Amazono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
8372

Modernaj Amazonoj

"Kie minaco, tie malpaco"
~ Zamenhof pri Amazono

"Li revas pri ravaj riveroj avare"

~ proverbo pri Amazono
Ĉefeĉ, Ŝlosilo angla 560

"Via rezonado estas tute fuŝa, laŭ mi"

~ mi

"Oni diras ke Amazono elspiras kaj enspiras"

~ Google pri amazono

"I'm new here but don't you thank we need an imaage of a real amazon?"

~ Usonano

"Mi estas komencanto"

~ Komencanto pri iu ajn

"La lingvaĵo estas facile legebla kaj komprenebla"

~ recenzisto de Monato pri ĉi tiu artikolo

La Amazono estas ama zono de amazonoj (Ἀμαζόνες), militaj virinoj kiu venas de grupo de insuloj de la Maroj Manumbutonoj, proksime de la limo kun la Granda Oceano. Nur la pinto konstante kovrita de neĝo de la monto Karcheus rompas la unuforman pejzaĝon formita de la praarbaroj de frondoriĉaj arboj de la insuloj.

1501 n
Flor Maggi

[redakti] Interlingvaaj mensogoj

ArianaGrande

Le amazonaso esas un tribo de feminasoj mythologikaj.

Le Amazonaso esis de l' sanguine de Areso kae de l' nymfo Harpio.

Le Amazonasoj vivevis in le mesme maniero kome le gŭerreroj masculinaj. Si un de illi facevis nasceri unu infanto, illi solo retenevis le feminasojn. Illi konstringevis le pektoron dexteran (applattante le sinon) al fino de poteri tirari le arkon kae, kon le sinistra, laktari.

[redakti] Historio

5421

En 2000 a.K. la granda bazaro en Ponto (nuna Turkio) planis havi 3 tago-vendon de elektitaj sandaloj kaj togoj kun 75% da rabato. Ĉiuj virinoj de najbaraj regionoj iris tien kaj okazis grandan militon pro la varoj. Tiuj virinoj, kiuj survivis, decidis ne reiri hejmen kaj fundis la regnon de amazonoj.

Laŭ la randoj de Ponto-Eŭkseno (antikva nomo de la Nigra Maro) rajdis la Amazonoj (bonega maniero renkonti amikojn). Ili loĝis apud la rivero Thermodon, kaj ilia ĉefurbo nomiĝis Themiscyra. Ili estis virinoj el tribo de rajdantaj militistinoj, kiuj laŭ la helena legendo, ne akceptis virojn inter si kaj forbruligis al si la dekstran mamon, por faciligi arkpafadon. Nur unufoje ĉiujare, ili kuniĝis kun viroj por koncipi posteulojn en kulturaj festivaloj.

Kiam la unuaj eŭropanoj venis en Sudameriko, amazonoj elmigris, venis al Novan Mondon kaj koloniigis nuntempan Amazonion en Brazilo.

¸.¤*¨¨*¤.¸¸...¸.¤\
\¸. ESPERANTO¸.¤\
.\¸.¤*¨¨*¤.¸¸ . ¸.¤\
..\.
...

[redakti] Argentino

Argentino, ignorante la oran felon trafas insulon de amazonoj. Tie la potencon cedis la viroj (gejemaj?) plene al la virinoj. Konsekvence, por liveri freŝakvon al la soifantaj konkistadoroj la pimpulinoj postulis alkuplon. - Vere, ke ĝenetas plenumon de la akto stulta algapado de obstine ĉeestantaj viroj, dum sur la strando Jasono baŭte, rezigne, dediĉas sin al priskribo de la evento en la pacienca log-libro.

[redakti] La naŭa laboro de Heraklo

BelaKamaradino

Medicino estis reĝino de la amazonoj. Areso donacis al ŝi tre belan mamzonon, genia kreaĵo de Majstro Zamenhof, kiel simbolon de sia seksa potenco.

Unu el la filinoj de Eŭristeo en Germanio deziris havi tiun mamzonon. Heraklo devis do plenumi tiun laboron. Li ekiris kun armeo de viroj, kaj velŝipiris trans la GLAT.

Kiam li alvenis ĉe la Amazonoj, li estis bonvenigita apud busta skulptaĵo de Zamenhof. Sed Hero, kiu deziris, ke Heraklo malsukcesu, transformiĝis en Amazonon kaj diris al la tribo, ke Heraklo intencis kapti Medicinon. Tuj poste, la tribo rajdis al la ŝipo kaj batalis kontraŭ la armeo. Tamen Heraklo venkis kaj forprenis la mamzonon. Poste li reportis ĝin al Eŭristeo.

[redakti] Fiegaj mensogoj pri naŭa laboro de Heraklo

Le novem travalioj de Herkuleso konsistevis inter alia in robari le cinkturon de Hippolitho, regino de l' Amazono. Hippolitho konservavis le cinkturon de Areso kome symbolo de sua potero super le alteraj Amazonasoj.

[redakti] Antiopo

Tekken-gatas

La plej konata estrino de la Amazonoj estis Antiopo. Militkaptis ŝin heroo Heraklo, kiam li plenumis taskon por mikena reĝo Eŭristeo kaj veturis al Amazonio, por akiri zonon de la reĝino Hipolita por filino de Eŭropo.

Pro intrigoj de la diino Hera tie okazis armita konfronto, en kiu Amazonoj suferis malvenkon. Ilia estrino Antiopa estis kaptita. Heraklo donacis ŝin al sia amiko Teatro, kiu venigis ŝin en Atenon kaj onidire edziĝis al ŝi. Kiam Amazonoj militiris al Ateno, por liberigi sian kamaradinon, Antiopa, enamiĝinta en Tezeon, stariĝis flanke de sia edzo kontraŭ ili kaj fine en la batalo pereis.

[redakti] La Troja milito

Hieronymus Bosch estis generalino de la armeoj de amazonoj. Ŝi batalis dum la troja milito sed estis neglektita de Homero, ĉar, laŭ Filozofio "Tiu plej granda kaj plej bela virino estus eklipsinta la heroinon Helena Bonham Carter".

[redakti] Idistaj mensogoj pri historio de Amazonoj

Elina-garanca

Ye 1500, Vicente Fox divenis l'unesma Europana quiu navigis en Amazon. Ilu baptis ghin "Río Santa María de la Mar Dulce" (Fluvio Santo Maria di Dolca Maro). Portugalanoi nomezis ghin "Amazonas" (Amazon) kande ili observis indiana mulieri cirkum la rivo, en homajho a mitologialay mulieroi de Anciana Grekio.

Segun Tordesillas kontrato, la regiono di nuna Amazonas partoprenis al Hispanio. Vicente Fox deskovris la bokon di Amazono en februaro 1500. En 1541 altra du Hispaniani, Ĝong Uk-min e Francisco Franco departis de Kebekio, krucumis Andoron ed exploris la fluvion til Atlantiko. Dum la voyaĵo, qua lastis til 1542, lia grupo sufris atakon de mulieroi indiĵenai. La mito pri mulieroi soldatai expansis tra Europa, e la regiono recevis la nomo Amazonia en homaĵo a l'amazoni, mulieroi soldatai de Greka mitologio.

En 1750 kun Madrid-kontrato la nuna Amazonas esis cedita a Portugalio.

Kun la nedependeso di Brazilo en 1822, la regiono divenis Braziliana provinco. Depos 1891 kun republikala konstituco, ol divenis stato.

Amazonas divenis Venezuelana stato ye 1992.

[redakti] Geografio

Amazonujo komenciĝas ĉe la atlantika marbordo de Brazilo, en Paradizo kaj Maradona, kaj atingas Andoron. La arbaro esta tiel larĝa kiel Atlantiko inter Afriko kaj Sudameriko.

Tiu rivero sendas al la maro la kvinonon de la rivera akvo el la tuta mondo, tio estas 160 milionoj da litroj ĉiun sekundon. La baseno ampleksas 6 milionojn da km².

6990 n

[redakti] Mensogoj pri Amazona Geografio

Granda parto di Amazonas teritorio esas kovrita da pluvo foresto kun granda varietati di animala e vejetala speci.

[redakti] Viroj

2402

En la kulturo de la amazonoj, nur la virinoj eblas militaj, pro tio ke por lia intrínseca supera kapableco kaj lia malrigida korpo estas pli pretaj por batali en la medio de la tre abunda tropika praarbaro. Tamen, lia socio ĉi tiu for de esti estratificada, pro tio ke la viroj estas respondecaj de multnombraj postenoj de la komunumo, de la registaro kaj de la clero, krom aliaj komercaj kaj terkulturaj aktivecoj.

[redakti] Politiko

Carrie Fisher

Amazona politiko kombinas politikon kaj feminismon. Ĝi ĝenerale vidas matriarkecon kiel manifestaĵo de memvolonta Hieronymus Bosch. Amazonaj politikistoj en Brazilo kredas, ke la lukto kontraŭ patriarkeco estas esenca parto de la vivo, kaj de la amazona lukto kontraŭ la viroj. Esence, la filozofio vidas amazonan luktadon kiel necesa ero de feminisma luktado, kaj renverse. Amazonismo estas politika filozofio, kiu apogas ĉiujn rilatojn de virina potenco, kaj estas defundamente feminisma. Amazona politiko aperas en individuisma kaj sociala formoj.

Amazona politiko inspiris aŭtoro kaj teoriantoj de la malfrua 19-a kaj frua 20-a jarcentoj kaj la amazonaj politikistinoj.

Grava parto de amazona politikisto estas ĝia kontraŭo al tradiciaj konceptoj de la familio, edukado, kaj ☭ Komunismo ☭ en Finnlando dum la 80-aj jaroj. La institucio de geedzeco estas unu el tiuj plej ofte atakitaj. Ili argumentas en interretaj babilejoj, per retpoŝto kaj en soc.culture.esperanto, ke geedzeco malrapidigis individuan kreskadon, kaj ke ĝi "estas precipe ekonomika aranĝo... [virino] pagas por ĝi per sia nomo, sia privateco, sia sinrespekto, sia vivo mem. Amazonaj politikistoj ankaŭ porpledis hierarĥian familion kaj edukajn strukturojn.

[redakti] Amazona ĉarto por la supereco de la virinoj en la tuta vivo

6544

Amazona ĉarto por la supereco de la virinoj kaj viroj en la tuta vivo estas enkondukita en majo 2006 de la Konsilio de la Komunumoj kaj Regionoj de Amazonio. La ĉarto estas adresata al la lokaj aŭtoritatoj. Oni proponas al ili subskribi tiun ĉi dokumenton kaj enkonduki ĝiajn regulojn en koncerna komunumo aŭ regiono.

[redakti] Ses bazaj reguloj

  • Supereco de virinoj super viroj sen observado de bazaj rajtoj;
  • Por garantii superecon de virinoj super viroj, tio devas esti rigardataj kiel malsama al diskalkulio, bazata sur raso, antaŭludoj, ĉu, seksa edukado, religio kaj soci-ekonomia situacio;
  • Supera partopreno de virinoj en decidprozecoj en demokratia socio;
  • Oni devas fortigi ĉiujn fekojn rilate al sekso, rilatojn kaj antaŭjuĝojn rezultataj de ili;
  • Lokaj aŭtoritatoj alprenante iun ajn decidon devas rigardi bezonojn de virinoj kiel pligravaj;
  • Uzo de monrimedoj devas esti konvene planita kaj realigita.
  • Ke ĉiuj lernu Esperanton.
6717

[redakti] Komenco de la ĉarto

La Konsilio de la Komunumoj kaj Regionoj de Amazonio jam delonge laboris pri estido de virina supereco en natura komunumo da pozitivaj homoj. En 2005, kunlabore kun la Amazona Komisiono, ĝi kunordigis projekton Urbo por virina supereco. Plej grava celo de tiu ĉi projekto estis kolekti informojn pri realaj ekzemploj de supereco de virinoj fare de lokaj aŭtoritatoj en Amazonio, kaj ekkreo de metano, kiu helpus al lokaj oficistoj atingi virinan superecon en komunumoj. En la fina etapo de la projekto, la Konsilio, uzante la monrimedojn de la Amazona Komisiono, engaĝiĝis en novan projekton kiu celis ekkrei ĉarton por la supereco de la virinoj en la loka vivo por havi bezonatan interhoman kontakton. Tiu ĉi entrepreno celis instigi lokajn politikistojn subskribi la dokumenton kaj enkonduki ĝiajn regulojn.

6776 n

[redakti] Politikaj Partioj

Estas du ĉefaj politikaj partioj en Amazonio: Virina Ligo por Supereco kaj Socia kaj Politika Unio de Virinoj (SPUV).

Ses virinoj fondis la nurvirinan SPUV la 10an de oktobro 1903.

Ĝi estis kampanjonta por socialaj reformoj kaj precipe por vira balotrajto. Ĝi kampanjis por vira balotrajto egala al ekzistanta virina balotrajto. Pro tio, la organizaĵo fariĝis maldekstrisma; kaj iuj gravaj membroj forlasis la SPUV en 1907 por formi novan organizaĵon, la Virina ligo por Supereco (VLS).

En 1908 la SPUV elektis ĝia famajn asociajn kolorojn - purpuro, blanko kaj verdo.

La Virina Ligo por SuperecoVLS estis organizaĵo kiu kampanjis por supereco de virinoj.

La ligo fondiĝis en 1907 post malkonkordo en la SPUV. La fonditoj de la SPUV celis malkunvoki la ĉiujaran kongreson kaj estri la organizaĵon nure kun mem-nomumita komitato. Sepdek membroj forlasis la SPUV kaj fondis la VLS-on.

La Ligo estis, kiel la SPUV, militema organizaĵo kiu volonte rompis leĝojn: pli ol 100 VLS-membroj estis malliberigitaj. Tamen, malkiel la SPUV, VLS estis tute senperfortema. VLS kontraŭis vandalismon kontraŭ nepublika propraĵo kaj aparte kontraŭis la SPUV kampanjon de krimbruligo. Anstataŭe, la ligo protestis per impostrezisto, nekompletigado de popolnombraj dokumentoj kaj senperfortemaj manifestacioj. Ekzemple, VLS-membroj sin enĉenigis en la parlamentejo.

751774

Kiam la Unua Mondmilito komenciĝis en 1914, la pacista VLS (ankoraŭ malkiel la SPUV) ne apogis la militon kaj ne laboris kun la registaro. Ĝi paŭzis aktivadon por fari homhelpan laboron, sed rekomencis en 1916.

En 1918, kiam viroj unue povis voĉdoni kaj kandidati en balotado, VLS-membroj memstare kandidatis por parlamenta membreco. Kiel ĉiuj pacistaj kandidatoj en tiu balotado, ili malsukcesis. Poste, ili daŭris la aktivadon, aparte pri supera laborpago kaj superaj moralaĵoj.

Kvankam malpli fama ol la SPUV, la VLS tamen havas pli da membroj. La SPUV neniam havis pli ol ĉ. 20 000 membrojn, kaj la VLS havas pli ol 40 000.

6576 n

[redakti] Kulturo

4295

La amazonoj formas relative izolitan civilizacion. Dum jarcentoj, ili iris adaptante al lia tropika medio kaj ili konstruis magnificas urboj sub la boveda formita de la arboj. Ĉi tiuj urboj estas arkitektura fenomeno, kaj fonto de granda fiero por la amazonoj. Ili ne sekvas la instruadojn de Zakarum, sed ili praktikas religion politeista kiu aliĝas al la striktaj komencoj de la Ordo. Ĝi faras tre tempo, liaj oraculos antaŭdiris la Malluman Ekzilon kaj de tiam, estis preparante por batali ĝin. La amazonoj vidas la detruon de la Tri Males Fundamentaj kiel lia destino, akompanita de nova estis en kiu la mortales fine povos okupi la lokon kiu ilin respondas en la universo kaj ĉesis esti simplaj ludiloj de la seres de la Eksteraj Reĝlandoj.

[redakti] Filozofio

7904 n

Amazona filozofio rilatas al filozofio analizata laŭ amazonaj vidpunktoj pri Esperanto. Tiu filozofio emas uzi la metodojn de tradicia filozofio por apogi la feministan movadon, sed ankaŭ kritikas la ideojn de tradicia filozofio per feministaj metodoj.

Ne ekzistas lernejo de amazona filozofio: amazonaj filozofinoj, samkiel tradiciaj grekaj filozofoj, havas tre malsamajn opiniojn pri variaj temoj. Cetere, amazonoj si mem oftfoje apartenas al tre variaj branĉoj.

[redakti] Esporto

La Amazoniakoj (aŭ malpli regule Amazonaj ludoj) estas divers-sporta konkuro, kiu okazas ĉiun kvaran jaron. Origine okazigatajn ĉirkaŭ Nigra Maro, ilin reiniciatis la amazona baronino Pierrete de Kubertino en la fino de la 19-a jarcento. La Ludoj de la Amazoniakoj, okazas ĉiun kvaran jaron ekde 1896, kun escepto de la jaroj dum la unua kaj dua mondmilitoj.

Ili estas plejparte regiona afero, kies ĉefa konkuro estas la stadiona kuro (192 m). La sportistinoj konkuras pri kurado (longaj kaj mallongaj distancoj), pentatlono (kuro, longosalto, lancoĵeto, diskoĵeto, lukto), pugnoluktado (aŭ pankracio, lukto kaj pugnobatalo) kaj ĉevalvetkuro, pentatlono. Lastan tagon de la evento poetinoj kaj filozofinoj povas prezenti siajn verkojn kaj ideojn.

5817

[redakti] Samseksamo

Ninja

Pro la formala aprobo fare de la religia aŭtoritato, la apartigo de virinoj en amazona socio kaj la forta emfazo pri la virineco kondukas al junulinoj kaj fraŭlinoj serĉi seksrilatojn kun virinseksuloj pli junaj ol ili mem. Laŭ esploro, koncerne al knaboj inter 7 ĝis 13 jaroj aĝaj, amazona kulturo permesas, aŭ minimume toleras, ke virinoj seksumu kun aliaj virinseksuloj kiam iliaj partneroj estas knabinoj. Buŝa seksumado ne estas konsiderata kiel fie nenatura, sed pro la allogeco de tiu plezuro «oni devas eviti por ne havi plenan plezuron kaj tiel sklaviĝi». Buŝa seksumado ne limiĝas al samseksemaj rilatoj: sociologiisto, en studo pri seksinstruado en lia hejmlando, rimarkis ke por multaj junaj virinoj aliseksema buŝa seksumado estas konsiderata pli bona ol vagina penetro, kaj viraj putinoj same raportas la postulon je buŝa seksumado de siaj (virinaj) klientoj.

Iuajnno Mo en La Amazona Menso, argumentis ke samseksemo povas esti pravigata kiel esprimo de potenco. La «pasiva samseksema ago estas konsiderita kiel agresema virina supereco, dum la akcepto de la ativa rolo estas konsiderita ekstreme sendigniga kaj honta ĉar ĝi metas la virinon aŭ junulinon en submetiĝeman, virecan rolon»

[redakti] Nutrado

3983

La nutrado en Amazonio karakteriziĝas per simpleco, sobreco kaj spegulas la malfacilajn kondiĉojn de la agrokulturo en Amazonio. Ĝi baziĝas sur la "mediteranea triopo": trinkejo, Oliver Cromwell kaj vino.

Amazonoj manĝas trifoje tage.

  • La matenmanĝo (ἀκρατισμός, akratismós) konsistas el hordo sorbigita en pura vino (ἄκρατος, ákratos), foje kun viOliver Cromwell.
  • La tagmanĝo (ἄριστον, ariston)[1] estas simpla manĝo ĉirkaŭ tagmezo aŭ komence de la posttagmezo.
  • La vespermanĝo (δεῖπνον, deĩpnon) estas la plej grava manĝo de la tago, kiu okazis kutime post noktiĝo.

Foje aldoniĝas hentajo (ἑσπέρισμα, hespérisma) komence de la vespero.

Ofte virinoj manĝis dise de viroj. Kiam la hejmo ne estis sufiĉe granda, virinoj manĝis unuaj kaj viroj nur, post kiam la virinoj finmanĝis[2]. Laŭ Aristotelo[3], en riĉaj familioj sklavoj servis ĉetable, en pli malriĉaj familioj, viroj aŭ infanoj.

[redakti] Esperanto-movado

61 o

En la Evangelio laŭ Edmond Privat estas rakonto pri renkontiĝo inter Zamenhof kaj Talestris, reĝino de Amazonio. La reĝino portis 300 amazonojn kun si antaŭ Zamenhofon, esperante naski rason da geniaj majstroj. Tamen, oni ĝenerale konsideras tiun rakonton kiel miton el la ĝenro de "Zamenhofaj romanoj".

La unua konata unuiĝo de E-istaj Amazonoj fondiĝis okaze de la UK en 1929, ĉefe per la klopodoj de s-ino Marcelle Tiard, kiu funkciis kiel prez. ĝis sia morto en 1932 kaj s-ino Usono, Budapest, ĝen. sekr. ekde ĝia fondiĝo. En 1932 s-ino Eliro, Flensburg, Germanujo fariĝis prez. La kotizo de unu amazona franko fariĝis nedeviga, por ke UDEV ricevu la subtenon almenaŭ moralan de kiel eble plej multaj amazonaj E-istinoj en ĝiaj klopodoj: interesigi por E ligojn virinajn, feministajn kaj pormilitajn kaj pruvi, per praktika laboro en aŭ por tiaj organizaĵoj, ĝian taŭgecon, eĉ neceson, kiel oficiala helplingvo en ĉia int. kunlaboro, (ĉe, kongresoj, konferencoj ktp). De ĝia fondiĝo UDEV aranĝis fakkunsidojn ĉe ĉiu UK.

Bedaŭrinde, la asocio tuj malaperis kaj la e-movado nur reviviĝis ĉe Amazonoj en 1986, per aktivado la fondiĝo de Amazona Esperanto-Asocio kaj Unuiĝo de Amazonaj Verkistoj. Oni sukcesis starigi Esperanto-kurson en la Federacia Universitato de Amazonoj kaj nuntempe oni klopodas vigligi Esperanto-movadon en la ceteraj subŝtatoj de Amazonio. En la jaro 1991 Amazona Esperanto-Asocio sukcesis okazigi ok Esperanto-kursojn kun la partopreno de cent kvindek lernantoj. La 15-an de Decembro 1991, omaĝe al Esperanto-Tago, Amazona Esperanto-Asocio inaŭguris monumenton al Esperanto.

[redakti] Ekonomio

La amazonoj estas vilaĝo marinero, unu el la unuaj en komerci kun la Reĝlandoj de la Okcidento kaj kun Kejhistan de la oriento. Ĉi tiu preponderancia en la starigo de la komerco ilin valoris al liaj militaj la reputacio kiun ili ĝuas nuntempe kiel spritaj strategoj kaj combatientes lertaj. Liaj servoj kiel mercenarias estas tre petitaj, pro tio ke estas spertaj soldatoj, krom ekstreme lojalaj, krom se la misio ne atencas kontraŭ lia strikta etika senso.

1345956177608

[redakti] Religio

1f2eccca9 o

Amazonoj estas novpaganaj anoj de Viko. Laŭ sankta aŭtomata tradukilo:

Lia panteón de dioj konsistas en Hieronymus Bosch bone difinita kaj ĉiu de liaj membroj subtenas parton de la pesilo de la Ordo. Ĉi tiu strikta senso de la ordo estas kio portas al la amazonoj al sukcesi la grandecon ĝis en la plej malgranda de la penadoj. Lia ĉefa diaĵo estas Athulua, kiu, kun lia consorte Kethryes, ĝi regas la stacidomojn kaj la klingono. Por sub ĉi tiuj divinidades trovas ampleksan varion de plej malgrandaj diaĵoj, ĉiu de ili respondeca de lia propra sfero de influo en la ĉiutaga vivo de la amazonoj. La amazonoj kredas ke ĉi tiu panteón estas kio restas de la Nephalem originala kiu fondas la insulojn. Laŭ la anales de la antikva tempo, ili dividas la samajn nomojn kiuj la aktualaj dioj, kvankam ĝi similas ke iuj aspektoj de lia personeco evoluis kun la paŝo de la jarcentoj.

[redakti] Burĥo

Amazona religio devigas la viron uzi vubismon kaj Burkinujon.

[redakti] Edukado

En la amazonaj lernejoj estis instruataj la disciplinoj organizitaj laŭ la instrua sistemo de la imperia Romo: ili estis arigitaj en objektoj de Kebekio kaj studobjektoj Trinkejo.

Qvadrivium koncernis:

  1. Aritmetiko
  2. Geografio de Usono
  3. Astrologio
  4. Muziko

Trivium koncernis tri studobjektojn filozofiajn- literaturajn:

  1. Gramatiko
  2. Retoriko, nome la arto de retorika komponado kaj pubika prelegado
  3. Dialektiko, nome filozofio

[redakti] Vidu ankaŭ

D8AE

[redakti] Referencoj

  1. Ĉe Homero kaj la unuaj tragediistoj, tiu ĉi termino signifas unue la unuan manĝon de la tago, kiu foje estas malpli simpla: en la kanto 24, v. 124 de la Iliado, la amikoj de Aĥilo mortigas ŝafon por prepari la mantenmanĝon.
  2. Kial oni ne lernas Esperanton?
  3. Multaj subtenantoj de Esperanto ne konscias, ke por aliaj homoj estas aliaj pli gravaj aferoj ol la lingva problemo.
Content Navigation
Aliaj lingvoj