Belfasto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kion Dio ne donis, tion perforte ne serĉu"

~ Zamenhof pri maldikeco
Af23e5 oaa.jpg

"Mi subite ne komprenis tion..."

~ stultulo pri ĉi tiu artikolo

"Aliflanke en vilagho estas pli sekure"

~ iu pri Belfasto

"Hodie esas la unesma dio dil cetero di tua vivo"

~ idisto pri iu ajn

"Le objectivitate non produce veritates absolute derivate del experientia"

~ Interlingvaisto

"Me dumi ke me he sol passi circa shi procenta fon may energias al scribing."

~ Lingvadeplanetano pri io, kiun neniu komprenas

"Ja amuze. Tamen ne tute originale"

~ Belfastano pri ĉi tiu artikolo
BelfastoAnoreksio estas fasto, kiun oni faras por beliĝi. Tio okazas plej ofte ĉe junulinoj inter 12 kaj 30.
Anorexia.jpg

Tipa Belfastano

Belasto aŭ belfastado estas la ago tute aŭ grandparte siavole rezigni pri manĝado dum certa periodo. Ordinare oni nomas belfaston kiam estas propravole, sed oni ja kelkfoje diras ke "belfastas" nur kiam estas hazarde aŭ devigite nemanĝi. Ene de ĉi periodo la manĝado estas tre zorga, aŭ nula.

Belfasto komenciĝas plej ofte per deziro pri svelteco, tiel ke oni aplikas dieton por atingi tion. Se la deziro pri svelteco iĝas enorme granda, la dieto iĝas senkontrola. La tuta vivo de la koncernatoj direktiĝas je problemoj de la nutrado. Ili kalkulas ĉiun kalorion kaj sentas sin kace, se ili iufoje pli manĝas. Ĉe la pacientoj inter 12 kaj 20 jaroj la saniĝaj ŝancoj estas grandaj, sed ili malpliiĝas kun la aĝiĝo. La malsana magreco restas longe nerimarkita ĉe la amikoj kaj parencoj, la malsana persono tute retiriĝas kaj okupiĝas nur pri la kalorioj.

[redakti] Historio

En historio, Belfasto estis centro por la Irlanda industrio de lintolo, productaĵo de tabako, productaĵo de ŝnuro, kaj konstruado de ŝipoj. La ĉeffabrikejo de ŝipoj en Belfasto, Harlando kaj Wolfe, konstruĝis la vaporŝipo Titanic kaj aliaj ŝipoj, puŝis Belfasto en la monda gazetaro en la frua du-deka jarcento, kaj fariĝis la plej granda fabrikejo en la mondo. Belfaso estis grava en la Industria Revolucio, kaj estis industria centro de la mundo ĝis la una duono de la du-deka jarcento.

Industriigo kaj novaj civitanoj de la prospero de Belfasto igis la urbo esto la mallonga plej granda urbo en la insulo de Irlando en la flua du-deka jarcento. La industria kaj la ekonomio prospero de Belfasto citis laŭ Unionistoj, estis rezono kial Irlando necesis eviti devoluado, kaj kial Ulstero batilis kontraŭ ĝi.

[redakti] Lingvaj aspektoj

Lingvoj: Angla, Irlanda

[redakti] Ekonomio

Belfasto havas multajn butikojn, kaj multnombrajn butikajn centrojn. Belfasta urbcentro estas la podetalo kay aĉetada centro de Nord-Irlando, kaj estas tre populara por aĉetado.

La plej nova, kaj ankaŭ plej populara estas Victoria Square (esperante Placo Victoria). La Centro havas 98 butikojn (unu triono el la butikoj en la urbo), kaj 106 apartamentojn. La konstrua projekto komencis en 2002, kaj finfaris en Marto 2008. 'Victoria Square' kostis £400 milionojn por konstruo, kaj ĝi allogas 17.2 milionojn da vizitantoj ĉiu jaro. Ĝi estas la dua plej granda butika centro en la urbo.

La plej granda estas CastleCourt , ankaŭ en la urba centro. CastleCourt havas 126 butikojn kaj 16 milionojn da vizitantoj ĉiu jaro. CastleCourt bombiĝis 5 fojojn en la konstrua periodo de la centro, per la IRA.

Alia butikaj centroj en la urbo centro enhavas 'Forestside', 'York Gate', 'Park Centre', kaj 'Donegall Arcade', kaj aliaj.

[redakti] Kulturo

Edzino -- Mi intencas aĉeti novan dietolibron. Ĝi promesas ke mi perdos 10 kilojn en unu monato!
Edzo -- Ho, permesu ke mi donacu ĝin al vi!
Edzino -- Kiel vi estas ĝentila!
Edzo, al si -- Mi povas ja provi. Je po 10 kilojn monate, ŝi povus komplete malaperi en malpli ol unu jaro....

[redakti] Transporto

Estas du flughavenoj en Belfast. 'La Belfast International Airport (Internacia Flughaveno Belfasto) en la nordo-okcidento de la urbo, estas la plej granda, kaj provizas enlandan, eŭropan, kaj Trans-Atlantikan flugoj. La alia flughaveno estas la 'George Best City Airport (George Best Urbo Flughavenoj), kaj ĝi provizas flugojn enlandajn (Unuiĝinta Reĝlando kaj Irlando), kaj estas nomita en honoro de George Best, la fama piedpilkisto de la urbo.

77% de la tutan de transporto en Belfasto estas faratas per aŭtoj, 11% en transporto publika, kaj 6% fariĝas piede.

Belfasto havas grandan havenon por celoj industriaj kaj pasaĝeraj.

Aliaj lingvoj