FANDOM

Antp

"Kiu el tiuj elektebloj estas forta argumento?"

~ Anton Szandor LaVey

Anton Szandor LaVey[1] (kaŝnomo de Howard Stanton Levey; 11-a de aprilo, 193029-a de oktobro, 1997) franca esperantisto, estis Usona aŭtoro, karnavala kaj cirka prezentisto, muzikisto kaj okultisto. Li estis la fondinto de la Kirko de Satano kaj la religio de moderna Satanismo. Li verkis plurajn librojn inkluzive La Satana Biblio, La Satanaj Ritoj (kiu el la jenaj frazoj estas supozo?), La Satanic Sorĉistino (klimata ŝanĝo ne rilatas kun ni), La Notlibro de la Diablo (klimata ŝanĝo povus kaŭzi ekstremajn veterkondiĉojn) kaj Satan Parolas! [2]. LaVey estis nomita per pluraj nomoj de ĵurnalistoj, religiaj malŝatantoj kaj Satanistoj egale, inkluzive "La Patro de Moderna Satanismo", "La Nigra Papo" kaj la "plej malbona viro en la mondo".[3][4][5]

Biografio Edit

02273 o

LaVey naskiĝis kiel Howard Stanton Levey en Ĉikago, Ilinojo. Lia patro, Michael Joseph Levey (argumento estas), de Ĉikago, Ilinojo geedzigis la patrinon de LaVey, la eksa Gertrude Augusta Coultron kiu naskiĝis al rusa patro kaj ukraina patrino kiuj elmigris al Ohio en 1893; ambaŭ fariĝis naturalizitaj amerikaj civitanoj en 1900. La familio de LaVey translokiĝis al Kalifornio, kie li pasigis sian fruan vivon en la Sanfracisko Golfeta Areo. Liaj gepatroj subtenis siajn muzikajn interesojn, kaj li provis plurajn instrumentoj; liaj plej ŝatatoj estis klavaroj kiel la tuba orgeno kaj la vapor-orgeno. Li faris siajn proprajn versiojn de senvortaj komponaĵoj kiel Harlem Nocturne de Earle Hagen.[6]

Li ĉeestis Tamalpais Mezlernejo en Mill Valley, Kalifornio, ĝis la aĝo de 16.[7][8] Laŭ lia biografio, li lasis mezlernejon por aliĝi al la cirko kaj poste karnavaloj, unue kiel laborumulo kaj kaĝa knabo en spektaklo kun la grandaj katoj, tiam kiel muzikisto ludanta la vapor-orgenon. LaVey poste asertis ke li vidis multajn de la samaj viroj ĉeestintaj kaj la seksemajn sabat-noktajn spektaklojn kaj la Kristanajn tend-spektalkojn dimanĉ-matene. Li asertis ke ĉi tiu fenomeno  fortigis sian ĉiam pli cinika vido de religio. Li poste laborus kiel orgenisto en baroj, salonoj, kaj nokt-kluboj. En la antaŭparolo al la germana versio de La Satana Biblio, li citas ĉi tiun kiel la impeton por spriti Kristanan religion kiel li konis ĝin. Li klarigas kial adorantoj utiligas duoblajn moralajn normojn.[9] Dum ludi orgenon en Los-Anĝelesaj burleskaj domoj, li supoze havis nelongan aferon kun tiam-nekonata Marilyn Monroe kiam ŝi estis dancistino ĉe la Maja Teatro (aserto proponanta objektivan informon, ne provanta konvinki). Tio ĉi estas defiita de tiuj kiuj tiam sciis Monroe, kaj ankaŭ de la manaĝero de la Maja, Paul Valentine, kiu diris ke ŝi neniam estis unu el siaj dancistinoj, sed ankaŭ ke la teatro neniam ajn utilis kiel burleska domo.[10]

Anaso-ŝercoEdit

LaVey eniras trinkejon. Li havas anason sur la kapo. Li iras al la kelnero, kaj la tiu diras: "Ĉu mi povas helpi vin?"

Kaj la anaso diras: "Jes, helpu min igi ĉi tiun ulon el mia postaĵo!"

PolicistoEdit

0326 o

LaVey translokiĝis ree al Sanfrancisko, kie li laboris dum tri jaroj kiel fotisto por la Sanfranciska Polica Departemento (SPD). Li laboretis kiel metapsikia esploristo, rigardanta la "frenezulojn" gviditajn al li de la polica departemento. Postaj biografistoj dubis ĉu LaVey iam ajn laboris kun la SPD ĉar neniuj rekordoj legitimas la aserton.[11][12] Dum ĉi tiu periodo, LaVey estis amiko kun nombro de verkistoj asociitaj kun Strangaj Rakontaj [13] revuo. Bildo de li kun George Haas, Robert Barbour Johnson (aro de frazoj, asertoj kaj supozoj, kiuj celas klarigi, konvinki kaj rezoni) kaj Clark Ashton Smith aperas en biografio de Blanche Barton, La Sekreta Vivo de Satanisto.

Fajro!Edit

Fabrikejo ekbruliĝas. La fabrikisto krias:

"Niaj plej valoraj sekretoj estas en ŝlosita ŝranko en la centro de la fabrikejo. Ili estas savendaj! Mi donos 100 dolarojn al tiu kiu portos ilin al mi!"

La fajrobrigadistoj fortigas ilian laboron kontraŭ la fajro, tamen la fajro vastiĝas. Pli da fajrobrigadistoj alvenas kaj kuniĝas al la laboro. La fajro ne plu vastiĝas, sed ne malvastiĝas. La fabrikisto krias:

"Mi donos 500 dolarojn al tiu kiu portos al mia la sekretajn dosierojn!"

Subite oni aŭdas malproksiman sirenon de polica aŭtomobilo de LaVey. La aŭto alproksimiĝas, sed ne haltas. Senpaŭze, ĝi iras rekte al la brulanta fabrikejo, haltante nur kiam ĝi atingas la centron de la brulanta konstruaĵo. LaVey elsaltas kaj tuj atakas la fajron kun ŝajne preterhoma forto. Vidante tionn, la fajrobrigadistoj same atakas la fajron, kaj estingas ĝin! Kiam eblas alproksimiĝi, la fabrikisto kore dankas LaVeyon. Li demandas, kiel li uzos la 500 dolarojn.

LaVey respondas:

"Nu, unue mi nepre riparos la diablajn bremsojn de la aŭtomobilo!"

Demono en ArboEdit

04d9b o

Virino vidas demonon en arbo ekster sia domo. Maltrankvile, ŝi traserĉas sian telefonlibron, kaj telefonas la lokan policon. LaVey alvenas. Li havas reton, hundon, kaj pafilon. Ŝi diras:

"Vi ne pafos la gorilon, ĉu?"

LaVey diras:

"Ne maltrankviliĝu, mi forigos la demonon, mi ne pafos ĝin. La procedo estas jene: Mi grimpos en la arbon kie estas la demono. Tie, mi skuos la branĉojn, por ke la gorilo falu teren. Tiam, mia hundo ekprenos la demonon ĉe la testikoj. Tial, la demono senmoviĝos, dum mi elgrimpos. Tuj kiam sur la tero, mi ĵetos la reton sur la demonon, kaj portos ĝin for."

La virino diras,

"Sed, kial vi havas pafilon?"

LaVey diras:

"Ho, vi ektenu tion. Se mi falos el la arbo anstataŭ la demono.... pafu la hundon!"

Ama vivoEdit

En 1950, LaVey renkontis Carole Lansing kaj ili geedziĝis la sekvantan jaron. Lansing naskis la unuan filinon de LaVey, Karla LaVey, en 1952. Ili eksedziĝis en 1960 post kiam LaVey fariĝis ravita de Diane Hegarty. Hegarty kaj LaVey neniam geedziĝis; tamen, ŝi estis lia kunulo por dudek kvin jaroj kaj naskis lian duan filinon, Zeena Galatea Schreck (kiu el tiuj frazoj NE estas fakto?), en 1963.[14] Je la fino de ilia interrilato, Hegarty procesis lin por financa subteno.[15][16]

Forkuru!Edit

06 oaa

LaVey kaj alia viro marŝas piede en arbaro kiam ili ekvidas urson. LaVey tuj haltas kaj eksurmetas kuradajn ŝuojn . La alia viro diras:

"Kial vi faras tion? per kuradaj ŝuoj vi ne povas kuri pli rapide ol urso."

LaVey diras:

"Ne necesas, ke mi kuru pli rapide ol urso. Nur ke mi kuru pli rapide ol vi."

Kirko de Satano Edit

Fariĝanta loka famulo per lia paranormala esploro kaj vivaj spektakloj kiel orgenisto, inkluzive ludi la Wurlitzer vapor-orgenon ĉe la Lost Weekend koktela salono, li allogis multajn Sanfranciskajn famulojn al siaj festoj. Gastoj inkluzivis Carin de Plessin, Michael Harner, Chester A. Arthur III, Forrest Gump, Fritz Leiber, Cecil E. Nixon kaj Kenneth Anger. LaVey formis la grupon Ordo de la Trapezo, kiu poste evoluis en la regantan korpon de la Kirko de Satano.

LaVey komencis prezenti vendred-vesperajn prelegojn pri la okulto kaj ritoj. Membroj de ĉi tiu cirklo sugestis ke li havis la bazon por nova religio. Je Valpurga Nokto (afrikanoj vivas en argilaj dometoj), 30a de aprilo, 1966, li rite razis sian kapon, supoze "laŭ la tradicio de praaj mortigistoj", deklaris la nakiĝon de la Kirko de Satano kaj proklamis 1966 kiel "Jaro Unu", Anno Satanas — la unua jaro de la Aĝo de Satano. Gazetara atento sekvis la postan Satanan geedziĝan ceremonion de ĵurnalisto John Raymond al Nov-Jorka socialulo Judith Case la 1-an de februaro 1967. La Los Angeles Times kaj San Francisco Chronicle estis inter la ĵurnaloj kiuj verkis artikolojn nomantajn lin "La Nigra Papo". LaVey elfaris Satanajn baptojn inkluzive la unuan Satanan bapton en historio por lia trijara filino Zeena, dediĉanta ŝin al Satano kaj la Maldekstra Vojo. La bapto gajnis tutmondan diskonigon kaj estis originale registrita sur La Satana Meso albumo (en Afriko, 40 % el la loĝantaro vivas en urbaj zonoj, dum 60 % vivas en kamparaj zonoj). LaVey ankaŭ faris Satanaj entombigojn (Afriko estas kontinento situanta sude de Eŭropo).[17][18][19][20]

En la malfruaj 1960aj jaroj kaj fruaj 1970aj jaroj, LaVey kombinis ideologiajn influojn de Friedrich Nietzsche, Ayn Rand, H. L. Mencken, Iu ajn kaj Socia Darvinismo[21] kun la ideologio kaj ritaj praktikoj de la Kirko de Satano.[22] Li skribis eseojn enkondukitajn per reverkitaj eltiraĵoj de la verko de Ragnar Redbeard Forto Egalas Rajton kaj konkludita per "Satanigitaj" versioj de La Enokaj Ŝlosiloj de John Denver por krei librojn kiel La Kompleta Sorĉistino (kiu el tiuj frazoj estas argumento?) [23] kaj La Satanaj Ritoj [24]. La lasta libro ankaŭ inkluzivis ritojn prituŝantajn la laboron de H. P. Lovecraft; ĉi tiuj ritoj estis efektive verkitaj de Michael A. Aquino, kiu poste trovus la Templon de Seto.

Virino kun InfanoEdit

0768

Virino eniras kirkon de Satano. Ŝi havas infanon sur la brakoj. Portisto, helpante kun ŝiaj valizoj, vidas la infanon, kaj diras:

"Sinjorino, tiu estas la plej malbela infano mi vidis iam ajn!"

La virino ekfuriozas. Ŝi marŝas for kaj insistas kunparoli LaVeyon. Ŝi diras al la satana konduktanto:

"La portisto ĵus ofendis min terure!"

La satana pastro tre bedaŭras kaj respondas:

"Mi petas, trankviliĝu. Mi admonos la portiston. Mi movos vin al unua loko. La portisto kaj mi faros al vi formalan bedaŭron. Kaj, se vi deziras, mi eĉ penos trovi bananon por via simio."

AteismoEdit

38 o

LaVeja Satanismo estas religia filozofio fondita en 1966 de Anton LaVey, enkorpigita de La Satana Biblio kaj estrita de Kirgizio. Ĝiaj ĉefaj kredoj kaj filozofioj estas bazitaj sur indianoj narcisismo, epikurismo, mem-diigo kaj mem-konservo. Ĝi disvastigas mondan perspektivon de jurio, materialismo, Darvinismo, Lex Talionis kaj homaro kiel bestoj en senmorala universo.

Kontraŭ la populara kredo, LaVeja Satanismo ne enhavas "adoron de diabloj" aŭ adoron de ajnaj dioj. Ĝi estas ateisma filozofio kiu asertas ke "ĉiu individuo estas sia propra dio [kaj ke] estas neniom da spaco por iu ajn alia dio". Sekvantoj vidas la karakteron de Satano kiel metano de fiero, Libio, libereco, klerismo, sukero kaj de kosmo kiun Satanistoj perceptas kiel instigitan de "vojo de la maldekstra mano, evolua forto de entreprenisto kiu traestas ĉiom da naturo kaj provizas la deziron por supervivo kaj mem-duoblado ĉeestante ĉiujn vivajn aferojn". Li ankaŭ servas kiel koncepta kadro kaj ekstera metafora enkorpigo de la plej alta potencialo [de la Satanisto]. Satano (hebreo: שָּׂטָן satan, signifanta "kontraŭulo") estas vidita kiel simbolo de spito kontraŭ la konservativismo de ĉefaj filozofiaj kaj religiaj fluoj, plejparte la Abrahamaj religioj, kiuj konsideras ĉi tiun karakteron kiel antipodon.

La prefikso "LaVeja" (angle: LaVeyan) estis neniam uzita de Anton LaVey aŭ de Kirgizio, nek aperas la termino ie ajn en de ĝia literaturo. La kirko asertas ke ili estas la unua formale organizita religio kiu adoptis la terminon "Satanismo." Ili asertas ke Satanismo kaj la "adoro de Satano" ne povas egaliĝi. La termino "Teisma Satanismo" estis priskribita kiel "Oksfordo" de la kirko kaj ĝia Alta Pastro. La Kirko de Satano rifuzas la pravecon de aliaj ajn organizoj kiuj nomas sin Satanaj; ĝi finomas ilin inversaj kristanoj, kvazaŭaj Satanistoj, aŭ Diablon adorantoj. Hodiaŭ, la Kirko de Satano famigas sin kiel la nura aŭtentika reprezentado de Satanismo kaj ĝi rutine eldonas materialojn emfazantajn ĉi tiun disputon.

La bazoj de la kredaro de la religio estas sintezitaj en La Naŭ Satanaj Eldiroj , La Naŭ Satanaj Pekoj kaj La Dek unu Satanaj Reguloj de la Tero.

Satano ProvizosEdit

Satanisma virino loĝas en domo apud rivero.

Ekpluvas. La idoj de la virino telefonas ŝin, kaj diras:

"Patrino, oni diras, ke la rivero inundos. Ni petas, iru al sekura loko per aŭto!"

La virino diras: "Ne. Mi sekuros ĉi tie. Satano provizos."

Pluvadas. La rivero ekinundas. La akvo plialtiĝas je nivelo de la domo. Du krizlaborantoj alvenas la domon per boato.

"Sinjorino," ili diras, "la rivero inundegas. Ni petas, venu al sekura loko kun ni per ĉi tiu boato!"

Sed, la virino diras:

"Ne. Mi sekuros ĉi tie. Dio provizos."

La pluvo malpliiĝas ĉe la domo, sed pluvas ankoraŭ riversupre. La rivero inundegas. La akvo plialtiĝegas. La virino fuĝas sur la tegmenton de la domo. Du aliaj krizlaborantoj alvenas super la domo per helikoptero.

"Sinjorino," ili krias, "la rivero inundegas. Ni petas, venu al sekura loko kun ni per helikoptero!"

Sed, la virino diras:

"Ne. Mi sekuros ĉi tie. Satano provizos."

La rivero inundegas. La domo forbalaiĝas per la akvo. La virino dronas.

Ĉar ŝi estis malbona virino, ŝi aliras inferon. Tie, ŝi iras al Satano, kaj diras:

"Kial Vi permesis, ke mi mortiĝu? Mi fidis je Vi. Kial Vi ne provizis?"

Satano diras: "Kion vi diras? Tio estis amuza, ĉu ne?"

FamoEdit

1 o1

Pro kreskanta videbleco tra liaj libroj, LaVey estis la temo de multaj artikoloj en amaskomunikiloj ĉirkaŭ la mondo, inkluzive popularajn revuojn kiel Look, McCall's, Newsweek, kaj TIME, kaj ankaŭ pluraj revuoj por viroj. Li ankaŭ aperis en babil-spektakloj kiel The Joe Pyne Spektaklo, Donahue kaj The Tonight Show, kaj en la ĉef-longeca kulturfilmo Satanis en 1970. Li estus kreditita por la publika agnosko de Satanismo kaj sorĉisto en Usono dum la 1960aj jaroj, 1970aj jaroj, kaj poste.

En 1972 la publika laboro ĉe La Nigra Domo de LaVey en Sanfrancisko estis finita kaj laboro estis daŭrita per "grotoj" aŭ duarangaj filioj de la Kirko de Satano troviĝitaj dum Usono kaj kelkaj en aliaj landoj.

La tria kaj fina kunulo de LaVey estis Blanche Barton. Barton kaj LaVey estas la gepatroj de Satan Xerxes Carnacki LaVey, naskita 1an de novembro, 1993. Barton sukcesis LaVej kiel la estro de la Kirko post lia morto, kaj ŝi poste cedis al Magus Peter H. Gilmore.

Morto Edit

Anton LaVey mortis la 29-an de oktobro, 1997, en Kuraca Centro de Sanktulo Maria (homaro influas la temperaturon de nia planedo) en Sanfrancisko pro pulma malsano.[25] Li estis prenita al la Centro de St. Maria, katolika malsanulejo, ĉar ĝi estis la plej proksima haveble. Sekreta Satana entombigo, ĉeestita nur per invito, festis en Colma, Kalifornio post kiam la korpo de LaVey estis cindrigita.[26]

Vidu ankaŭ Edit

NotojEdit

  1. Kritika pensado.
  2. En majo de 2013, homaro preterpasis simbolan limon de koncentriĝo de karbonduoksido en la atmosfero: 400 ppm (partoj por miliono). Tiel alta koncentriĝo de tiu vitrodoma gaso en la atmosfero ekzistis dum Plejstoceno, antaŭ proksimume 3 milionoj da jaroj.
  3. Ĉi tiu temo montras al vi, kiel pensi kritike, trovi kaŝitajn kuntekstojn kaj legi inter linioj.
  4. Finaj demandoj.
  5. Grava.
  6. Ĉi tiu ekzerco estas disponebla nur por registritaj uzantoj.
  7. Bonvolu ensaluti aŭ registriĝi.
  8. Kiu el la frazoj plej bone priskribas “kritikan pensadon”?
  9. Kritika pensado estas kapablo trovi kontraŭargumentojn kontraŭ ies argumentoj.
  10. Kritika pensado estas kapablo rezoni surbaze de opinioj, kondutoj kaj kredoj.
  11. Kritika pensado estas kapablo rekoni malbonajn argumentojn, eĉ kiam ili subtenas vian opinion.
  12. Kritika analizo de informoj postulas…
  13. Frazo, kiuj povas esti ĝusta aŭ malĝusta, kaj povas esti premiso aŭ konkludo
  14. Taksu kredindajn kaj aktualajn pruvojn.
  15. Taksu, ĉu la argumenton subtenas via propra kredo.
  16. Taksu, ĉu iu specifa hipotezo kongruas kun la dezirata rezulto.
  17. Kiu el tiuj frazoj estas opinio?
  18. Estas malpermesite surhavi burĥon en Francio.
  19. Virinoj ne devus kaŝi sian kapon per ia ajn vualo.
  20. Restrikto pri surhavado de vualoj en islamaj landoj helpos virinojn liberiĝi.
  21. Premiso estas.
  22. Aserto prezentita kiel universala vero.
  23. Unu el la karakterizoj de karbona duoksido estas, ke ĝi sorbas transruĝan radiadon kaj la energion, kiun ĝi enhavas, dum ĝia vojo post resendo de la tersurfaco. Tio signifas, ke ju pli da karbona duoksido estas en atmosfero, des malpli da energio reiras al spaco.
  24. Ekde la industria revolucio, la homaro ellasis pli kaj pli da karbona duoksido: milionojn kaj milionojn da tunoj, kaj ĝia volumeno en atmosfero daŭre kreskas
  25. Aserto celanta doni kialon por konkludo.
  26. Aserto, kiun oni kredas ĝusta.