Babilono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Babel01.jpg
"De plendo kaj ploro ne foriĝas doloro"
~ Zamenhof pri iu ajn

"Legu vi mem"

~ Milokula Kato pri ĉi tiu artikolo

"Ho, espero, ho espero, ŝipo bela el papero!"

~ Hans-Georg Kaiser

"Tre sprite!"

~ leganto

"Esperantistoj ne estas frenezaj. La ne-esperantistoj frenezas, ja ili frenezas!"

~ frenezulo esperantisto pri iu ajn

"Satano ekirez via korpi e menti !"

~ idisto

"Barbarismo incomprensibile"

~ Interlingvaisto
Babilono estas antikva urbo, situanta ĉe la orienta bordelo de Eŭfrato, estis ĉefurbo de Babilonio ĝis la invado de Usono. Ĝi estis fama pro siaj muregoj, sia zigurato kaj la pendĝardenoj. Antaŭe ĝi nomiĝis Norrköping, sed, char neniu povas prononci tion, oni ŝanĝis la nomon.
Bildoj ri transparent.jpg

En Babilono funkcias la subprema strukturo de potenco, kiu respondecas pri restado en malriĉeco kaj povreco dum generacioj. Tie blankuloj estas la supremantoj, kvankam ĉi tio ne ĉiam validas.

[redakti] Historio

Ju pli malproksimiĝis la Izraelidoj de la eventoj, okazintaj en Egiptujo, des pli taksis ne grava pluteni la normojn skribitajn por ili. Kun tio ili malobservis la klaŭzojn de la interligo, kion la anĝeloj pli kaj pli indignis. Fin-fine perdiĝis la pacienco de Dio, kaj Li komencis apogi Nebukadnecaron, la grandpotencan reganton de Babilono.

Pere de Jeremia Li sendis ultimaton al la Izraelidoj: aŭ ili akceptis la regadon de Nebukadnecar, aŭ perforto ili estos devigataj fari tion. Sed la Izraelidoj ne plenumis la kondiĉojn. Tial ilia iama protektanto komencis apogi la armitajn fortojn de Babilono.

Ankaŭ en la sieĝo de Jeruzalemo, la armilhavantoj de la anĝela socio rolis gravan rolon. Ili eksplodis la ŝtonmuron defendantan la urbon, kie la milittaĉmentoj de Nebukadnecar invadis la urbon. La anĝeloj faris marĉandon kun Nebukadnecar: ili helpas invadi la urbon kaj rekompence la anĝeloj povas forporti la keston de interligo. En la jaro 586 a.k. la aparato malaperas.

Sekviĝis la mallibero en Babilono ...

2707 n.jpg

Babilona Esperanto-Klubo

Ankaŭ tio klariĝas el la Sankta verkaĵo, ke la misiistoj (laŭ la nocio de la religio la "Eternulo") jam apogis Nebukadnecaron la grandpotencan reganton de Babilono. Eĉ ili transdonis al li sian unu "miraklofaran" armilon. Estas legebla en la teksto!

Sed Nebukadnecaro faris eraron, li fariĝis tromemfida. Li plurfoje kontraŭagis la volon de siaj anĝelaj interligantoj. La misiistoj vizitis kaj atentigis lin. Poste pli kaj pli timego regnis la reĝon de Babilono de siaj misteraj interligantoj, kiu timego rezultis mensokonfuziĝon.

Sur la trono lin sekvis sia filo Beltŝacar, kiu daŭris la politikon de la patro. Tion enŭe la anĝelaj interligantoj minacis lin. Ili sendis al li mesaĝon, kies teksto estis skribata kun lingvo konata de neniu kaj kun nekonataj skribosignoj. Poste Beltŝacar mortis en cirkonstancoj mistikaj.

La mesaĝon, formulitan en nekonata lingvo traduki sciis nur Daniel, kiu estis grava rolanto de la postaj eventoj. Estos eksciata, ke li renkontis kun nekonataj personoj en nekonata loko. Legante la tekston fariĝas unusenca, ke la tuto nenian rilaton havas al la religio, nek al la mistiko. Anstataŭ tio, ni povas ekscii ke Daniel renkontis teknikaĵon, superevoluintan rilate al tiu epoko. Kompreneble, tiu teknikaĵo en tiu epoko funkciis, kiel miraklo.

Tiuj fremduloj faris ian operacion sur Daniel kaj tion sekvante li ricevis postkuracadon. La eksterteranoj informis Daniel-on pri eventoj kiel profetaĵo, pri iamaj militaj konfliktoj en la kosmo kaj pri ties kaŭzojn.

La alia grava rolanto dum la mallibero de la Judoj en Babilono, estis Jeĥezkel. Lin la eksterteranoj transportis simile al nekonata loko -- al iu militista bazo --, kie li vidis superteknikon neimageblan en tiu epoko. Inter alie ankaŭ tion, ke la misiistoj observas daŭre per "videotekniko" kelkajn signifajn institutojn de la Izraelidoj! Simile, kiel la nuntempaj instrumentoj de la sekurecinstitutoj.

Jeĥezkel informas nin ankaŭ pri numeroj, enpakitaj tiuj en teknikaj datenoj de "templo", pri kiuj numeroj klariĝas, ke nenian rilaton havas al la templo. Eble tiuj datenoj temas pri tio, kie estas trovebla tiu netera civilizacio en la fora kosmo.

[redakti] Babilono la grandega

La apostata religia sistemo kiu ekzistos dum `Antichrist regado, kiu permesos ĝin por eta tempo helpi lia celo, kaj kiu fine detruos ĝin ĉe meza-punkto de lia sep- jara regado. Ĝi estas ankaw direktata kiel "la Publikulino" ĉar de ĝia spirita kaj materiala malvereco (malvera kredaĵo kaj komerca aferoj). La Romana Katoliko-Preĝejo estas vidata kiel la ĉefa ebleco por ĉi_tia fama pozicio, kunigata per apostata `Protestantism kaj kelka alia ne-Kristana korpoj.

[redakti] Famuloj

[redakti] Lingvaj aspektoj

Pli detalaj informoj troveblas en la artikolo Babela Turo.

[redakti] Religio

En la babiloniaj religioj la mitoj de la kreado estis priskribitaj en la poemo Enuma Eliŝ, kies ekzistas diversaj formoj, kies la plej antikva reirigas al 1700 a.K.

Laŭ tiu priskribo, la diaĵo Marduk armeiĝis por batali la maran monstron Tiamat: la venkitan monstron li dividis en du partojn kiuj fariĝis la tero kaj la ĉielo. Poste li detruis ankaŭ la edzon de Tiamat Kingu, kies sango estis uzita por krei la homaron.

Ankaŭ tie ĉi oni vidas ke ne temas pri kreado el nenio sed pri transformiĝo de io jam ekzistanta.

Content Navigation
Aliaj lingvoj