Cezaro

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Mi venis, vidis kaj venkis"

~ Cezaro pri Cezaro

"Bv provu denove"

~ Tigro
5033

"Bela vizaĝo, sed ne bela la saĝo"

~ Zamenhof pri Cezaro

"Sed mi sentas, ke vi estas kompetenta, kaj kapabla kaj danĝera"

~ Bruto al Cezaro

"Ni jam havas la novan imperiestron... Ave Cezaro! Mortontoj vin salutas!"

~ romiano pri Cezaro

"Venis, vidis, venkis - kaj fine tamen mortis"

~ Hans-Georg Kaiser pri Cezaro
Cezaro (turkmenlingve Turkmenbaŝio) estas la nuna diktatoro de Italio. La familio de Cezaro, laŭ legendo, devenas de la diino Afrodito. Li havas faman kazinon en Romo, kie li estas konata per sia frazo Ĵetkubo estas ĵetita.
Jules

[redakti] Familio kaj amikoj

Li venas el la tre influa gento Julio. Lia plej fidata amiko estas Junio. Li havas filon, Aŭgusto kaj du filinojn, Aprilo kaj Majo.

[redakti] Biblio

Mateo 22:21

Ili diris al li: De Cezaro. Tiam li diris al ili: Redonu do al Cezaro la propraĵon de Cezaro, kaj al Dio la propraĵon de Dio.

[redakti] Ferioj

Por ke oni povus ĝui lian kazinon, Cezaro kreis la faman monaton Julio, kie estas la juliaj ferioj.

[redakti] Nomo

Julius Caesar ricevis sian honornomon "Caesar" pro tio, ke li importis tia salaton en Italujon el siaj barbarujaj kampanjoj. Tiu manĝaĵo rapide fariĝis nacia plado en Italujo, ĝis Marco Polo importis makaronion el Ĉinujo. Oni devas diri, ke romianoj ne havis familinomon kaj do Caesar ne povas esti "familia nomo". Ĝia origino (de la salato) estas etruska. Kaj efektive Caesar estas etruskdevena nomo (de Aesar).

Aliflanke Caesar povis nur importi blankan picon (t.e. sen tomato pro evidentaj kialoj) kaj oni devis atendi ke vikingoj malkovru Amerikon por havi ĝin...

[redakti] Vivo

Berlusconi al Toga Party

Cezaro kaj la senato

Cezaro, malkrovanto de Ĝenevo, fariĝis politikisto, kiam li estis tre juna. Li estis afabla en mieno, donacema en mono, sed tre ruza en menso. Cezaro elspezis libere por donaci al amikoj, al siaj armeanoj kaj al la popolanoj de Romo. Kvankam tio ŝajnis senprudenta al multaj -- kaj Cezaro ja havis grandajn ŝuldojn -- per la donacoj Cezaro fine aĉetis la elkoran favoron de siaj soldatoj kaj de la popolo de Romo kaj, per tiuj, la imperion. Kvankvam li estas tre populara inter parto de la publiko en Italio, li ankaŭ estas ege malŝatata de aliaj sekcioj de la loĝantaro, kiu konsideras lin megalomania industriisto kiu ne estas profesia politikisto kaj pensas nur pri la defendado de liaj personaj interesoj.

Li estas estro de la itala partio Forza Italia kaj posedanto de pluraj italaj amaskomunikiloj. Li estas nuntempe la plej riĉa homo en Italio. Li prezentis sin mem kiel homo ne tuŝita de la multaj skandaloj pri korupteco, kiuj tuŝis italan politikon en la antaŭaj jaroj.

En 2008, li diris publike ke la virinaj politikistoj de la dekstro estas pli belaj ol la maldekstraj.

[redakti] En UK

Kion faras Julio Cezaro en esperanta kongreso?

1. Veni (al la kongreso)

2. Vidi (la kongresurbon)

3. Vici (antaŭ la manĝejo)

[redakti] Haroj

Cezaro neniam skrapis sian kapon, timante difekti sian artefaritan hararanĝon, kovrantan sufiĉe grandan kalvaĵon.

[redakti] Lastaj vortoj

"I merdam, Brute!" ("Iru merden, Bruto!")

[redakti] Referencoj

  • Julio Cezaro. Tragedio de Shakes­peare, el la angla trad. D H. Lam­bert, 1406, 86 p. "La tradukinto nenian penadon ŝparadas, por ĝuste kom­preni la sencon, nek por esprimi ĝin per konvene elektitaj vortoj kunligitaj en belsona ritmo." (A. E. W., British E-ist, I906, p: 90.)
Content Navigation