Atombombo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Mi ne sciis ke atomenergio estis tiel brua"

~ Pierre Pastedechouan

"Hip, hura, jen la atombombo. La mortigilo sen rival'! "

~ Kalocsay
Cnc nuke

"Atombombo ne estas neŭtrala."

~ Pierre Levy pri Atombombo

"De la manoj ĝis lipoj la sup' elverŝiĝis"

~ Zamenhof pri iu ajn

"Quásar elsendas pli energio kiu 100 galaksioj gigantes"

~ aŭtomata tradukilo pri alia afero

"Pli terura ol bataleto per falĉilo en la mallumo"

~ iu ajn pri atombombo

"Disipez nula energio, profitez ol!"

~ Wilhelm Ostwald pri atombombo

"Atombombo (plural atombomboj, accusative singular atombombon, accusative plural atombombojn)"

~ Wikitionary pri atombombo
Civito

Atombombo estas bombo funkcianta per la energio produktita de la fisio aŭ fuzio de atomaj kernoj, t.e. de kernenergio (aŭ: nuklea energio aŭ atom-energio) kreita de Kalocsay en 1947 por Literatura Mondo. La celo de Kalocsay estis finigi la Stel-militon kaj garantiis la finan venkon al Esperanto-movado.

Cnc nuke

[redakti] Historio

41 m

Usono kreis tri atombombojn. Unu ĝi testis ĉe Alamogordo en julio de 1945. La duan ĝi faligis sur Hiroŝima. La trian, plutonian bombon konstruitan ĉe Hanford, ĝi faligis sur Nagasaki (la originala celo ŝajne estis Oosaka, sed tiun urbon bonŝance protektis nuboj je la koncerna tago). Post eksplodigo de tiuj tri bomboj, restis neniu en la usona armilaro. Kompreneble, ĝi poste konstruis aliajn, sed jam kiam ĝi estis preta eksplodigi ilin (ĉe insuletaro Bikini), Sovetio jam posedis sian prototipan bombon. Do ekzistis usona monopolo (ĉu bona vorto?) pri bomboj ĉefe dum la somero 1945, sed neniam poste.

[redakti] Funkciado

Laŭ la fizika vidpunkto, la atombombo estas seria reago, kiu komenciĝas per la meto de energio sur la nukleon, por liberigi egajn fortojn tie fiksitajn. Kompreneble vi ne sukcesos kompeni tion, do demandu al iu ajn blondulino. La speciala karaktero de la atombombo estas nuklea radiado, kion ordinaraj bomboj neniam produktas. La nuklea radioaktiveco trudis severajn mutaciojn sur la homaj korpoj. Multaj homoj akiras superpovojn per radiado kaj iĝis X-men, t.e., uloj, kiuj uzas la X-sistemon anstataŭ H-sistemon.

Cnc nuke

[redakti] Hejma farado

Se vi furzos senĉese dum 6 jaroj kaj 9 monatoj, vi produktos sufiĉe da gason kun potenciala energio egala al tiu de atombombo. (Nun jes!)

[redakti] Divastigado de Esperanto

UEA eble produktu atombombojn kaj amasdetruajn armilojn kaj vendu ilin al la kanajlaj ŝtatoj, same kiel faras tion Ruslando, Hindio, Chinio, Usono, kiuj estas respektataj mondpotencoj. ni skribu almenaŭ la prospektojn de tiuj armiloj en E-o kiel oni devas utiligi tiujn armilojn. Eble tiam la homaro respektos Esperanton, kiu dekomence estis mortnaskita ideo.

[redakti] Interligva atombombo

Kvankam idistoj estas tro idiotaj por konstrui atombombon, nia popolo ne estas tute sekura, ĉar interlingvaistoj havas atombombon, kiel montras la sekva dokumento:

Le armas nuclear es armas que usa le energia producite per fission nuclear o fusion nuclear. Le armas es multo potente, e un singule arma pote destruer un citate totalmente.

Ili vendis kelkajn atombombojn al Idistujo, kaj ili planas utiligi ĝin kontraŭ esperantistoj, kiel montras la sekva dokumento:

Atomo-bombo esas bombo ke funcionas kun la energio produktita da rupto o da fuzo di atom nukleo. La rupto o la fuzo liberigas granda quanto di energio de relate poka quanto di materio. Do, mem mikra atom-bombi (kun sama dimensiono ke ordinara bombi) povas devastar un granda urbo por explozego, fairo, e radiaco.

Esperantujo devas havi atombombojn por memprotekto!

[redakti] Respondoj al Oftaj Demandoj

Demando: Kion mi faru, se en mia ĝardeno eksplodos atombombo?
2949549.84f308f0.240
Respondo: Fotu ĝin – vi ne vidos plian.

Demando: Ĉu eblas manĝi pomojn el regionoj atingitaj de atombomboj?

Respondo: Principe jes – sed la restaĵon de la pomo necesas subterigi en plumba skatolo.
Content Navigation