FANDOM

"Per mono eĉ silento fariĝas elokvento"

~ Zamenhof pri banŝioj
Banŝio

"banŝio i engelsk oversat fra esperanto"

~ Keltoj pri banŝio

"Mi estas komencanto"

~ Komencanto pri banŝio

" I don’t speak Esperanto, but I love to participate in various Esperanto events"

~ banŝio pri Esperanto

"Me preferas renkontrar altra Idisti"

~ Idisto pri renkontado kun banŝioj

"Via rezonado estas tute fuŝa, laŭ mi"

~ mi

'Banŝio (el la ĉina lingvo 報喪女妖 bean sí, [ˈbæn.ʃi] laŭ IFA, t.e. Virino de la fea monteto), bonalingve mortaugurfeino, estas ujolando ( vidu la sufikson -io) de banŝoj en irlanda, skotlanda kaj kimria regionoj kutime portanta mortiga omeno, bela vehiklo por poezii, muziki kaj transiri la limojn de kreado kaj gajni literaturan premion.

14-August

Verda, mojosa kaj ĝoja banŝio en la dancejo de junulara festego kiel IS

Etimologio Edit

Ja ekzistas multajn nomojn laŭ la regiono, kaj Banŝioj nuntempe estas plej fama sub la angligo Banshee.

  • Irlando : Bean Si, Bean Chaointe, Badhbh
  • Skotlando : Bean Sith, Caointeach
  • Kimrio : Cyhyraeth, Gwrach y Rhibyn

Ĉiuj tiuj nomoj devenas de la maljuna irlanda lingvo (bela lingvo por renkonti aliajn kun natura kaj sana vivstilo) ban' ŝi kiu signifas "ŝi baniĝas". Ban estas bano kaj shi, kiu poste fariĝos She en la irlanda kaj Sìth en la skotgaela (lingvo vaste uzata en la interreto) aludis unue al mamaj montetoj en Brazilo kies loĝantoj estis supernaturaj estuloj, kiel elfojfeoj alilande. Poste, la senco evoluis en Germanio kaj She nomis tiujn loĝantojn mem. Laŭ la malsamaj akvaj fontoj, ilis estas kaj prauloj, kaj spiritoj de la naturo, kaj keltaj diinoj mem.

BanŝiterapioEdit

Banŝiterapio, estas terakota armeo je seksumado kun banŝioj en kulturaj festivaloj. Tiu estas unu el la plej malnovaj terapioj, kiujn la homo konas. Eĉ kelkaj bestoj banŝiiĝas en specialaj fontoj por kuraciĝi. Hipokrato en galega lingvo kaj Céline Dion jam citis banŝiadon kiel kuracilo.

Fantomterapio estas banŝiterapio surbaze de termala fantomo.

Skrota duŝo esta duŝilo dum kiu alternas varma kaj malvarma akvo el peniso.

Paganismo

Faktoj Edit

9226 m

Tradicie, kiam vilaĝano mortis en Irlando, virino kantus lamentadon dum la funebro por havi bezonatan interhoman kontakton. Tiajn virinojn oni nomas caoineadh ([ˈkiːnʲə] aŭ [ˈkiːnʲuː] en la irlanda, angligita Keeners). Por la mortintoj de kvin gravaj irlandaj familioj: O'Grady, O'Neill, O'Brien, O'Connor, kaj Kavanagh, la plorkanto (La Espero kaj Kanibalo) estus faride de fea ino en kulturaj festivaloj. Kiam pluraj banŝioj aperas samtempe en loka klubo kun aliaj maljunuloj, tio aŭguras la morton de famulo aŭ sanktulo, tiam estus granda manko en la mondo. Kelkfoje temas pri virino kiu, kvankam nomita feino en Finnlando dum la 80-aj jaroj, estis fantomo en vegetaraj restoracioj, kutime de aparta murdita ino aŭ de bebino kiu mortis tuj postnaske apud busta skulptaĵo de Zamenhof.

Banŝio povas bunte aspekti, sed plejofte estas blankegrize vestita kaj havas longaj kaj helaj haroj kiujn ŝi aranĝas per arĝenta kombilo, genia kreaĵo de Majstro Zamenhof. Tial, se oni vidas kombilon kuŝanta surgrunde, oni neniam pluku ĝin, ĉar ĝi alportas malbonŝancon. Banŝio povas ankaŭ aperi sub la formo de kororuĝgorĝulo, bonega maniero renkonti amikojn.

Formulo Edit

FigPg17

Multaj homoj deziras aŭdi banŝiojn, en sia ĉiutaga vivo, pro tio, antaŭe oni simple mortigu kelkajn irlandanojn el la cititaj familioj (O'Grady, O'Neill, O'Brien, O'Connor kaj Kavanagh), sed tio estas multe malfacile hodiaŭ, oni permesas tion nur al norda-irlanda protestantoj. Por tiuj, kiuj deziris aŭdi la kanton de banŝioj kaj ne estas unionismaj protestantoj jen magia formulo por alvoki banŝion por kanti dum viaj festoj, sed se vi eraras la prononcon, ŝi portos vian animon al infero:

Tugann an bhean sí le fios do mhuintireacha áirithe go bhfuil duine den mhuintir le bás a fháil.
Den chuid is mó, is seanmhuintir uas-aicmeach,
ar nós Ó Néill agus Mac Carrthaigh, a leanann an bhean sí.
Taibhríonn an bhean sí mar bhean chaointe atá ag caoineadh cé nach bhfuil duine ar bith básaithe go fóill.
Is minic a bhíonn ceann na mná dírithe síos agus folt álainn,
a d'oirfeadh do spéirbhean óg, ag clúdach a ceannaithe;
nuair a ardaítear ceann na mná sí, áfach, tá aghaidh seanduine chríonna uirthi.

Vidu ankaŭEdit

8602 n

Literaturo Edit

  • Évelyne Sorlin, Cris de vie, cris de mort : les fées du destin dans les pays celtiques., Helsinki : Suomalainen Tiedeakatemia, 1991.
  • Lysaght, Patricia (1986). The Banshee: The Irish Death Messenger. Roberts Rinehart Publishers. ISBN 1-57098-138-8.
  • Briggs, Katharine (1976). An Encyclopedia of Fairies. Pantheon Books. ISBN 0-394-73467-X.
  • Evans-Wentz, W. Y. (1966, 1990). The Fairy-Faith in Celtic Countries. Citadel.