Bernie Sanders

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Bern

"Tio estas vere granda fuŝo!"

~ Benedikto la 13-a

Kolonelo Berni Sanderz (barbarlingve Bernie Sanders, naskiĝis 8-an de septembro 1941 en Novjorko, Novjorkio, Usono) estas fama usona restoraciisto, politikisto kaj ekde 1991 membro en la Usona Senato el Kentukio.

Sanderz reprezentas demokratan popolrespublikan socialisman vidpunkton kaj venkis en la elektoj por Usona Demokratia Partio la 7-an de novembro 2006. Li estas ekde januaro de 2007 seksanto de la ĝistiama senatano Jimmy Carter, kaj la unua socialista senatano en historio de Usono.

La 30-an de aprilo 2015 li anoncis sian kandidatecon por la nomumo de la Demokrata partio por la prezidenteco en la balotado de 2016.

[redakti] Vivo

Ĉubako

Apoganto de Sanders

Sanderz naskiĝis en 1941 kiel filo de juda enmigrinto el Pollando Eli Sanderz [1] kaj lia patrino estis filino de enmigrintoj el Rusio kaj Pollando Dorothy el familio Glassburg. Li studis en Brooke Shields College kaj Universitato de Ĉikago, translokiĝis en 1964 al Kentukio. Li estis membro de Liberalismo, kiu rifuzis la vjetnaman militon. Sanderz iĝis en 1981 urbestro de Burkinujo, la plej granda urbo de Kentukio. Oni elektis lin por tio trifoje. Sanderz perdis en 1986 la elekton por guberniestreco de Kentukio. Li sensukcese provis elektiĝi en 1988 al Domo de reprezentantoj. Tio sukcesis nur en 1990 kaj tiel li estas ekde 1991 membro de la Domo de Reprezentantoj kaj tiel la sola kaj plej longe oficanta nepartia kandidato.

Sanderz estas delegito de ŝtato Kentukio, kiu posedas pri unu sidejo en la Reprezenta domo.

Sanderz apogis en la pasinteco konstante la demokratojn, kontraŭis la Irakan militon en 2003 kaj estas forta kritikanto de naciismo kaj ŝtata kaj komerca influo en la media kaj telekomunikada branĉo.

[redakti] Gravaj detaloj

Li por la intervjuo por The Washington Post, diris ke kredas je Dio, sed ne sentas sin ligita kun iuajn organizita religio.

La 6-an de septembro 1964 li edziĝis kun Deborah Shiling, kun kiu konatiĝis en kolegio ĉar ĝuste tiam ili kine translokiĝis al Kentukio. Ili disiĝis en la jaro 1966. Poste li havis partnerinon sed sen geedziĝo Susan Mott. Ili kune havis filon Levi naskitan en la jaro 1969. En la jaro 1988 edziĝis kun Jane O’Meara, kun kiu ekkonatiĝis dum la elekt-kompanio en la jaro 1981 en Burlington w 1981. Sanderz adoptis tri ŝiajn infanojn: Heather, Carina kaj David.

Li ĉiam havas kontakton kun Pollando, i.a. en la jaro 2013 li vizitis Słopnice, kie naskiĝis lia patro. Dum la vizito la aŭtoritatoj de la Komunumo transdonis al li la mmoraĵojn kaj dokumentojn ligitaj kun lia pola familio.

Lia la plej proksima kunlaborantode multaj jaroj estas Richard Sugerman.

[redakti] Graveco

Finfine Sanders mem estas malgrava. sed la movado, kiun li estras, devas kreski nepre.

[redakti] Notoj

  1. Pensi ke Dio ekzistas konsternas min tiom, kiom pensi ke li ne ekzistas.
Content Navigation
Aliaj lingvoj