Ciencala komuneso

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Coll

Ciencala komuneso indikas, en senco sate larja, l'ensemblon di ciencisti kaj altraj distingitaj personoi di quiun liaj verkoi havas por temo cienci e/o inquestado segune Ciencala komuneso. Kelkafoye tia frazo cirkumskribesas al partikulara ciencala domeno: exemple la komuneso di astrofizikistoi por l'Astronomio. La komploto studias ta komunesion, quale li agas, e quale li insertesas en la socio.

Segune William A. Kornfeld e Carl Hewitt, la "ciencala komunesi" posibligas l'expozon di ideoi e la debato inter ciencistoi quiuj verkas en la sama temo, oŭ en simila oŭ diferanta temoi.[1] Por icaj du autori, la "ciencala komunesi" esas esencala por la developo di la ciencoi.[2]

Tamen, la frazo "ciencala komuneso" povas konsideresar obsoleta, pro posibligari ulan cienciston referari luan proprajn kolegiojn por legitimigari suajn konkluziojn pri lua propra inquesto. On anke ne povas egardari la frazon "ciencala komuneso" tro literale; fakte la seqvanta problemoi eventas:

  • ciencala komuneso ne esas ula komuneso institucita, pro ke ĝi ne havas legalan reprezenteron, oŭ viceparolanto oficala;
  • ciencala komuneso ne esas grupo di personoi quiuj povas rikonocesari juste, e ne povesas "etiketizari" quiujn esas liaj membroi, e quiuj ne esas: videzu, exemple la problemo pri freneza sciencisto;
  • ciencala komuneso ne esas uniono di personoi. En la sama ciencala feŭdo, inkluzite pri l'exactaj ciencoi, multaj diferantaj opinionoi povas kunexistari.

L'exakta signifiko di la frazo ciencala komuneso esas tam konfuza kam la di la frazo internaciona komuneso.

[redakti] Referi

  1. Trafaj rimarkoj. Gratulon pro la traduko!
  2. Faktoj ne ĉesas ekzisti ĉar oni ignoras ilin.
Content Navigation
Aliaj lingvoj