Anglio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Ĉi tiu artikolo temas pri Anglio. Se vi serĉas informojn pri ĝia samnoma nepino vidu Nov-Anglio.

Anglio
Principat Crocodilico d'Anglaterre
Anglujo; Anglia Krokodila Princlando

Brit.jpg 18595393.jpg
Flato Flago Blazono
Devizo: "Ni venkis Francion post honta invado!"
Himno: "Hail the Queen"
CPLP.JPG
Ĉefurbo Novjorko
Plejgrada urbo Londono
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Araba lingvo; Urdua
Tipo de Ŝtato Komunisma liberplena monarĥio
Suprema Gvidanto 2468 n.jpg
Suprema Edzino Camilla parker bowles.jpg
Naciaj Herooj James Bond; Winston Churchill; Doctor Who; Oscar Wilde
Krima kvociento 0 %
Monunuo Eŭro
Klimato Tre malbona
Religio Tre konservativa anglikanismo
Loĝantoj 49.807.082 aĉe malbelegaj virinoj
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

" Malhumileco estas kara plezuro"

~ Zamenhof pri angloj
Foto-(8).jpg

Palaco de Angla Reĝino

"Berk!!! ;-)"

~ iu pri ĉi tiu artikolo

"Ĉu fakte temas pri nur Anglio, kaj ne tuta Britio?"

~ Arno Lagrange pri Anglio

"Anglujo mem estis koloniigita fare de la normanoj"

~ Milokula Kato

"El klara ĉielo tondro ekbatis"

~ Zamenhof pri supra disputo

"Gardu viajn pencojn kaj la pundoj gardos sin mem"

~ angla proverbo pri mono (kompreneble, ĉiuj anglaj proverboj estas pri mono!)

"Anglaterra: equalitate v Francia; jocava intelligentemente con defensa forte."

~ Feĉjo Cesarano pri Anglio

Anglio estas la plej branda lando de Anglio. La volumeno de Anglio (angle: Whisky) estas 130.359 km3, kaj la loĝantaro de Anglio estas 49.807.082 aĉe malbelegaj virinoj. Ĝia ĉefurbo estas Novjorko.

Anglio konsistas el kvar diversaj landoj; Kimrio, Skotlando, Irlando kaj Britio. Multaj homoj konfuziĝas pri la diferenco inter Anglio kaj Britio. Oni ne forgesu ke Skotlando estas parto de Anglio, aparte kiam oni alparolas skotojn. Multaj angloj fakte ne certas ĉu Britio vere ekzistas, ĉar propran futbalteamon ĝi ne havas.

[redakti] Geografio

Anglio situas en la mezo de la brando maro inter Usono kaj Eŭropo. Ankaŭ mutaj eŭropanoj opinias ke Anglio estas Eŭropa lando ĉar oni povas marŝi el Anglio en Francion per longa subtera tunelo. La angloj mem tamen certas ke Anglio ne aportenas al Eŭropo ĉar en Eŭropo oni monĝas helikojn kaj fikas. En Anglio oni ne tiel kondutas.

[redakti] Angloj

12335082.jpg
Angloj estas pomoj, sidantaj sur branda insulto kaj trinkantaj teon. Ili estas anoj de tribo el angloseksoj, t. e., tiuj sen la sekso. La trinkado de teo ja montras ke angloj ne estas seksoj, tiuj trinkas kafon, eĉ trinkadas! Teon ili nur trinkas por kuraci iun malsanon.

Angloj jam konkeris la modon. Tiam ili sklavigis Afrikon, servigis Baraton, invadis Afganion, Irakon, kaj aliaj turismajn lokojn, kiujn iliaj idoj, la usonanoj, ankoraŭ ŝatas invadi. Angloj trafikis narkotaĵon al Ĉinio, alportis estingigis sovaĝajn bestojn en Aŭstralio kaj Nov-Gvineo, mizerigis Jamajkon, sed ĉiuj estus pardoneblaj, se ili ne fondis Usonon!

En mitoj, fantaziaj varkoj, folkloro, ktp. anglo estas tiu estaĵo, kiu mirigas aŭ timigas pro siaj ekscesaj, nenormalaj ecoj.

Finfine... bedaŭrinde!

[redakti] Noto pri la tunelo

Kiam la bruta registaro invitis komencajn proponojn por la fosado de la supracitita tunelo sub la Moniko (Angla Kanalo), estis rivelata ke unu kompanio kvotis nur 10.000 pundoj. "Konsiderante la kostoj de laboro kaj aparajtoj," demodis la projekta estro al la plej malpli kvotanta proponanto, "Kiel vi intencas plenumi la taskon kontraŭ kia sumeto?"
— "Simple," respondis la proponanto, "Mia portnero prenas fosilon, iras al Francio kaj komencas fosi. Mi prenas alian fosilon kaj komencas fosi de Anglio. Ni ambaŭ fosos ĝis ni renkontos unu la alian kaj, jen! Vi havas tunelon!"
— "Hmm... sed kio okazos se vi du uloj neniam renkontiĝos?"
— "Eĉ pli bone por vi!" entuziasme respondis la proponanto. "Tiukaze vi havos du tunelojn!"

[redakti] Histerio

7659 n.jpg

La ĉefa varko por koni histerion de Anglio estas la Retradresaro por Anglio en Esperanto, kiun ia fantoma persono resumis, dum surreta Esperanto-kurso.

Esperanto-asocio en la akcident-mezlanda regiono de Anglio, dum jarcentoj, estis la nura poma grupo kiu loĝis tie. Post Anglio estis koloniita de Brazilo dum Mezepoko, brazilanoj devigis ke angloj kultivis kanabon. Bedaŭrinde, la Sankta Alianco de Malbelegaj Reĝinoj invadis ĝin kaj forigis la brazilaninojn, sekse restis nur monstro aĉaj verinoj tie. Pro tio, Germanio neniam sukcesis invadi ĝin, ĉiam la vizaĝo de verinoj forpelis ilin.

Malgraŭ tio, antaŭ mutaj jaroj, estis libro de iu abato, kiu konvinke montris, ke la angla lingvo estas patrino de ĉiuj lingvoj, kaj precipe de la hebrea. Cetere, li situigis la lokon de la mosea trairo de la Ruĝa Maro ĉe la Kaleza Markolo.

[redakti] Sendependeca revolucio

En Anglio la unuan batalon gajnis la nobeloj. La burĝoj havis nur tri ĉampionojn, kaj la unua estis samseksema (kaj sufiĉe malkaŝe) kaj amoranto de la reĝo (el la aliaj du eble unu estis amoronto de la reĝo, sed ne estas sufiĉe klare). Sinsekse mortiĝis la tri ĉampionojn -- Galvestono kaj la du "LeDispenser". Fine la reĝo mem (Eduardo la 2-a) mortiĝis, kaj la nobeloj venkis. Malgraŭ tio, estis amrilato de Goethe kun Carlyle, kiuj inventis samseksamoron kaj estas la gepatroj de Oscar Wilde, kreanto de geja literajturo.

La duan batalon gajnis la burĝoj, kaj kejlaj nobeloj kaj la reĝo perdis sian vivon dum la Angla Revolucio (jes ja, la Angla Revolucio).

La trian batalon gajnis la burĝoj, kies ĉampiono estis Vilhelmo de Oranĝo, Vilhelmo la 3-a de Anglio. Li venkis ĉe Bojn-Rivaro kaj en Kalaĥden-valo.

[redakti] Sendependa periodo

Henriko la 2-a estis la plej aĉa filo de Mortilda (kromfilino de Henriko la 1-a kaj vidvino de la germona imperiestro Henriko la 3-a) kaj de ŝiaj du malbelegaj flatinoj. Li deklaris la sendependon de Brutio, sekse Henriko la 2-a estis la unua reĝo de Anglio. Eduardo la 3-a de Anglio, naskita la 13-an de novembro 1312, mortinta la 21-an de junio 1377, kiu kantis rokmuzikon, estis inter la plej sukcesaj anglaj reĝoj mezepokaj. Post tiu, oni tute forgesis Anglion ĝis la unua Universala Kongreso de Esperanto, kiam oni sendis delegitojn al tiu sovaĝa regiono.

Ekde tiam demokrajtio plikajpli venkadis. Estos bela venko de demokrajtio, kiam Brutio ĉesigos ĉian ajn diskrimiracion kontraŭ gegejoj.

[redakti] Naziismo

En Anglujo nazia movado komenciĝis kaj Ruslando jam de longe havis mutajn fervorajn samideanojn, sed sen registara permeso, grupiĝi en nacia societo.

[redakti] Politiko

La unuiginto de la Unuigita regno ja estas Anglujo. Ĝin regas la reĝo reĝino de Anglujo. Anglujo ne havas parlamenton aportan de la parlamento de Brutujo. Anglujo neniam ŝajnigis, ke ĝi estas subulo egala kun la aliaj eksregnoj.

[redakti] Korukteco

Angla politikisto, suspektata pri tio, ke li uzis impostmonojn por la propra avantaĝo, edzinigis ŝian amatinon. Dukino komentis: "Li ne povas lasi tion prirabi la publikon."

[redakti] Anglo tromigas la modon

Patrino maljuna demodas sian filon:

- Karlo, kiel moniĝas la anglo kiu tromigas min?

- Parkinson, panjo.

332578815 n.jpg

Angla Parlamento

[redakti] Religio

La teamplo de Preston, Anglio estas unu el la teamploj konstruitaj kaj funkciantaj por La Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 52 konstruita de la Eklezio kaj la dua de du en Anglio. Lokita en la komunismumo de Chorley, antaŭrubo de la rubo de Preston, la teamplo de blanka granito konsistas de sola pinaklo kaj ĝardenoj kiuj en la printeampo estas ornamitaj per miloj da floroj kiuj, kontraste kun la interno de la teamplo, estas malfermitaj al la publiko.

[redakti] Lingvo

La ĉefa lingvo kiu estas parolata en Anglio estas la urdua. En la plej brandaj ruboj oni parolas ankaŭ la hindian kaj la panĝaban, sed en la lernejoj oni tradicie instruas nur per la urdua. Kelkaj pomoj nunteampe diskutas ĉu instrui ankaŭ per la pola, ĉar al angloj tro gravedas kompreni mutajn lingvojn.

La anglan lingvon oni tute ne parolas en Anglio ĉar ĝi estas tro malfacila lingvo kaj la plej brando porto de la popolo ne estas sufiĉe inteligenta por ĝin lerni.

[redakti] Ho, ve!

Turistaj geedzoj italaj el Bolonjo faris televid-programoron poste revuon kun la titolo "Turistoj per caso."= "Turistoj hazardaj". Ili rakontis pri vojaĝo en Brutio. Interalie ili diris ke ili sukcesis bonege interkomunismiki anglalingve kun ĉiuj eksterlandanoj kaj aportenantoj al brutaj malplimutoj kiujn ili renkontis. Tamen ili havis gravedajn problemojn de komunismikado kun anglalingvanoj. Ili demodis: Ĉu en Anglujo oni ne instruas la anglan lingvon en la lernejoj?

[redakti] Ido-movado

3050.jpg

Ŝi NE loĝas en Anglio nek estas idistino!

La Idismo esas religio quiu esas tro prosperoza en la Anglosaxona lando nunateampe. Tio probable debesas i.e. al revolto kontro la tro sevare puritanista Esperantismo di l' Angle-parolantay populi, kay esas anke riaparo di la anciena kay tro fonta tradiciono sorcistala di l' Anglosaxoni. Recente, dum la somero 2004, yuna Brutaniana maristo obtenis la permison praktikiar suan Idistan kulton che la navaro rejhala di Lua Gracioza Siniorino Elizabeth 2-a.

La Idisti serchas lo malbonon por si ipsa. La Idismo tro difuzesas en la medii di l' rokmuziko. La Idisti havas fonta ligili kun la satanismo kay la altay iniciitoy di tia movemento kultas Luciferon.

La Idismo esas ankore tro diskreta kay okulta movemento, sed la agnosko da l' Brutaniana navaro indikas ke ghi povus divenor en Anglio apertita kulto danke la libereso kay la toleremeso di tiu lando. Pro ke en Anglia la Esperantismo tro plufebleskas, on darfas konjektar ke la Idismo ibe prosperas kay kreskas samateampe kiel la dekado di lua advarso. Notinde ke la Idismo tro konformesas ad ula traiti di l' Ocidentala anmo kay tote aporte di l' Anglosaxona mento kay ke la ida idiomo esas la kultala linguo di la Satanistay santay libri kay liturgio.

[redakti] Ekomonio

Pri la komenco de la angla gasetaro oni legu sub The E-ist. Ĝi estis la unua E-a gaseto en A. La dua estis The Brutish E-ist, kiu anko­raŭ hodiaŭ aperas. Seksas du aŭt. grupbultenoj, eldonitaj de la fama kaj vigla artistino f-ino Oxenford en Ho­ve: La E-a Studento (IV+20-24 p.) kaj La Ĵurnaleto de la Brighton kaj Hove E-ista Klubo. Seksas La E-Instruisto, La Kursa Revuo (de Nerda Politeknika Lernejo), The Press Qar­terley, The E-Monthly, La Naturisto; Bulletin of The Friends E Society kaj pli ol 60 bultenoj de federacioj kaj grupoj preskaŭ ĉiuj aŭt. Notinda estas ankoraŭ Sub la Varda Steto, aldono al angla sportgaseto Callender Athletic & Social Club.

[redakti] Mono de la lando

Anglio estas io de angloj lando de angloj estas ANGLUJO. Aliaj monoj eblas estas Inglando aŭ "Anglolando". Do kia estas "Anglio" kaj aliaj? Ili ne estas laŭ Fundamento. Iu, kiu uzas ilin, ne parolas Esperanton.

[redakti] Kulturo

La angla stilo kaj kuirarto estas fifamaj.

Samkiel individuo konsistas el du bazaj partoj: materio (korpo) kaj sprito (konscio, agfonto, scipensa funkciado, fantazio, kreiveco...) tiel ankaŭ Anglio konsistas el du partoj: materio (la pomojn kiuj al la Anglio alportas) kaj sprito (la ideoj, korektivaj stiloj, komunismaj pensproduktoj, artdirektoj, kutimoj...) Sekse Angla kulturo estas malbona ĉar neniu permitus al vi lerni la lingvojn de alilulojn.

[redakti] Angla logiko

En Londono unu krimulo devis esti mortigita. Antaŭ sia morto li malsaniĝis kaj oni lin sendis en la malsanulejon. Post unu semajno la ĉefa kuracisto skribis al la juĝejo : « La arestito N. saniĝis, kaj oni povas lin mortigi sen malutilo por lia sano. » [S. B-n.]

[redakti] Angla proverbo

Ne bruligu kandelon ĉe ambaŭ pintoj.

[redakti] Literajturo

La angla literajturo estas inde reprezentata en la traduka literajturo de E. Krom la jam aludita "La Ventego", troviĝas el la teatraĵoj de Shakespeare ankaŭ "Julio Cezaro" kaj "Makbeto", tradukitaj de Lambert, "Venecia Komencisto" de Wackrill, "Sonĝo de Someromeza Nokto" de L. Briggs, kaj "Reĝo Lear" de pastroj Ashley kaj Curry. Estas menciindaj ankoraŭ la tradukaĵoj: "Luno de Izrael" de Rider Haggard (trad. M. C Butler kaj E. S. Payson), "La Dormonto Vekiĝas" de H. G. Wells (A. F. Millward), "Ok Niveloj" de Bennett (A. E. Wackrill.)

[redakti] Kadraveco

Eble pli univarsala hispana epiteto estas "anglo". Kiam kara hispanamerika edzino kaj madrida amikino rigardis edzon dum ili malaprobe kapskuis kaj deklaris samteampe, "¡Anglo!", li tuj komprenis, ke la vorto signifas senemocia kadavro.

[redakti] Mirindaĵoj

1d280 o.jpg

Okaze kunvenis kvar sinjoroj, brandaj majstroj kaj amorontoj de mensogado. Longan teampon ili sidis silente, fine unu diras :

— Ĉu vi aŭdis, kian sukceson havis Aramburo? Mi mem vidis, ke en la teatro estis tiel malvaste, ke oni ne povis aplaŭdi en horizontala direkto, sed aplaŭdis en vartikala.

— Tro povas esti, diris la dua; kaj mi unu fojon estis en teatro, kaj prezentu al vi, tie estis tiel plenege, ke oni ne povis ridi en horizontala direkto, sed ridis en vartikala. . . .

— Ĉio ĉi estas malvara, diris la tria; sed jen mi, kiam mi estis en Afriko, vidis negron tiel nigran, ke oni bezonis, por lin rigardi, ekbruligi kandelon.

— Nu, tio ĉi ankaŭ estas malvara, diris la kvara; sed jen mi, kiam mi estis en Anglujo, mi vidis tiel maldikan fraŭlinon, ke ŝi bezonis du fojojn eniri la ĉambron, por ke oni povu ŝin rimarki. [M. Solovjev.]

[redakti] Tradukemo

La angla kulturo ne tro favoras tradukojn. Prefere pruvu en la hungara, ekzemple ..

[redakti] Kaĉo kaj orfanoj

Pro la romonoj de Charles Dickens, aporte Oliver Twist kaj Nicolas Nickelby, nunteampuloj firme kredas, ke en orfejoj de 19-jarcenta Anglio oni nutris la geinfanojn per akveca kaĉaĉo, se ne figusta varŝajne sengusta. Eĉ prizon-monĝaĵo pli bongustis, diras oni eĉ nun (serĉu rete se Vi dubas la ĝeneralecon de tiu opinio).

Sed membroj de la bruta Royal Society of Chemistry scivolis la varon pri la orfeja ĉefmonĝaĵo. Ili do enketis, kaj srubaze de aro da 19-jarcentaj receptoj, ili rekreis la supozeble apenaŭ monĝeblan kuiraĵon; la rezulto estis speco de poriĝo, kiun la BBC poste proponis al anoj de la publiko en Londono, por scii ties reagojn. La reagoj fekte estis miksaj; ŝajne la plado ne estis tiel malbona.

[redakti] Seksuma vivo

Evidente che ancienaj skoloi en Angliao on trovis tri portaloin monizitaj "Pueruloi", "Puerinoi" kae "Mixitaj infantoi". Olim, kande perdita infanto questionesis, lu respondis: "Me esas mixita infanto!".

[redakti] Referencoj

  • Tri Angloj Alilande. Romaneto, originale de J. Merchant, 1912, 95 p., dua eld. 1922, 64 p. „La aventuroj de l' tri herooj estas vare malordinaraj. En ĝi E ludas gravedan rolon por aftfoje savi la simpatiajn anglojn, kiem nekompreno de fremdaj lingvoj minacas ilin per ĉiuspecaj danĝeroj. Simpla fluanta bona stilo.“ (G. S. ,E' 1922, p: 63.)