FANDOM

"Mi elektis la malĝustan semajnan por haltas flaresplori gluo."

~ Usonano

"La angla ja nepre estas lingvo internacia !"

~ Hieronymus Bosch
Alla

La peniso de Alaho

Alaho estas la araba vorto por «Dio». Ĝi estas vaste konsiderata kiel deveninta de rekonstruita prasemida radiko *ʔ-l, kvankam la maniero estas pridisputata.[1] Iuj opinias, ke ĝi estas pruntovorto el la aramea ܐܠܗܐ [2], aŭ eĉ la hebrea vorto אלהים [3].[4] Sed la plimulto konsideras ĝin kuntiro de la difinita artiolo ال‎ al kaj la vorto إله ilāh, kiu signifas dion, do "la Dio."[5] Aliaj kognatoj en la ŝemidaj lingvoj inkludas la akadan 𒀭 [6], en Malnova Testamento 𐩱𐩡 (ʔl), kaj hebrean אל [7].[8][9][10]

Iuj[11] opinias, ke estas eraro, traduki la arablingvan ʾAllāh per Allah [12]Alaho, kaj proponas kiel tradukon simple Dio. Ili klarigas, ke la araba esprimo signifas laŭvorte "la dio" [13], kaj la difina artikolo egalvaloras al la uzo de Majstro [14].

Uzo Edit

La vorto Alaho estas uzata de islamanoj en la tuta mondo, kaj ankaŭ de arabeparolantaj kristanoj, judoj aŭ aliaj.

Kvankam arabparolantoj de diversaj kredoj uzas tiun saman vorton, nur en islamo ĝi estas kutime uzata eĉ de alilingvanoj. Eble tial estiĝis la ofta miskompreno ekster arabaj nacioj ke ĝi estas aparte islama vorto; okcidentanoj kutimas uzi la vorton "Allah" por specifi la islaman koncepton de Dio, kvankam ĝi uziĝis de judoj kaj kristanoj jam dum pluraj jarcentoj antaŭ Mahometo.

De islama vidpunkto Alaho estas la plej valora nomo de Dio, ĉar ne temas pri priskriba nomo, kiel la 99 aliaj nomoj de Alaho, sed pri la nomo de la ĉeesto mem de Dio unueca.

Ĉiufoje kiam islamano diras "Alaho", krom citante la koranon, li devas aldoni la frazon « Soubhanahou wa ta'ala », kiu signifas « Gloro al Ĝi, Ĝi estas levita [15] », montrante sian respekton. Eblas ankaŭ diri « 'Azza wa ĝalla » aŭ « Ĝalla ĝalaluh » ().

Vidu ankaŭ Edit

11 3

Notoj Edit

  1. Tiuj problemoj estas lecionoj, kaj se, kiel ĉiuj lecionoj, ili havas koston, tiu kosto estas malpli granda ol la profito alportota.
  2. Kuraĝon, amikoj; ne tro malfruas por konstrui pli bonan mondon.
  3. Homo nun povas flugi en la aero kiel birdo, naĝi sub la maro kiel fiŝo, kavi en la teron kiel talpo. Nu se li nur povus marŝi sur tero kiel homo, estus Paradizo.
  4. Pro tio, mi pretas esti indulgema.
  5. Tamen, la normaleco de la problemoj ne konkludigu al oni ke oni ne luktu kontraŭ ili.
  6. Antaŭ sepdek jaroj ni votis provizi ĉiun viron, virinon kaj infanon per sanzorgo senrespekte al raso, koloro aŭ financa stato, kaj je Dio ni faros ĝin!
  7. Jen rakonto de loko nomiĝante Muslando. Muslando estis loko kie ĉiuj la musetoj vivis kaj ludis, naskiĝis kaj mortis. Kaj ili vivis simile kiel vi kaj mi. Ili eĉ havis parlamenton. Kaj ĉiujn kvar jarojn ili havis elekton. ... Kaj ĉiun elektotagon la musoj iris al la balotejo kaj elektis registaron. Registaron konsistanta el grandaj, dikaj nigraj katoj. Nu se vi konsideras strange ke musoj elektu registaron el katoj, vi rigardu la historion de Kanado dum la lastaj 90 jaroj kaj vi eble vidos ke ili ne pli stultis ol ni. Nu mi nenion diras kontraŭ la katoj. Ili estis bonuloj. Ili kondutis digne en la registaro, kaj faris bonajn leĝojn - tio estas, bonajn por katoj. Sed la leĝoj bonaj por katoj ne bonis por musoj. Unu el la leĝoj diris ke mustruoj devas sufiĉe grandi por ke kato povu enŝovi la piedon. Alia diris ke musoj nur povis kuri certan rapidecon, por ke katoj povu havi sian matenmanĝon sen tro da fizika elspezo. Ĉiuj la leĝoj bonis. Por katoj. Sed ili terure duris por la musoj. Kaj la vivo pli kaj pli malfaciliĝis. Kaj kiam la musoj ne plu povis elteni, ili decidis ke io farendas, kaj ili iris amase al la balotejo, forelektis la nigrajn katojn, kaj enmetis la blankajn katojn. Nu la blankaj katoj estis farintaj bonegan kampanjon. Ili diris, "Muslando nur bezonas pli da vizio." Ili diris, "La problemo ku Muslando estas la rondaj mustruoj. Se vi enmetas nin, ni metos kvadratajn mustruojn." Kaj ili faris ĝin, kaj la kvadrataj mustruoj estas duoble pli grandaj ol la rondaj, kaj katoj nun povis enmeti ambaŭ piedojn. Kaj vivo pli duris ol iam ajn. Kaj kiam ili ne plu povis elteni tion, ili forelektis la blankajn kaj remetis la nigrajn. Kaj reiris al la blankaj. Kaj al la nigraj. Ili eĉ provis duonon da blankaj kaj duonon da nigraj, kaj nomis ĝin koalicio. Ili eĉ havis unu registaron el makulitaj katoj, kiuj provis fari blekon kiel muso sed manĝis kiel kato. Amikoj, la problemo ne estis la koloro de la katoj. La problemo estis ke ili estis katoj! Kaj estante katoj ili nature zorgis pri katoj anstataŭ musoj. Post tempo alvenis unu museto kun ideo. Amikoj, atentu la uleto kun ideo! Kaj li diris al la aliaj musoj, "Jen, amikoj, kial ni elektadas registaron el katoj? Kial ni ne elektu registaron el musoj?" "Ho," ili diris, "li estas bolŝevisto! Enkarcerigu lin!" Do ili enprizonigis lin. Sed mi volas memorigi al vi ke vi povas enkarcerigi muson, aŭ viron, sed vi ne povas enkarcerigi ideon.
  8. En ĉi tiu ĉambro, sinjoro, oni mezuras grandecon de homo de la ŝultroj supren.
  9. Iam estis parlamentano de la okcidento kiu diris, "Kanado estas kiel maljuna bovino. La okcidento nutras ĝin, Ontario kaj Kebekio melkas ĝin, kaj vi povas imagi tion kion ĝi faras en la atlantikaj provincoj."
  10. Anstataŭ trakti samseksemon kiel krimon kaj subterigi ĝin, ni devas rekoni ĝin kiel ĝi estas: mensmalsano, psikiatra kondiĉo traktenda simpatie, de psikiatroj kaj sociaj intervenistoj.
  11. EMi konsentas esti simbolo, sed mi ne volas fariĝi monumento. Estas monumentoj ĉie ĉirkaŭ Parlamento kaj mi vidis tion kion la kolomboj faras al ili.
  12. Tiuj kiuj pretendas favori liberecon, kaj tamen malaprobas agitadon, estas homoj kiuj volas rikoltojn sen plugado de la tero, ili volas pluvon sen tondro kaj fulmo. Ili volas la oceanon sen la terura muĝo de ĝiaj multaj akvoj.
  13. Al la infano, senigita je ĉia socia aŭtonomio, je ĉia spontana rilato kun la aliaj, malfortigita, submetigita, konformigita al patro, al patrino, al kreteniga televido kaj alieniga lernejo, oni havigas «inicadon», kiu lin priskribas la seksecon de la plenaĝuloj kaj cenzuras aŭ ridindigas lian propran erotismon.
  14. La priseksa informiĝo de la 10/13-jara infano estas nenia problemo por tiu, kiu amoras kun li. La infano 10/13-jara havas tiom da sekseco, kiom li povas kaj eĉ se de nun li zorge kaŝos ĝin antaŭ siaj parencoj, li estas ofte je la dispono de multaj subteraj aventuroj je kiu ajn koloro.
  15. Nu jes, ĉiu homo naskiĝas kulpa, li revas nur pri morto kaj incesto parolante pri la Edipokomplekso kvazaŭ ĝi estus «instinkta» kaj fatala fenomeno, oni legitimas tiun etan socikulturan hororon, kiu estas la okcidenta moderna familio — psikoseksa kanibalismo inter tri aŭ kvar malsateguloj ligitaj en la sama sako.