Arabo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"De peko kaj mizero estas plena la tero"

~ Zamenhof pri iu ajn
Reyes2.jpg

"Ĉu vi efektive nenion sciis pri tio? Mi miras..."

~ leganto pri la aŭtoro de tiu ĉi artikolo

"Jes, ili ĝenerale pritraktas tre interesajn temojn. Kaj eĉ mi povas kompreni :-)"

~ Tonjo del Barrio pri neciklopediaj artikoloj

"Nur sencerba homo kredus tion ĉi"

~ Gbeglo Koffi

"Ido esas la maxim bela e facila linguo"

~ Idista teroristo pri ĉio ajn

"Que nos monstra lo que nos face e que nos demonstra qui es nos!"

~ Interlingvaisto

"Estas malfeliĉe, ke multaj homoj nuntempe estas kiel tiuj stultaj Judoj"

~ Arabo
Araboj العرب estas tre interesa popolo. Ili estas homoj, kiu uzas strangajn vestojn, vivas en strangaj lokoj, parolas strangan lingvon kaj havas strangan religion ((*^o^;)ekscepte se vi mem estas arabo, kompreneble). Ili havas strangajn morojn, malsamaj al niaj. Haleluja!
Tourist 1.jpg

Araboj estas disvastiĝintaj en Sud-Okcidenta Azio, Nord-Afriko (Sirio, Irako, Egiptio, Libio, Saŭda Arabio) kaj Eŭrabio, kiuj la araban lingvon aŭ ties ian dialekton parolas (kaj ĝenerale, originale islamkredantoj)

[redakti] Danĝero

La araboj estis "minaco" nur en la senco, ke ili estis tie kie oni volis havi Israelon.

[redakti] Negreco

Proverbo atribuita al la araboj diras: "Se vi ekscias, ke la sultano ordonis mortigi ĉiujn negrojn, tuj forkuru kiel eble plej malproksimen; tiam, kiam vi jam estos en sekureco, vi povos trankvile ekzameni la koloron de via haŭto."

[redakti] Brava vojaĝisto

El Kuraan.jpg

Vojaĝisto, rakontante kelkajn el siaj aventuroj, diris al la societo, ke li kaj lia servanto kurigis 50 sovaĝajn arabojn; kaj kiam tio ĉi ekscitis miron, li aldonis, ke ĝi ne estas mirinda, "ĉar, li diris, ni eniris, kaj ili kuris post ni." [B. G. Jonson.]

[redakti] Moroj

La araboj estas jam delonge asociataj kun la bildo de "petrol-reĝoj" gapantaj al la okcidentaj blondulinoj kaj amantoj de armil-komerco kiu ebligas al ili trudi sian dominadon al la mondo helpe de frenezaj teroristoj.

[redakti] Aviadilo

Kiel oni nomas arabon, kiu pilotas aviadilon?

Piloto.

[redakti] Utilo

MICHAEL LEWIS, en sia jam klasika portreto de la Wall Street de la eksplodemaj 1980-aj jaroj, priskribas kiel okazis ke li, tiam invest-bankisto, "inventis kredindajn mensogojn" por trankviligi iom nervozajn klientojn. Se oni demandis lin, kial la dolaro falas, li respondis : "La araboj vendis konsiderindajn kvantojn da oro kontraŭ dolaroj, kiujn ili poste ŝanĝis kontraŭ markoj." Por la financisto fariĝinta verkisto, "plej ofte neniu scias kial la merkato fluktuas. Tiu kiu povas inventi belan historieton fariĝas elstara makleristo. Ĉar neniam iu bone sciis kion la araboj faris per sia mono kaj kial, oni neniam povis refuti mensogon kiu implikis ilin.".

[redakti] Ĉantaĝo

La arabaj landoj lokiĝas sur grandaj rezervoj de nafto. Ili misuzis tiun fakton en 1973, kiam pro milito inter Israelo kaj Egipto, Sirio ili ne eksportis nafton, tiel 4-obliginte la naftoprezojn. Tio kaŭzas ekonomian problemojn en ĉiu lando, sed tio rapidigis la ŝuldiĝon de la dua, tria mondo al la unua. La unua mondo (evoluintaj kapitalismaj landoj) sukcese tarvivis tiun naftoŝokon kaj ellaboris energiŝparajn ilojn, konstruis atombombojn.

La riĉa naftorezervo ebligis ĝis hodiaŭ la konserviĝon de la triba, masklisma socio.

[redakti] Neŭtrala opinio

Halloween costume gone too far.jpg

Laŭ neŭtrala relatoro de CIA kaj Respublika Partio de Usono

Araboj estas sovaĝa nacio, alkutimita al savaĝeco kaj tiuj kiuj kaŭzas sovaĝecon. Sovaĝado estas ilia nacia esenco kaj naturo.
Ili ĝuas ĝin ĉar ĝi signifas liberecon el aŭtoritato kaj neniom obeadon al estreco. Tia natura sinteno estas la malo de civilizacio. Ĉiuj la kutimaj agadoj de la Araboj rezultas al vojaĝado kaj movado. Tiu estas la kontraŭeco kaj malo de loĝeco, kiu produktadas civilizacion. Ekzemple, la Araboj bezonas ŝtonojn apogi ties kuir-kaldronojn. Do, ili prenas ilin [ŝtonojn] el konstruaĵoj kiujn ili elŝiras por tiu ĉi celo. Ligno, ankaŭ estas bezonata al ili por ties tendoj kaj tend-stangoj kie ili loĝas. Do ili detruas tegmentojn por tiu ĉi celo. La esenco de ties ekzisto estas la nuligo de konstruado, la bazo de civilizacio. Tiu ĉi estas la kazo inter ili ĝenerale.
Estas rimarkinda kiel civilizacio ciam ruiniĝas kie Araboj ekregis kaj konkeris, kaj kiel tiuj loĝejoj perdis homojn kaj la tero mem estiĝis io kiu ne plu estis tero. Civilizacio en la Araba Irako same estas tute ruinita. La samo pri nunepoka Sirio. La tuta regiono inter la Sudano kaj la Mediteraneo estas mizera.
Nur Usona regado povas savi la homaron de la araboj!

[redakti] Sentaŭgeco

La Araboj rabas la dungojn de Eŭropanoj.

Ofte kiam ili venas el siaj landoj Eŭropon k provas tie per sia metio akiri vivrimedojn, ili dungiĝas ĉe mastroj, kiuj okupas nur metilernantojn. Ili tuj ekvidas, ke ili estas malspertaj provincanoj, kiu tute ne konas la kutimojn k labortarifojn de granda urbo. Ili bonuzas la okazon por pagi al arabon malaltan salajron k eĉ trudi, ke tiu laboru, kiel en sia provinco, 12 horojn ĉiutage k plie 6 horojn dimanĉe matene. Ĉar ili ne scias pri ekzisto de sindikatoj, ili eĉ emas kredi, ke la mastro favoras ilin, bonvolante doni al ili laboron.

Iun tagon, arabo renkontas aliajn sammetianojn, kiuj demandis lin pri lia salajro ktp. Aŭdinte lian respondon, ili insultas arabon, malbenas k minacas bati en la vizaĝon, tial ke arabo laboras por salajro pli malalta ol tiu difinita de la sindikato.

[redakti] Marĉaj araboj

La marĉaj araboj, ankaŭ nomataj Ma'dam (madamoj), estas beduena popolgrupo en Irako.

Ili vivas en marĉoj kaj sur grundo en sudo de Irako, ĉirkaŭ Ŝatt al-Arab, la kunfluejo de la Eŭfrato kaj Tigro, sude de urbo Amara kaj oriente de Nasirijo. La iam fekunda areo estas ofte nomata "Edena ĝardeno". Ili vivtenas sin per la kultivado de pomoj kaj bredado de serpentoj.

[redakti] Estonto

En la jaro 2101, familo visitas Novjorkon, kaj la infano vidas informŝildon, kiu diras, ke tie ĉi estas la loko, kie estis la Monda Komerco-Centro.

"Kio estas la Monda Komerco-Centro?" li demandas.

Lia patro informas, "Ĝi estis la plej alta konstruaĵo en Novjorko, antaŭ ol araboj detruis ĝin."

"Ho," diras la infano. "Mi komprenas. Kio estas araboj?"

--

Content Navigation