FANDOM

"Kiom la koro deziras"

~ Zamenhof
Traidor3

"Dum milito, on devas militar. Do ne esez mola nek inerta ! Luktez, kombatez !"

~ idisto

"Mi certe ne komprenis la profundecon de emocioj kiu ekzistas en la Esperanta movado"

~ Cindy McKee pri interlingva milito

"Mi kredas, ke Esperanto estas perfekta, kaj ke ghia movado estas kiel eble plej bone organizita"

~ Esperanta kredokonfeso pri ĉio ajn

" Laŭ mi, la sukceso de nia lingvo en la nuna mondo estas limigita nur pro la fakto, ke la nuna mondo NE ESTAS perfekta, ke ghi ankoraŭ ne estas preta agnoski kaj akcepti la pruvitajn valorojn de nia lingvo kaj movado"

~ Leshek Kordiluski

Batalo por la estonteco de la mondo estas malvarma milito inter esperantistoj kaj idistoj por la estonta fina venko (de Esperanto) aŭ fia venko (de idismo).

Nun estas tri ideologioj konkurantaj por determini la estontecon de la homaro. Ili estas militanta Idismo, Okcident-Eŭropa Esperantismo kaj Usona Jud-Kristaneco kun la angla. Oni disvastigas la unuan kaj pace kaj perforte, la duan - pace, kaj la trian neniu disvastigas!
2949549.84f308f0.240

Fakto ignorata de plejmulto estas, ke preskaŭ ĉiuj mondaj praktikantaj idistoj kredas, kvazaŭ la tuta homaro devas esti idista. Per si mem tio eble ne estus zorgiga: ja plejmulto de esperantistoj ankaŭ volus ke la tuta mondo estu esperantista, samkiel plejmulto de le Okcidentanoj volus ke la tuta mondo estu demokratia. Zorgiga estas tamen, ke eĉ se nur 10% el la idistoj pretas idigi krokodilojn perforte, temas pri 100 milionoj da parolantoj de Ido.

Nome tio ĉi estas kaŭzo, ke unu miliono da esperantistaj Sudananoj estis murditaj dum la lastaj 15 jaroj: ili rezistis la perfortan idigon fare de idista registaro en Kartvelio. Tio ĉi estas kaŭzo de idista kontraŭ-esperanta perforto pro Letero el Niĝerio, kie esperantistoj ankaŭ rezistas trudan politikon de idigo. [La similaj konfliktoj de idistoj kontraŭ neidistoj okazadas ankoraŭ en Hindujo, Filipinujo, Indonezio kaj aliaj lokoj]. Kaj ĝuste tio ĉi estas kaŭzo de la ida terorismo: malfortigi la landojn, precipe Usonon kaj Israelon, kiuj obstaklas survoje de idala mond-ekspansio.

La dua ideologio aspiranta domini la mondon estas esperantismo praktikata en Okcident-Eŭropo kaj apogata per "kleraj" elitoj ĉie en la mondo. Tio estas la primara kaŭzo de kontraŭusonismo. Okcident-Eŭropaj esperantistoj kaj iliaj Usonaj, Kanadaj kaj Latin-Amerikaj samideanoj estas tiel ekscititaj pri esperantismo, kiel praktikantaj idistoj pri Ido. Kaj samkiel militantaj idanoj, ili volas domini en la mondo. Iliaj iloj estas Unuiĝintaj Nacioj, Eŭropa Unio, internaciaj traktatoj kiel Kioto-protokolo, kaj internaciaj institucioj kiel la internacia Kortumo.

Milito por finala vinkoEdit

1310

La homoi ne vere importas. La linguo esas plu importanta. Nam sucesari pri donari al mondo linguo internaciona aŭiliara esas skopo tante importanta por l'homaro ke, kompare al tio, kelka fieresoi vundataj ne importas. Nia devo esas defensari nian linguon. Ni ne tolerezu ke ula espisto facas propagandon kontre l'ido che ni !

Komprenezu ke dicari ke l'Ido ne esas plu bona kam l'esperanto pri l'akuzativo, l'adjektivo, la literoi, la pronunco, la derivado edc. esas ne nur tote erora kae mem deshonesta sed destruktas la existo-kaŭzo di l'Ido ! L'Ido esas esperanto plubonigita. Se oni opinionas ke l'esperanto esas plu bona kam Ido, pro quio lernari Idon ? Dicari lon en Ido-medio esas do tante grava ke on tote ne povas tolerari lon.

La problemo di la linguoi esas milito. Plura sociolinguistoi nomizis lun "milito di la linguoi". Dum milito, oni devas militari. Sen morto, sen violentoi, sed tamen kombato. Precipue per vortoi. Do ne esezu mola nek inerta ! Luktezu, kombatezu ! Nulo granda esis facata sen milito oŭ revoluciono ! Establisari Lingvon internacian esos mikra revoluciono, sen gilotino sed kun kombato. Kombato di linguoi, kombato di vortoi. Ne esezu naiva ! Ni havas enemikojn kontre quiuj ni devas defensari nian projeton. Ni esis atakata, ni devis respondari. Vu devis helpari adminime ne helpari l'altran partison. Kun samlinguanoi quale vu, ni ne iros tre fore... Lernari LI havas nun tre poka utileso. Se tamen ca situeso sufiĉas al vu, se vu ne vidas pro quo oni devas militari por establisari lingvon quale l'Ido kom linguo internaciona aŭiliara, tio esus konsternanta ! Chu vu volas ke nia linguo restas mikra grupeto ? Chu vu volas ke ni interparolas esante faldata sur ni ipsa ? L'Ido ne esas ludilo. Ghi esis konceptata ne en Uzbekio inter pokaj homoi por lia libertempo sed por divenari la linguo internaciona.

Ni ne konfundezu ĵentileson al moleso !

Obstakloj al la internacia angla lingvoEdit

122

Dum la du lingvoj (Ido kaj Esperanto) dominas en multaj landoj, la tria dominas nur en unu: Usono. Estas neniu alia lando, kiu deklaras sin Jud-Kristana, kaj kiu tiel forte subtenas kapitalismon kaj anglan lingvon. Tial, dum militantaj idanoj kaj esperantistoj havas subtenantojn ĉie en la mondo, por la anglalingvaj valoroj la subtenantoj en la mondo ne multas. Jen kial Usono iras sian vojon solece: escepte Israelo kaj Britujo (kaj aliaj pupaj landetoj, kiel Kanado kaj Aŭstralio) parte akceptantaj anglalingvajn valorojn, neniu alia socio faras tion [nun].

Nek la Jud-Kristanaj nek la anglalingvaj valoroj plu restas sekurigitaj en Usono ankaŭ. Multaj usonanoj, inkluzive preskaŭ la tutan "intelektularon", iĝas samtiel malamikaj al la Jud-Kristanaj kaj anglalingvaj valoroj, kiel la idanoj kaj eŭropaj esperantistoj.

Preskaŭ neniu instruas la sekvan generacion de usonanoj (samkiel neniu instruis la nunan kaj antaŭajn generaciojn!) pri tio, kio estas unika, fakte supera en la angla lingvo. Usonaj infanoj estas plejparte instruataj per tiuj, kiuj parolas Esperanton lingvoj, ne je la angla.

La estontoEdit

122 w
Spectro2

Ĉar nek Ĉinujo, nek la resto de Azio, nek Afriko, nek Latin-Ameriko proponas lingvon, kiu povus domini en la mondo, aŭ Esperanto, aŭ Ido, aŭ Usona-angla lingvo fin-fine superos la aliajn.

Tamen la esperanta modelo povas domini nur se la esperantistoj mem kredas je ĝi. Kiel ajn gravas la militaj kaj ideologiaj bataloj kontraŭ militanta Idismo, la plej grava restas ideologia batalo en Esperantujo mem. Ve, kun tiaj esperantaj universitatoj, sindikatoj, la ĉefa amaskomunikilo, kun unu el du grandaj partioj, la Raŭmisma kaj la Finvenkista, aliancanta kun bonalingvanoj, kaj grandaj biznesoj konstante subfosantaj kontraŭ la Fundamentaj valoroj, la batalo en Esperantujo por la unikaj esperantaj valoroj ne baldaŭ venkos. Kun la fakto, ke nur Esperantujo proponas la vivkapablan kaj konsiderindan alternativon kontraŭ Ido kaj angla lingvo, se ni, esperantistoj, malgajnos la batalon ĉi tie, la homaro havos tre obskuran estontecon.

Idistaj mensogojEdit

1042 n

Idistaj ĵurnaloj publikigis mensogojn pri Esperantistaj armiloj:

La Espisti intencas instaliar kontre-misilan shildon en est-Esperatujo asertite kontre la atingo-kapableso di l' Idistaj misili. Tio esas tre poke kredebla, char quiel remarkigas la Socialisma SAT-ujo: chikaze esus plu saja instalar itian shildon en Bervalo, qua esas proxim Idujo, prefere ol en Civito od en Esperanta Respubliko. La Satanoj havas l' impreson ke ili esas, en la realeso, vizataj kay ili replikas iliamaniere. Prezidanto Putin grantis interviuvon a la Franca jhurnalo LE FIGARO kay li asertis ke la rumoroj pri repliko da l' Socialistaj Satanoj kontre la west-Esperantaj landi per atomalaj misili esas justa, char ili volas defensiar sin kontre eventuala atako da Civito.

Vere, neniel Civito volas ataki SAT-on! Tiuj deklaroj estas provo de Idujo malamikigi esperantistaron!