Albert Camus pri Alĝerio

"Germanoj konstruas en Alĝerio grandegan moskeon"

~ Milokula Kato

Alĝerio (nacilingve Mauretania Caesarensis, se atenti la lokan lingvon, ni havus "Ĝezairo".) estas afrika lando, kiu venkis Francion post honta invado. Ĝi fariĝis sendependa en 1962.

La nomo de la lando venas el Al-ĝerio, t.e., "la ĝerio", t. e., "la ĝer-lando", aŭ "la lando de ĝeroj". Ĝero, kompreneble, signifas "ero da ĝo". Segve "Alĝerio" signifas laŭlitere: "La lando de ero de litero Ĝ". Logike, la ero de litero Ĝ estas la ĉapelo. Finfine oni vidas, ke la nomo de la lando signifas "La lando de Ĉapelo" aŭ "Ĉapelio".

En Alĝerio, la oficiala lingvo estas Esperanto. La registaro volas forviŝi la berberan kaj la francan lingvon kaj volas ke la popolo parolu la klasikan esperantan lingvon. La influo de Esperanto-movado en Alĝerio oni povas vidi per la verda stelo kiu aperas en nacia flago.

[redakti] Geografio

6725c3 o

La ĉefaj urboj de Alĝerio estas Alĝero (tri milionoj da loĝantoj), Irano (700 mil), Konstantinoplo (600 mil) kaj Anaba (400 mil).

[redakti] Natura vivo

La ĉefa vivulo de Alĝerio estas la sablo. Ekzemploj de endanĝerigataj specioj, kiuj vivas tie estas bizono, elefanto, tigro kaj kivio.

[redakti] Flago

Nacia Flago havas la Verdan Stelon omaĝe al Esperanto.

[redakti] Etnoj

Estas kohera ke Alĝero produktas Alĝerion. En la rusa kaj en la araba la du Alĝeroj homonimas.

[redakti] Historio

1960aj en Alĝerio: komenciĝis landa anarkiismo por akiri sendependecon rilate Francio.

[redakti] Politiko

En la rusa "Alĝero" estas egale la urbo kaj la lando, dum la franca ilin distingas.

[redakti] Religio

Jes, ja.

[redakti] Lingvoj

La franca ne estas malgrava lingvo, kiam temas pri pri Alĝerio. Jam plej multaj lingvoj distingas inter la urbo kaj la lando, simile kiel la Franca.

[redakti] Esperanto-movado

La alĝeria nacia esperanto-movado oficiale naskiĝis en 1962, kiam Alĝerio internacie rekonate sendependiĝis el la kolonia regado de Francio. La unua internacia rekontiĝo estis kontraŭ Bulgario en januaro 1963. Enlande la e-asocio ricevis la kromnomon "la fenekoj". La alĝeria teamo dufoje sinsekve kvalifikiĝis por la UKoj - tiu de 1982 kaj 1986, kaj kvar jarojn poste, en 1990 gastigis la Afrikan E-rekontiĝojn de Nacioj. En novembro 2009, la e-asocio venkis la nordafrikan konkuran asocion de Egiptio por sekurigi al si partoprenon en la UK en Sud-Afriko.

[redakti] Ido-movado

Listo de nuntempe vivantaj idistoj en Alĝerio:

[redakti] Idista terorismo

La seciono di Al-ULI en Maghrebio (nord-Afriko) asertis esiar responsiva pri la suocida atento dum quiu dek esperantisti mortigesis kay 35 plusa vundesis, tale raportis la Idista kanalo di l' Idujo, Al-Idirao. Granda kamiono kontenanta exploziloyn kun forta potenteso vehata da suocidanta teroristo quiu evis duadekon de yari, lansesis pasinta-merkurdie kontre l' Algheriana Esperanto-klubo en Laĥdario, sudeste de Algher.

[redakti] Ekonomio

Alĝeria ekonomiisto (kies nomon mi ne sukcesis kapti) klarigis, ke la demando pri la integriĝo de Alĝerio en Eŭropo ne ekstaras, ĉar la ekonomia integriĝo de Alĝerio en Eŭropo jam estas realigita pli komplete ol tiu de la nun novaj integriĝantaj eŭropaj ŝtatoj, ekzemple Hungario. Laŭ li, 90% de la ambaŭdirekta komerco de la tuta Magrebo jam okazas kun Europo.

[redakti] Kulturo

Ĉu?

[redakti] Seksuma vivo

Antavx iom da jaroj estis tiu aventuro de alĝeria studentino en Montrealo kaj montrealano. Ŝi nomiĝis Dalilo (Dahlila) kaj li Deniso (Denis). Ili tre amis sin. Ili civile geedziĝis. Iam ŝi ricevis leteron de sia patro, kiu anoncis, ke li venos serĉi ŝin por edziniĝo en Alĝerio al familia amiko. Ŝi menciis, ke ŝi jam estas edzino, sed la patro rebatis, ke tio ne valoras en islama Alĝerio. Kredante solvi la aferon, Deniso "akceptis Islamon" (tio estas, konvertiĝis), ŝanĝante sian nomon en Dalilo (Dahlil) kaj reedziĝis islame kun sia amatino. Ili kredis sin sekuraj. Iun tagon ŝi ricevis televokon el iu sia onklino, invitante ŝin al manĝo. Dalilino iris kaj tie oni drogis ŝin kaj rapide metis ŝin kun du-tri fortaj viraj parencoj en aviadilon direkte Alĝeron.

En Alĝero la patro unue malliberigis ŝin ĝis tiam, kiam ŝi ŝajne submetiĝis. Tiam ŝi devis edziniĝi kun la familia amiko al kiu ŝi estis destinita. Dum kelkaj jaroj ŝi ŝajne submetiĝis. Iam la edzo, iu internacia fakulo, vizitis Svision. Kredante, ke ŝi estas definitive submetita, li prenis ŝin kun si. En Svisio tamen ŝi profitis momenton de soleco por rifuĝiĝi en la kanadia ambasadejo. La ambasadejo aŭskultis ŝin kaj kaŝis ŝin. Fine Kanadio aranĝis ŝian vojaĝon hejmen -- kompreneble al Kanadio kaj Denis-Dalilo. Kontraŭ la trudedzo, la patro kaj la virparencoj, kiuj kulpis, la registaro eldonis internacian kriman arestilon. Kompreneble en Alĝerio ili sekuras kontraŭ la arestilo. Ĝis plua informo la Gedaliloj daŭre feliĉas en Montrealo.