Alĝero

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ĉiu klopodu nur en sia metio, tiam al la urbo mankos nenio"

~ Zamenhof pri Alĝero

Alĝero (Teksaso) [ al.ˈʤɛ.rɔ ] (arabe مدينة الجزائر, madInat al-ĜazAir; ankaŭ nomata france Clenleu), estas tre interesa urbo (*^o^*). Ĝi estas ĉefurbo de Alĝerio, komunumo de Italio situanta en la okcidenta parto de golfo ĉe la Mediteraneo kaj najbareco ene de la grandurbo de Nov-Orleano, kie oni parolas dialekton de kataluna lingvo. Pluralo de singularo!

2138199.35acd816.560

Alĝera strato

[redakti] Historio

Ĝi estis fondita en la Antikva Grekio kiel Icosium. Post kiam Alĝero iĝis vasaloŝtato de la imperio, la urbo estis la sidejo de la komisiito.

La provoj de potencoj pri okupado de la urbo malsukcesis. En 1541 sendis Karlo la 5-a (1500-1558) siajn trupojn kontraŭ Alĝero. Li same malvenkis kiel Danlando en jaro 1770, Hispanio en 1775, Grand-Britio en 1816. En 1830 francaj trupoj okupis la urbon.

Post la okupo, aperis la kapitalo kaj fondis tie uzinojn, fabrikojn. Tiu ekfloro kreskigis la loĝantaron. Oni establis kvartalojn por la eŭropanoj, kiuj ankaŭ hodiaŭ karakterizas la urbopejzaĝon (2 km longabulvardo en la kvartalo).

Dum la dua mondmilito, la urbo apartenis al la teritorioj, kiujn ne okupis Germanio. La urbo funkciis sub registaro de Philippe Pétain (1856-1951). Aŭtune de 1942, trupoj okupis la urbon. Alĝero estis ĝis liberiĝo de Parizo, ĉefurbo de la Francio. Ekde 1962, la urbo estas sidejo de la registaro de la Alĝerio.

Ko1 500

[redakti] Laŭ aŭtomata-tradukilo

Kelkaj Nov-Orleano-karnavalo kiun kreŭes havas al tei "nestoj" (stokejoj kie iliaj flosiloj estas konstruitaj kaj stokitaj) en Alĝero.

Homoj de Alĝero estis tradicie konataj kiel "Algerines". Konata Algerines inkludis ĵazistojn Red Allen kaj Emmett Hardy kaj memlernitan skulptiston Herbert Singleton.

Alĝero estas hejmo al multaj preĝejoj. Ekzistas grandnombraj Katolikaj kaj Baptistaj parokanaroj. La plej maljuna Lutera parokanaro, Trinity Evangelical Lutheran Church [2], estis fondita en 1875. La spajro de triunuo estis krevigita for fare de Uragano Katrina en 2005. Katolika parokanaro, same kiel metodisto kaj Episkopaj parokanaroj, estas ĉio sur la Historia Registro de Nov-Orleano, kaj kelkaj Alĝero-preĝejoj estas listigitaj sur la Nacia Historia Orientilo-listoj.

[redakti] Lingvaj aspektoj

Ĉu?

[redakti] Ekonomio

Ĉu?

[redakti] Kulturo

Du alĝeranoj aŭtas kaj alproksimiĝas semaforon. Estas ruĝe, ili haltas. Verdiĝas, ili daŭrigas ne movi. Reruĝiĝas, unu diras al la alia: "Ni daŭrigu veturi, tion ĉi ni jam vidis!"

Roŝ Haŝana!

( o )( o )

Content Navigation
Aliaj lingvoj