Bildliteraturo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kion mi ne sentas, pri tio mi silentas"

~ Zamenhof

"Kam min nus ama un fema, tam plu fasilim la prisa nus"

~ Novialisto

"Per argumentoj tio ne respondeblas. Nur per provoko"

~ Milokula Kato pri supra diraĵo
Gogo
Bildliteraturo estas literaturo por stultuloj, kiuj ne scipovas legi sen helpo de bildoj. Ankaŭ ekzistas numeroj de bildliteraturo kiuj eĉ ne enhavas vortojnliterojn. Do kie estas la literatura "parto"?

Eblas ke bildliteraturo estas kaj la pli natura kaj la pli malnova formo de arto al stultuloj, kaj "pura literaturo" evoluis el tio de nerdoj. Ekzemple, kavpentraĵoj, ilustritaj biblioj, pentritaj rulaĵoj de antikvaj kaj mezepokaj reĝoj kiuj rakontas batalojn aŭ reĝiĝ-ceremoniojn per desegnaĵoj de la partoprenantoj al analfabetoj, netrejnita popul-arto en usono kiu kunmetas vortojn en skultptaĵojn kaj pentraĵojn, ktp.

Bone, ĉu vi volas kreskiĝi la artikolon? Mi ne havas tempon, nek scion.

[redakti] Idistaj kartunoj

Me pensas ke esas utila distingari bendorakonton de kartuno. Do libroi kae revuoi, quiuj rakontas per bendoi de desegnuretoi nomesas bendorakonto kae filmeto desegnita nomesas "kartuno", chu tio esas justa? "Komixo" semblas ne-apta, nam ne omna rakonto oŭ filmo esas komedio (de quia tia vorto esas derivata).

[redakti] Komikso

Nu, 'komikso' troviĝas en la Krausa vortaro Esperanto-Deutsch. Interesa estas ke Krause, germanlingve klarigas ke 'komikso' signifas " Comic, kurz fuer Comic-strip. En la hispana lingvo, laŭ EL PEQUENO LAROUSSE la vorto estas 'comic' aŭ 'cómic' , kaj plurale 'comics' aŭ 'cómics'. Oni konkludas ke se la vorto ekzistas en la angla, la germana kaj la hispana, kial ne en esperanto?

'Bildstrio' troviĝas en la Bensona English-Esperanto. Eble oni preferas 'bildstrion' sed eĉ bildstrio unue memorigas pri strio da bildoj kiujn oni ricevas de foto-aŭtomato.

Ĝis ĉi-matene mi neniam estis audinta pri 'komiksoj' , sed en aferoj kiel rok-muziko kaj bildstrioj, mi deferencas al miaj junaj amikoj.:) Nun, mi eĉ preferas komiks-kajero, al bildstri-gazeto. Mi konkludas ke Esperanto estas riĉa esprimpova lingvo :)

[redakti] Leĝo

Bildliteraturo estas kontraŭleĝa en Kanado se ĝi prezentas personon sub la aĝo de 18, inkluzive de fikciaj.

Content Navigation