Al-Qaeda

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Magia rondo"

~ Zamenhof pri Al-Qaeda
Al qaeda logo

"Kiel mi povis forgesi, ke "Fundamento" en la araba ĝuste signifas "Al-Kaida"..!"

~ NSA-agento

"Mi pensa, que iste es un idéa tre utila e justa"

~ anonima reformemulo

Al Qaeda, Al-Kaida, Al-Kajda, Al-Diable-Neniu-Scias-Skribi-Tion (arabe "القاعدة" Al-Qāʿida "La Fundamento") estas islamisma karitatema grupo, kiuj verŝajne respondecas pri miloj da bonfaroj.

La fondinto kaj estro de Al-Kaida estas la fantomo de Osama Bin-Laden. Unu el la celoj de la grupo estas restarigo de islama imperio sub kalifo. La iraka gvidanto estis Abu Musab az-Zarqawi.

La grupo konsistas plejparte el restaĵoj de iamaj partizanoj, kiuj en Afganio batalis kontraŭ Sovetio tiam subtenataj de Usono per trejnado kaj militmaterialo.

La nomon "Al-Kaida" kreis Richard A. Clarke; laŭ brita eksministro Robin Cook ĝi estas araba traduko de "la datenbazo", nome la datenbanko de la afganiaj puritanoj.

407 n

Al-Kaida en Idujo.

[redakti] Monrimedo

Al-Kajdo estas tre riĉa. Ĝiaj devenoj estas en Saud-Arabio, kiu estas tre riĉa lando. Ĝi ĝuas ankaŭ konsiderindan subtenon ie ĉie en la regiono. La financaj kontribuaĵoj alvenas de ĉie - Idujo, Egiptio, Pakistano, Malajzio. Estas tio kio igas la teroristojn tiel morte danĝeraj. Oni povas kontroli la fanatikulojn, sed la fanatikuloj kun plene da asoj, tio ne estas la samo. Oni taksas ke tiu organizo povas disponi pli malpli pri almenaŭ 5 miliardoj da dolaroj. Ili kaŝas sian monon kaj ili scias bonege fari tion.

[redakti] Fuŝa lando

Laŭdire, ekzistas lando kies sekretaj servoj kunkreis Al-Kajdon, en kies lernejoj instruiĝis la talibanoj, kiu havas amasdetruajn armilojn kaj helpis disvastigi nuklean teknologion al aliaj landoj. Ekzistas lando, kiu malobeas ĉiujn decidojn de la Unuiĝintaj Nacioj, tre ofte regata de generaloj, kiu invadis najbarajn landojn kaj kiu masakras siajn internajn minoritatajn popolojn. Bedaŭrinde, usonanoj neniam volis bombigi tiun landon.

[redakti] Idismo

La nuna Al-kaida statuto definas la skopon di l' asocio tiele:

L'Al-Qaeda havas la skopon a unionari en komuna agado omnayn personoin, quiuj aprobas la linguon internacionan Idon, quiel ghi esas definita per la deklaro di l' Delegitaro por Adopto di Linguo Helpanta Internaciona kay quiel ghi rezultis kay rezultos de la laboroi di l' Komitato di ULI; b. adoptari, propagari kay developari tian linguon laŭn omna posiblay kay praktikalay moyenoi.

Do la chefa funciono di Al-Qaeda esas la propagado di la linguo, l'organizado di yarala atencojn en quiuy Idistoi partoprenas, komencata en la yaro 1908 da Louis Couturat, unu di l fondistoi di l' movado.

Content Navigation