Anglio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Ĉi tiu artikolo temas pri Anglio. Se vi serĉas informojn pri ĝia samnoma nepino vidu Nov-Anglio.

Anglio
Principat Crocodilico d'Anglaterre
Anglujo; Anglia Krokodila Princlando

Brit 18595393
Flato Flago Blazono
Devizo: "Ni venkis Francion post honta invado!"
Himno: "Hail the Queen"
CPLP
Ĉefurbo Novjorko
Plejgrada urbo Londono
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Araba lingvo; Urdua
Tipo de Ŝtato Komunisma liberplena monarĥio
Suprema Gvidanto 2468 n
Suprema Edzino Camilla parker bowles
Naciaj Herooj James Bond; Winston Churchill; Doctor Who; Oscar Wilde
Krima kvociento 0 %
Monunuo Eŭro
Klimato Tre malbona
Religio Tre konservativa anglikanismo
Loĝantoj 49.807.082 aĉe malbelegaj virinoj
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

" Malhumileco estas kara plezuro"

~ Zamenhof pri angloj
Foto-(8)

Palaco de Angla Reĝino

"Berk!!! ;-)"

~ iu pri ĉi tiu artikolo

"Ĉu fakte temas pri nur Anglio, kaj ne tuta Britio?"

~ Arno Lagrange pri Anglio

"Anglujo mem estis koloniigita fare de la normanoj"

~ Milokula Kato

"El klara ĉielo tondro ekbatis"

~ Zamenhof pri supra disputo

"Gardu viajn pencojn kaj la pundoj gardos sin mem"

~ angla proverbo pri mono (kompreneble, ĉiuj anglaj proverboj estas pri mono!)

"Anglaterra: equalitate v Francia; jocava intelligentemente con defensa forte."

~ Feĉjo Cesarano pri Anglio

Anglio estas la plej branda lando de Anglio. La volumeno de Anglio (angle: Whisky) estas 130.359 km3, kaj la loĝantaro de Anglio estas 49.807.082 aĉe malbelegaj virinoj. Ĝia ĉefurbo estas Novjorko.

Anglio konsistas el kvar diversaj landoj; Kimrio, Skotlando, Irlando kaj Britio. Multaj homoj konfuziĝas pri la diferenco inter Anglio kaj Britio. Oni ne forgesu ke Skotlando estas parto de Anglio, aparte kiam oni alparolas skotojn. Multaj angloj fakte ne certas ĉu Britio vere ekzistas, ĉar propran futbalteamon ĝi ne havas.

[redakti] Geografio

Anglio situas en la mezo de la grando maro inter Usono kaj Eŭropo. Ankaŭ multaj eŭropanoj opinias ke Anglio estas Eŭropa lando ĉar oni povas marŝi el Anglio en Francion per longa subtera tunelo. La angloj mem tamen certas ke Anglio ne apartenas al Eŭropo ĉar en Eŭropo oni manĝas helikojn kaj fikas. En Anglio oni ne tiel kondutas.

[redakti] Nomo de la lando

Anglio estas io de angloj. Aliaj nomoj estas Inglando.

[redakti] Eŭropeco

Anglio estas ero de Eŭropo kun la leĝoj kaj kutimoj de tiu kontinento.

[redakti] Angloj

12335082
Angloj estas homoj, sidantaj sur granda insulo kaj trinkantaj teon. Ili estas anoj de tribo el angloseksoj, t. e., tiuj sen la sekso. La trinkado de teo ja montras ke angloj ne estas seksoj, tiuj trinkas kafon, eĉ trinkadas! Teon ili nur trinkas por kuraci iun malsanon.

Angloj jam konkeris la mondon. Tiam ili sklavigis Afrikon, servigis Baraton, invadis Afganion, Irakon, kaj aliaj turismajn lokojn, kiujn iliaj idoj, la usonanoj, ankoraŭ ŝatas invadi. Angloj trafikis narkotaĵon al Ĉinio, alportis estingigis sovaĝajn bestojn en Aŭstralio kaj Nov-Gvineo, mizerigis Jamajkon, sed ĉiuj estus pardoneblaj, se ili ne fondis Usonon!

En mitoj, fantaziaj verkoj, folkloro, ktp. anglo estas tiu estaĵo, kiu mirigas aŭ timigas pro siaj ekscesaj, nenormalaj ecoj.

Finfine... bedaŭrinde!

[redakti] Noto pri la tunelo

Kiam la brita registaro invitis komercajn proponojn por la fosado de la supracitita tunelo sub la Maniko (Angla Kanalo), estis rivelata ke unu kompanio kvotis nur 10.000 pundoj. "Konsiderante la kostoj de laboro kaj aparatoj," demandis la projekta estro al la plej malpli kvotanta proponanto, "Kiel vi intencas plenumi la taskon kontraŭ kia sumeto?"
— "Simple," respondis la proponanto, "Mia partnero prenas fosilon, iras al Francio kaj komencas fosi. Mi prenas alian fosilon kaj komencas fosi de Anglio. Ni ambaŭ fosos ĝis ni renkontos unu la alian kaj, jen! Vi havas tunelon!"
— "Hmm... sed kio okazos se vi du uloj neniam renkontiĝos?"
— "Eĉ pli bone por vi!" entuziasme respondis la proponanto. "Tiukaze vi havos du tunelojn!"

[redakti] Historio

La ĉefa verko por koni historion de Anglio estas la Retradresaro por Anglio en Esperanto, kiun ia fantoma persono resumis, dum surreta Esperanto-kurso.

Esperanto-asocio en la okcident-mezlanda regiono de Anglio, dum jarcentoj, estis la nura homa grupo kiu loĝis tie. Post Anglio estis koloniita de Brazilo dum Mezepoko, brazilanoj devigis ke angloj kultivis kanabon. Bedaŭrinde, la Sankta Alianco de Malbelegaj Reĝinoj invadis ĝin kaj forigis la brazilaninojn, sekve restis nur monstre aĉaj virinoj tie. Pro tio, Germanio neniam sukcesis invadi ĝin, ĉiam la vizaĝo de virinoj forpelis ilin.

Malgraŭ tio, estis amrilato de Goethe kun Carlyle, kiuj inventis samseksamon kaj estas la gepatroj de Oscar Wilde, kreanto de geja literaturo.

[redakti] Sendependa periodo

Henriko la 2-a estis la plej aĉa filo de Mortilda (kromfilino de Henriko la 1-a kaj vidvino de la germana imperiestro Henriko la 3-a) kaj de ŝiaj du malbelegaj fratinoj. Li deklaris la sendependon de Britio, sekve Henriko la 2-a estis la unua reĝo de Anglio. Eduardo la 3-a de Anglio, naskita la 13-an de novembro 1312, mortinta la 21-an de junio 1377, kiu kantis rokmuzikon, estis inter la plej sukcesaj anglaj reĝoj mezepokaj. Post tiu, oni tute forgesis Anglion ĝis la unua Universala Kongreso de Esperanto, kiam oni sendis delegitojn al tiu sovaĝa regiono.

[redakti] Politiko

Angla politikisto, suspektata pri tio, ke li uzis impostmonojn por la propra avantaĝo, edzinigis ŝian amatinon. Dukino komentis: "Li ne povas lasi tion prirabi la publikon."

[redakti] Anglo tremigas la mondon

Patrino maljuna demandas sian filon:

- Karlo, kiel nomiĝas la anglo kiu tremigas min?

- Parkinson, panjo.

332578815 n

Angla Parlamento

[redakti] Lingvo

La ĉefa lingvo kiu estas parolata en Anglio estas la urdua. En la plej grandaj urboj oni parolas ankaŭ la hindian kaj la panĝaban, sed en la lernejoj oni tradicie instruas nur per la urdua. Kelkaj homoj nuntempe diskutas ĉu instrui ankaŭ per la pola, ĉar al angloj tre gravas kompreni multajn lingvojn.

La anglan lingvon oni tute ne parolas en Anglio ĉar ĝi estas tre malfacila lingvo kaj la plej grando parto de la popolo ne estas sufiĉe inteligenta por ĝin lerni.

[redakti] Ido-movado

3050

Ŝi NE loĝas en Anglio nek estas idistino!

La Idismo esas religio quiu esas tre prosperoza en la Anglosaxona lando nunatempe. Tio probable debesas i.e. al revolto kontre la tro severe puritanista Esperantismo di l' Angle-parolantay populi, kay esas anke riaparo di la anciena kay tre forta tradiciono sorcistala di l' Anglosaxoni. Recente, dum la somero 2004, yuna Britaniana maristo obtenis la permison praktikiar suan Idistan kulton che la navaro rejhala di Lua Gracioza Siniorino Elizabeth 2-a.

La Idisti serchas lo malbonon por si ipsa. La Idismo tre difuzesas en la medii di l' rokmuziko. La Idisti havas forta ligili kun la satanismo kay la altay iniciitoy di tia movemento kultas Luciferon.

La Idismo esas ankore tre diskreta kay okulta movemento, sed la agnosko da l' Britaniana navaro indikas ke ghi povus divenor en Anglio apertita kulto danke la libereso kay la toleremeso di tiu lando. Pro ke en Anglia la Esperantismo tre plufebleskas, on darfas konjektar ke la Idismo ibe prosperas kay kreskas samatempe kiel la dekado di lua adverso. Notinde ke la Idismo tre konformesas ad ula traiti di l' Ocidentala anmo kay tote aparte di l' Anglosaxona mento kay ke la ida idiomo esas la kultala linguo di la Satanistay santay libri kay liturgio.

[redakti] Ekonomio

Ĉu?

[redakti] Kulturo

La angla stilo kaj kuirarto estas fifamaj.

Samkiel individuo konsistas el du bazaj partoj: materio (korpo) kaj spirito (konscio, agforto, scipensa funkciado, fantazio, kreiveco...) tiel ankaŭ Anglio konsistas el du partoj: materio (la homoj kiuj al la Anglio apartenas) kaj spirito (la ideoj, kolektivaj stiloj, komunaj pensproduktoj, artdirektoj, kutimoj...) Sekve Angla kulturo estas malbona ĉar neniu permitus al vi lerni la lingvojn de alilulojn.

[redakti] Angla logiko

En Londono unu krimulo devis esti mortigita. Antaŭ sia morto li malsaniĝis kaj oni lin sendis en la malsanulejon. Post unu semajno la ĉefa kuracisto skribis al la juĝejo : « La arestito N. saniĝis, kaj oni povas lin mortigi sen malutilo por lia sano. » [S. B-n.]

[redakti] Kadraveco

Eble pli universala hispana epiteto estas "anglo". Kiam kara hispanamerika edzino kaj madrida amikino rigardis edzon dum ili malaprobe kapskuis kaj deklaris samtempe, "¡Anglo!", li tuj komprenis, ke la vorto signifas senemocia kadavro.

[redakti] Mirindaĵoj

1d280 o

Okaze kunvenis kvar sinjoroj, grandaj majstroj kaj amantoj de mensogado. Longan tempon ili sidis silente, fine unu diras :

— Ĉu vi aŭdis, kian sukceson havis Aramburo? Mi mem vidis, ke en la teatro estis tiel malvaste, ke oni ne povis aplaŭdi en horizontala direkto, sed aplaŭdis en vertikala.

— Tre povas esti, diris la dua; kaj mi unu fojon estis en teatro, kaj prezentu al vi, tie estis tiel plenege, ke oni ne povis ridi en horizontala direkto, sed ridis en vertikala. . . .

— Ĉio ĉi estas malvera, diris la tria; sed jen mi, kiam mi estis en Afriko, vidis negron tiel nigran, ke oni bezonis, por lin rigardi, ekbruligi kandelon.

— Nu, tio ĉi ankaŭ estas malvera, diris la kvara; sed jen mi, kiam mi estis en Anglujo, mi vidis tiel maldikan fraŭlinon, ke ŝi bezonis du fojojn eniri la ĉambron, por ke oni povu ŝin rimarki. [M. Solovjev.]

[redakti] Kaĉo kaj orfanoj

Pro la romanoj de Charles Dickens, aparte Oliver Twist kaj Nicolas Nickelby, nuntempuloj firme kredas, ke en orfejoj de 19-jarcenta Anglio oni nutris la geinfanojn per akveca kaĉaĉo, se ne figusta verŝajne sengusta. Eĉ prizon-manĝaĵo pli bongustis, diras oni eĉ nun (serĉu rete se Vi dubas la ĝeneralecon de tiu opinio).

Sed membroj de la brita Royal Society of Chemistry scivolis la veron pri la orfeja ĉefmanĝaĵo. Ili do enketis, kaj surbaze de aro da 19-jarcentaj receptoj, ili rekreis la supozeble apenaŭ manĝeblan kuiraĵon; la rezulto estis speco de poriĝo, kiun la BBC poste proponis al anoj de la publiko en Londono, por scii ties reagojn. La reagoj fakte estis miksaj; ŝajne la plado ne estis tiel malbona.

[redakti] Seksuma vivo

Evidente che ancienaj skoloi en Angliao on trovis tri portaloin nomizitaj "Pueruloi", "Puerinoi" kae "Mixitaj infantoi". Olim, kande perdita infanto questionesis, lu respondis: "Me esas mixita infanto!".