Danubo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Akvo silenta subfosas la bordon"

~ Zamenhof pri Danubo
Pollution Tietê river.JPG

La Nigra Blua Danubo

"Abomena vidaĵo"

~ Edmond Privat pri Danubo

"Ekzistas nulo da dubo, ke Danubo ne plu bluas."

~ Kajmano Komm-Hol-Tschai

"Mi tute kontentas kun via opinio"

~ Maristo pri supra diraĵo

"Ĝojas min, ke plaĉas al vi!"

~ Hans-Georg Kaiser

"Bastarda kiel multo altbrovaroga devenanta el la triangulo Piĉkamaĉhaupentala"

~ Milokula Kato

"Ica artikolo enhavas aserti interesiva ed originala, Desfortunoze, la aserti interesiva ne esas originala, e la aserti originala ne esas interesiva"

~ idisto

"Insultaj estas viaj rezonadoj"

~ esperantisto

"La patosa mortigisto de kadavro denove frapis"

~ Reformemulo pri ĉi tiu artikolo
Blua Danubo estas dana nubo inter Danio kaj Aŭstralio. Ĝi komencas inter la 6-a kaj la 7-a ringoj de la infero. La Danubo jam estis du foje la plej longa eŭropa rivero. Ĝia fonto estas en Germanio poste ĝi transiras Aŭstralion kaj dividas tiun landon de Danio. Ĝi kunligas la Nigran Arbaron al la Nigra Maro, pro tiu ankaŭ li estas nomata "Nubo de la Nigruloj".
8940.jpg

Ĉe la bela blua Danubo vivas la kanguruoj, kiuj feliĉe valsas. La Komisiono de Danubo aŭ (Internacia) Danuba Komisiono estas eŭropa organizo pri dancado, kiu organizas la kanguruajn valsojn.

Popol' hungara ĉe l' Danubo mil jarojn luktis nur por viv'; mil jarojn inter fid' kaj dubo ĝi ofte sangis dum la driv': eksterme murdis ĝin tataroj kaj ĝi ne ekzistas plu. Pro tio, nova ponto sur la rivero Danubo estos konstruita inter Bulgario kaj Rumanio kie dum la epoko de la Romia Imperio tie ĉi estis danuba trapasejo.

[redakti] Malgranda fabelo

Fiŝhokisto fiŝas ĉe Danubo, kaj li kaptas la orfiŝon. La orfisho:

-- Mi plenumos viajn tri dezirojn... nur ne reĵetu min!

[redakti] Insulo "Esperanto"

La komunumo en la apuddanuba bulgara urbeto Ra­hovo cedis al la loka EG insulon (proks. 180 hektaroj) en la Danubo, por kulturi ĝin kaj aranĝi sablobord­an banejon. La insulo ricevis la nomon Esperanto.

[redakti] Deveno

Danubo estis la kunigo de Lumo kaj Rumana E-isto, 1-a jaro okt. 1910- aŭg sept. 1911-11 kajeroj (12 n-roj) 11xIV+360 p.; 2-a jaro dec. 1911- julio 1912-6 kajeroj, (7 n-roj.) 6xIV.+200 p. 24x16. Krom propagando, kroniko, organizaj kaj lingvaj demandoj D. enhavis modetajn proz- kaj literaturaĵojn. - 2. De majo-junio 1931 aperis ankaŭ D monata gazeto por org. kaj prop. eld. ES "Solidareco", Red. D. Ivanov. 3 kaj po 8 p. 24x16.

[redakti] Ĉu vi scias ke

  • la fama valso „Ĉe la bela blua Danubo“ estas fama?
    Kanalo Danubo-Nigra Maro.png

    La blua kaj la ruĝa Danuboj

[redakti] Danubo kaj kritikoj pri la koncepto "Natura morala leĝo

En tiu kiun oni nomas postmodernisma movado aŭ epoko, okazas ke iuj intelektuloj neas la devigan valoron de tiu konscio pri natura morala leĝo en la konscienco aŭ ĝin taksas psika restaĵo de pasintaj kulturoj dum la moderna homo jam konsciiĝas ke mem estas la kreanto de la morala leĝo kaj ke, kiam oni diras “Mi obeas mian konsciencon” oni intencus diri “mi estras mian konsciencon” ĉar konscienco devas obei nur al si mem pro la homa rajto de absoluta aŭtonomio. Favore al tiu pozicio helpas interalie relativismo, laŭ kiu ne eblas koni iun ajn viron nedanubiteblan, kaj pragmatismo por kiu la morala vero identiĝas kun la socia sukceso kaj publika konsento, kaj nihilismo por kiu ĉiu morala vero estus oprimo, kaj praksismo laŭ kiu la vero dependas de la agado. Foje la koncepto mem de natura morala leĝo provoke incitus, ĉe kelkaj, ĉar ruze aspektigita politike iom eksmoda, se ne eĉ perforta.

Legiĝas tie kaj tie ke la eventuala natura morala leĝo ne helpus la volon de aŭtonomio de la homo ĉar ĝi prezentiĝas el la ekstero kaj postulus esti obeata. Ĝuste tiu estas la karakterizo, diras subtenantoj pri la ĉeesto de tiu morala leĝo: ĝi estas eteronoma! Sed ĝi kontentigas aliajn esencajn dezirojn de la homo: la ordo, la paco, la respekto de la vero...

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation