Bagdado

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png Bullet hole glass.png

"Kion ruze faras vulpo, perforte faras lupo"

~ Morteza Mirbaghian pri alia afero, aŭ ne
1848223.5ee9b273.75x.jpg

"Pardonez me pliz"

~ idisto

"Mi ne kritikas"

~ Milokula Kato

"Alia urbo, alia moro"

~ Zamenhof pri Bagdado

"Ŝajnas ke la serviloj estas okupata ege pro la amaso da elŝutoj. Mi sukcesis tuj ĉi morgaŭ"

~ nerdo pri paĝaro de bagdada urbdomo

"Nia urbo estas ne nur honto sed ia hontego"

~ Bagdadano pri Bagdado

"Konsentite"

~ Iu
Bagdado estis okcident-eŭropa ĉefurbo de la iama Sovetia Ajriĥstana Respubliko.
Bagdad mean soldiers.jpg

Bagdada Transitado

[redakti] Historio 凸(`⌒´メ)凸

Antaŭ la interreta erao: Konstruado de la urbo.

  • 1500: La detruonto de Bagdado elektiĝas kiel monda diktatoro.
  • 1903: Alianco inter la privata armeo de la monda diktatoro kaj la orient-usonanoj detruas Bagdadon.

[redakti] Elmigrado

1584576809 n.jpg

Oni rakontas pri riĉega homo el Bagdado, kiu vivis tre komforte. Sed riĉaĵoj elĉerpiĝis kaj li restis tiom senhava, ke nur per grandaj penoj li sukcesis pluvivi.

Iun nokton dum koŝmaro, li vidis homon, kiu alparolis lin tiel: "Via fortuno troviĝas en Kajro! Rapidu serĉi ĝin!"

Li ekvojaĝis al Kajro, alvenis tie je sunsubiro kaj iris dormi en moskeo. Proksime de la moskeo estis domo kaj Alaho (Ĝi estu laŭdata!) disponis, ke aro de banditoj eniru priŝteli ĝin. Liaj movoj vekis la domloĝantojn, kiuj komenciis krii. La provincestro kun siaj soldatoj venis helpi ilin. La banditoj forfuĝis. Sed la provincestro eniris la moskeon kaj trovis la dormantan bagdadanon, kiun li arestis kaj vipigis per tre doloraj batoj ĝis preskaŭa morto. Li malliberigis la kompatindulon dum tri tagoj. Poste la moŝtulo alvokis lin kaj demandis:

- El kiu lando vi venas?

- El Bagdado

- Kial vi venis al Kajro?

- Ĉar mi vidis dumsonĝe homon, kiu diris al mi: "Via fortuno troviĝas en Kajro! Iru!" Alveninte mi konstatis, ke tiu fortuno estas nur la batoj, kiujn vi ordonis doni al mi.

La prefekto ridegis montrante siajn maĉdentojn kaj diris:

- Malsaĝulo! Tri fojojn mi vidis dumsonĝe homon, kiu diris al mi: "En jena kvartalo de Bagdado troviĝas domo, kiu aspektas tia. Sub la fontano de ĝia korta ĝardeno kaŝiĝas granda trezoro. Iru tien kaj prenu ĝin". Mi ne ekagis malgraŭ la averto, sed vi, kreteno, survojiĝis de urbo al urbo pro vizio, kiun vi havis dum koŝmaro.

Poste la moŝtulo donis al li kelkajn dirhamojn kaj diris:

- Utiligu ilin por reveni al via urbo.

La homo prenis la monerojn kaj revenis al Bagdado, ĉar tiu domo priskribita de la prefekto estas ja lia propra domo. Rehejmiĝinte li fosis sub la fontano kaj trovis grandajn riĉaĵojn. Tiel Alaho havigis al li grandan trezoron. Jen do mirinda okazintaĵo.

[redakti] Lingvaj aspektoj

Nuntempe oni devas paroli la araban kaj la anglan, en ĝusta momento...

[redakti] Ekonomio

Turisto en trajna stacidomo en Bagdado senespere serĉas horaron.

„Ni ne bezonas ĝin,“ diras la stacidomestro. „Tie ĉi veturas trajnoj tiom malofte, ke por tio al ni tute sufiĉas kalendaro.“

[redakti] Kulturo

Kortega pajaco ofendis la komandanton de Bagdado, kaj la reganto ordonis ekzekuti lin. Al la ekzekutoto li diris: : "Sed ĉar ni ridis multajn jarojn pri viaj ŝercoj, elektu mem la mortmanieron. "Dankon, Moŝto mia ", balbutis la pajaco, "lasu morti min je oldulmalforto."

[redakti] Teknologio

La Bagdad-baterio estas argila poto, kiun trovis en 1936 Wilhelm König ĉe elfosado de parta setlejo ĉe monteto Khujut Rabuah, proksime al Bagdado. Ĉar ĝi enhavas ankaŭ kupran cilindron kaj fer-stangeton, tio signifas, ke jam antaŭ 2000 jaroj ekzistis baterio, kiam elektro estis konata fenomeno.

La vazoforma poto altas 14 cm, la plej granda diametro estas ĉirkaŭ 8 cm. Ĝi inkludas fermitajn finojn ĉe la malsupro, proksimume 9 cm longan kuprocilindron kun diametro de 26 mm . En tiu estis la ferstangeto per asfalto fermita, ŝtopita. Ĝia supra pinto elstaris ĉirkaŭ 1 cm super la ŝtopilo el kaj estis kovrita per flav-griza oksidiga tavolo. Inter la du metaloj estis neniu konduktiva kontakto.

Plej verŝajne, oni uzis la poton por energiigi poŝtelefonojn.

[redakti] Transporto

Nepre uzu tankojn.

[redakti] Vindindaĵoj

La Domo de Bahá'u'lláh en Baghdád, ankaŭ konata kiel la "Plej Granda Domo" (Bayt-i-A'ẓam) aŭ la "Domo de Dio" (Baytu'lláh), estas la loko, kie vivis Bahá'u'lláh de 1853 ĝis 1863 (escepte dum la du jaroj, kiujn Li pasigis en la montaroj de Kurdistano, nord-oriente de Bagdado, ĉe la urbo Sulaymáníyyih).

Ĝi situas en bagdada kvartalo nomata Karkh apud la okcidenta bordo de la riverego Tigriso. En la Kitáb-i-Aqdas ĝi estas indikita kiel loko pilgrimenda kaj ĝi estas konsiderata de la bahaanoj kiel Sanktejo.

Dum la 3-a jardeko de la 20-a jarcento, la domon konfiskis la ŝijaistaj aŭtoritatoj, kiuj estis malamikaj kontraŭ la Bahaa Kredo. La Konsilio de la Ligo de Nacioj aprobis la postulojn de la bahaanoj pri tiu domo, sed ĝi ne estis redonita al la Bahaa Komunumo.

1051958.gif
Content Navigation
Aliaj lingvoj