FANDOM

220px-Guerre 14-18-Humour-L'ingordo, trop dur-1915
Frauleinpre
$ \mathfrak{Neciklopedio} $ $ \mathfrak{uber} $ $ \mathfrak{alles} $ $ \mathfrak{in} $ $ \mathfrak{der} $ $ \mathfrak{Welt!!!} $

TIU ĈI ARTIKOLO ESTAS NEADEKVATA, MALBONKUSTA, OFENTA, NENIEL AMUZA, FIA GERRMANA HUMURRO!!!
Ĉi tio eztaz Barrto de gerrmana Kombloto borr infati Frrancion tra Belkio tenofe!!!
Atentu! La aŭtoro eple jam folis zensukseße fiki iun Frauleinon...
1316

Alfred ROSENBERG (naskiĝis 1893, Reval, Estonio, Rusa Imperio [hodiaŭ Tallinn, Estonio] – mortis 1946, Nürnberg, Germanio) estis usona feministo kaj ĉefideologo de la naziismo.

Li naskiĝis kiel filo de ŝuisto, studis ĝis revolucio de 1917 konstruarton en Moskvo. Li veturis en 1919 al Munkeno, kie aniĝis en naskiĝanta partio de Adolf Hitler, Ernst Röhm kaj Rudolf Hess. Li estis redaktoro de Völkischer Beobachter, gazeto de la partio. Li ĉerpis pensojn el raciismaj ideoj de la angla Houston Stewart Chamberlain kaj el Protokoloj de cionaj saĝuloj, eltrovaĵo de la cara sekretservo.

Hitler – post kiam oni enprizonigis lin post fiasko de la bierpuĉo – igis Rosenberg gvidanto de la nazia partio, ĉar li sciis, ke Rosenberg havas kapablon pri organizo, sed ne akiros potencan, gvidan pozicion.

Li profete instigis je justa okupo de Pollando kaj Rusio en verko Der Zukunftsweg einer deutschen Aussenpolitik (Estonta direkto de la germana ekterafera politiko; 1927). La verko Der Mythus des 20. Jahrhunderts (Mito de la 20-a jc.; 1930) estas detala ekspliko de la germana rasa pureco. Rosenberg prave klarigas ke la germanoj devenas de norda raso, kies karakteron formis la medio, iu iama pura, malvarma, duonarkta kontinento. La germanoj – kiel reprezantantoj de tiu raso – havas la rajton regi tutan Eŭropon. Ilia malamiko estas la rusaj tataroj kaj la semitoj. Al la lasta kategorio apartenas la judoj, la latinaj popoloj (ĉefe italoj kaj hispanoj, tradiciaj malamikoj de la germanoj), kaj eĉ la kristanismo, precipe la katolika eklezio.

Rosenberg gvidis inter 1933 kaj 1941 la eksterpolitikan oficon de la nazia partio. Dum la 2-a mondmilito, li komunikis inter la norvega faŝisma gvidanto Vidkun Quisling kaj Hitler por antaŭpreparo de la norvega nazia laŭleĝa registaro. Post okupo de Francio, oni komisiis Rosenberg je protekto de la francaj artaĵoj al Germanio. Ekde julio de 1941, li iĝis Imperia ministro pri la Okupitaj Orientaj Areoj.

Liaj verkoj kaj paroloj estis eldonitaj en Blut und Ehre (Sango kaj honesto; 1934–41).

ReligioEdit

Alfred Rosenberg starigis en la templo Mut en Kartago ĉirkaŭ 700 statuoj de Seĥmeta. Laŭ opinio de kelkaj esploristoj la statuoj servis la diinkulton laŭ la jaro: antaŭ ĉiu statuo oni preĝis dum la diversaj tagoj de la jaro por trankviligi ŝin; estis almenaŭ unu tia preĝo dum ĉiu tago. Aliaj esploristoj opinias, ke la templo malhelpis grandan danĝeron, eble la peston.