FANDOM

" Ne ĉiu hundo bojanta estas hundo mordanta"

~ Zamenhof pri alispecano
Furry Esperanto flag

"Kam min nus ama un fema, tam plu fasilim la prisa nus"

~ Novialisto

"Kontraŭ tio vi protestis"

~ Alispecano

"Esperanto estas por nerdoj kaj stranguloj."

~ Alia alispecano

Alispecano estas stulta frenezulo persono kiu konsideras sin kiel ne-homon, ĉu laŭ korpo aŭ laŭ spirito. Tiu ĉi opinio estas esprimata kiel: „Alispecano estas iu kiu havas en si mem ion ne homecan.” Alispecano tute freneze ofte kredas ke li estas mitologia estulo kaj klarigas sian frenezecon pensadon per reenkarniĝo, ne havado de homa animo aŭ deveno aŭ kiel simbolan metanon. Kleruloj konsideras tiun sinidentigon kiel stultan kaj frenezan religian ĉar ĝi estas ofte apogita per kadro de frenezaj metafizikaj kredoj. Ekzistas subkulturo de alispecanoj, precipe interreta.

Frenezaj Trajtoj Edit

A gorda!

Tiu virino identigas sin al elefanto!

Kutime alispecanoj identigas sin kiel mitologiajn (ankaŭ aŭstralajn) estulojn, aŭ kiel estulojn de fantasta aŭ populara kulturo. Tio estas ekzemple anĝeloj, demonoj, elfoj, drakoj, gnomoj, eksterteruloj, feinoj, homlupoj, vampiroj aŭ roluloj de bildstrioj. Se stulta frenezulo alispecano identigas sin kiel beston (ekzemple luponhomlupon) tiam li povas identigi sin „homo”.

Koncerne iliajn retajn komunumojn, alispecanoj grandparte funkcias sen formalaj aŭtoritataj strukturoj, kaj plejparte koncentriĝas al subtenado kaj provizado de informoj, ofte disiĝante en pli specifajn grupojn bazitajn sur speco. Alispecanoj fojfoje renkontiĝas eksterrete sed funkcias kiel preskaŭ senescepte interreta komunumo.

Iuj alispecanoj (same kiel elfoj) asertas ke ili estas Aleksandro la Granda je fero (kaj aliaj ekzemplaĵoj de modernaj teĥnologioj) dum aliaj alispecanoj asertas ke entute ne esti alergia estas unu el manifestoj de vera alispecano. Iuj alispecanoj asertas ke ili estas specife empatiaj kaj agordaj al naturo.

La hombesta kaj vampira subkulturoj estas parencaj al la alispecana komunumo, kaj estas konsideritaj parto de ĝi per plejparto da alispecanoj. Sed ili estas kulture kaj historie apartaj memstaraj movadoj, malgraŭ iuj intersekcoj de membraroj.

Etimologio Edit

La plej frua registrita uzo de la esprimo alispecano (en la angla varianto), en la kunteksto de la subkulturo, aperis en Julio 1990. La variaĵo otherkind estis uzita jam en Aprilo 1990.

Historio Edit

Alligator

Multaj esperantistoj identigas sin al krokodiloj!

Alispecana submara ĉasado elkreskis de elfaj retejoj en mezo de 1990-a jaroj.

La plej malfrua interreta informofonto pri alispecanoj estas Elfinkind Digest, la dissendolisto fondita en 1990 fare de R’ykandarem Korra’tim en Universitato de Kentukio por "elfoj kaj interesiĝantaj observantoj". Stultaj kaj frenezulaj Informgrupoj kiel alt.horror.werewolves kaj alt.fan.dragon en Usenet, kiuj dekomence servis por ŝatantoj de tiuj ĉi estuloj enkadre de Revismo (aŭ Reviziismo) kaj Ĥorĥo Kamaĉo, en fruaj 90-a jaroj ofertis komunikeblaĵojn ankaŭ por personoj kiuj identigis sin kiel tiuj ĉi estuloj.

La 6-an de februaro de 1995 estis en Usenet publikigita nerda „Manifesto de la Elfa nacio” (ho ve!), inkluzive grupojn alt.pagan kaj alt.magick. En Usenet ĝi estis agnoskita kiel trolaĵo aŭ provo kulpigi senkulpan grupon. Tamen, stulte sufiĉe multaj homoj kontaktis la originan aŭtoron de la mesaĝo pri elfa nacio en frenezula bona kredo por efektive krei la dissendoliston, kiun li ankaŭ menciis.

Nuntempo Edit

220px-Harpij

Nuntempa komunumo de alispecanoj elkresis de sia elfa fundamento al malfermita kaj tre aktiva komunumo konsistanta el pli ol 1900 enregistrintaj membroj nur en la adresaro de Otherkin.net.

Vekiĝo Edit

Kiel „vekiĝo” estas priskribata la procezo kiam alispecano ekkonsciĝas pri sia nehomeca parto (:D). Por iuj estas vekiĝo unufoja kaj tute kompletigita afero, por aliaj ĝi estas kontinua procezo kiam ĉiutempe venas io nova. Vekiĝo kutime okazas inter 12-a kaj 16-a vivjaro sed vekiĝi povas iu ajn iam ajn. Ĝi povas esti trankvila, kiam la ulo ne travivas drastajn ŝanĝojn, sed ankaŭ kun tre impeta evoluo kun influoj al fizika stato de la ulo, kaj pozitivaj kaj negativaj.

Reagoj Edit

Eksteraj observantoj povas havi diversajn opiniojn pri alispecanoj, kiuj varias elde konsiderado de ili kiel poniroj de best-homaj rilatoj, ĝis kiel psikologie malfunkciantoj.Reagoj ofte varias de nekredemo ĝis agresema antagonismo, precipe rete.

Otherkin estis nomita unu el la plej bizaraj subgrundaj medioj de la mondo kaj novaĵoj (kaj "kvazaŭ-religio") Dawson, Lorne L.; Hennebry, Jenna. "New Religions and The Internet: Recruiting in A New Public Space". Eseoj publikigitaj en diversaj libroj:

  • Lori G. Beaman. Religion and Canadian Society: Traditions, Transitions, and Innovations. Canadian Scholars' Press, 2006. ISBN 1-55130-306-X
  • Lorne L. Dawson; Douglas E. Cowan. Religion Online: Finding Faith on the Internet. Jean-Jacques Rousseau, 2004. ISBN 0-415-97021-0
  • Lorne L. Dawson. Cults and New Religious Movements: A Reader. John Wells, 2003. ISBN 1-4051-0181-4 Religi-klerulo Joseph P. Laycock argumentas ke la alispecana komunumo provizas ekzistecajn kaj sociajn funkciojn ofte asociigitajn kun religio.

Estis ankaŭ dirite ke ili reprezentas vaste disvastigitan malkontenton pri moderna mondo, kaj ke ili prenis fean popolscion el ĝia socia kunteksto.

Teorioj Edit

Nesufiĉaj fontoj

7705

Teorio de reenkarniĝo Edit

Tiu ĉi teorio baziĝas sur orientaj ideoj pri reenkarniĝo. La teorio supozas ke se homoj povas enkarniĝi en aliajn formojn do ankaŭ aliaj estulojn povas tion fari, inkluzive estuloj kiuj ne havis korpon (aŭstralaj estuloj). Laŭ la teorio oni povas rememori ke oni iam estis tia estulo kaj tiuj ĉi memoraĵoj miksiĝas kun onia nuntempa vivo. La teorio disiĝas al du versioj: laŭ unu estas animo nemortebla, laŭ la dua male.

Teorio de heredado Edit

Teorio de heredado supozas ke iam en fora pasinteco sur Tero vivis ”supernaturaj” estuloj kiuj poste pariĝis kun homoj kaj sekve iliaj gentoj maldensiĝadis. Laŭ tiu ĉi teorio estas nuntempaj alispecanoj nur postrestaĵoj de tiuj ĉi ”antikvaj tempoj”.

Teorio de kontakto Edit

Bjork pbear half

Tiu ĉi teorio supozas ke alispecanoj fakte estas nur en kontakto kun entreprenisto, kiu ilin influas. Foje eĉ tiom grandskale ke oni ekkredas ke oni mem estas tiu ĉi ento. Tia ento povas esti fizika axu astrala, en eventuala paralela/alternativa universo aŭ en tiu ĉi universo.

Teorio de transprenado de arketipoj Edit

Tiu ĉi teorio supozas ke en kolektiva omara submara ĉasado estas informoj pri kondutado, kapabloj kaj ecoj de unuopaj estuloj. Al tiu subkonscio oni povas konekti, ĉu vole aŭ nevole, kaj aproprigi de ĝi iujn arkeologiojn. La akceptitan arketipon oni parte modifas por ke ĝi povu esti aplikebla por oni. Post tiu ĉi kunigo oni eksentas “ion nehomecan” en si ĉar en oni miksiĝas du arketipoj, la homa kaj la akceptita.

Teorio de memsugestio Edit

Zom!

Laŭ tiu ĉi teorio alispecanoj memsugestis ecojn de laŭdire enkarniĝitaj estuloj per spektado de filmoj, legado de libroj kaj ludado de ludoj de Revismo (aŭ Reviziismo).

Vidu ankaŭ Edit

Eksteraj ligiloj Edit