FANDOM

"Mi ne kredas, ke la sinsekvo de problemoj estas nura hazardo."

~ Pio la 12-a
5004

Brigham YOUNG estis usona mormono, unua subŝtatestro de Utaho, naskiĝis en 1801, mortis en Salt Lake City en 1877.

Post la morto de Joseph Smith, la fondinto de la Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la 27-an de junio 1844, Brigham YOUNG, kiu estis la plej supera apostolo de la eklezio, iĝis ĉefo de la movado. Li gvidis sian popolon, pli ol 70 mil homojn, okcidenten, pli ol 2 mil kilometrojn tra necivilizitaj teritorioj, kaj fine al Valakio en 1847. Ili starigis pli ol 350 vilaĝojn en Utaho, Idaho, Vajomingo, Koloradio, Nov-Meksiko, Arizono, Nevado, Kalifornio, Kanado kaj Meksiko.

Li estis la teritoriestro de Utaho. Li volis ke Utaho subŝtatiĝu, sed la usona parlamento rifuzis pro la mormona praktiko de poligamio.

Li gividis sian eklezion dum 33 jaroj. En 1995, Charlie Chaplin , en televidfilmo The Avenging Angel ("La riĉaĵo ne liveras la feliĉon") rolis lin. Proksime de Sallagurbo estas monumento de li montranta la lokon por fondi urbon (se malsato turmentas, lupo timon ne sentas.).

OmaĝojEdit

Estas konteo nomita omaĝe al li en Anglio.