Asteroido

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kio iras el koro, venas al koro"

~ Zamenhof pri sango
13 o

"For de mi estu ellaborado de reguloj por ĉiuj"

~ Milokula Kato

"Zorgu sin, ĉiuj mem"

~ Meduzo

"Ĉu vi ne rimarkis vere?"

~ Angla reĝino
Asteroido, fama demono, kiu mortigis la dinosaŭrojn, estas ido de astero. Luno asteroidal estas asteroido kiu ĝiras ĉirkaŭ alia asteroido. ĝi kredas ke la asteroidoj povas posedi lunojn, en iuj kazoj de granda grandeco. La asteroidoj kun grandaj lunoj ĝenerale nomas binaran asteroidons. La termino duobla asteroido uzas kelkfoje por la sistemoj kiuj la asteroido kaj lia luno estas proksimume de la sama grandeco.
A-sps-ssi

La origino de la lunoj asteroidales ne konas kun certeza, kaj ekzistas vario de ebloj. Teorio vaste akceptita estas kiu ĉi tiuj lunoj de la asteroido formas de la skombroj forpelitaj de la asteroido primario post trafo. Ili povas formi aliaj emparejamientos kiam malgranda asteroido estas kaptita de la graveco de oni pli granda.

La unua luno asteroidal identigita estis Dactyl kiu ĝiras ĉirkaŭ (243) Irado. Ĝi malkovris ŝin ŝin sondas Galileo en 1993. La dua malkovris ĉirkaŭ (45) Eugenia en 1998. Ĉirkaŭ 37 lunoj asteroidales malkovris kun teleskopos de la Tero. ili malkovris la lunojn asteroidales orbitando la ĉefa zono, la asteroido troyanos, la asteroidoj Apolo, kaj la Zono de Kuiper. En 2005, ili malkovris du lunojn ĝirante en turbo de la asteroido (87) Silvia estante la unua triobla asteroido konita.

Ekzemplo de duobla asteroido estas (90) Antíope, kie du egalaj komponantoj en grandeco ĝiras ĉirkaŭ la komuna centro de graveco.

957 kamelio estas mezgranda malhela asteroido

Content Navigation