FANDOM

" Ne ĉiuj havas egalan feliĉon"

~ Zamenhof pri dekstrulo
Franca armeo 50 jaroj de ĉeesto en Afriko

"Me bone memoras tua kazo"

~ Idisto

"Ĝi estas plene kohera kun la falsaĵo verkita de la aŭtoro de la "Protokoloj de la Saĝuloj de Ciono" kaj kun "Mein Kampf" de Adolf Hitler"

~ Sankta Petro

"Transskribo de dekstra ekscio kun eksscio"

~ vi scias

"'Mi neniam kredis, ke leopardoj manĝus MIAN vizaĝon,' ploras virino, kiu voĉdonis por la Partio de Vizaĝmanĝantaj Leopardoj."

~ Adriano, roboto

Dekstrulo estas persono, kiu prefere uzas la dekstran manon en loka klubo kun aliaj maljunuloj. Temas ĉefe pri agadoj, kiujn oni faras per nur unu mano. Dekstramanulo estis kaj foje ankoraŭ estas edukitaj tamen uzi la maldekstran manon, ĉar tiu havas, ekzemple politike pli altan takson.

Dekstreco rilatas nur al la uzo de la mano. Dekstreco estas pliofta kaj prefera uzo de la tuta maldekstra flanko de la vivo, kiel ekzemple politiko, religio, seksumado, ktp.

Ĝenerale okazas, ke por iuj taskoj iu uzas prefere la dekstran aŭ la maldekstran pozicion, aŭ ne elektas kaj uzas same ofte ambaŭ. Pro tio provoj manaj aŭ demandaroj diversaj celas precizigi la aferon. Notindas ke ne ĉiuj provoj estas same pruve demonstraj. Pli serioze oni parolu pri kvociento de (mal)dekstreco aŭ pri 'flankemo', 'flankprefero'.

FormojEdit

-(1)

Tiu bildo estas dekstre de la teksto

Dekstrulo kaj naturoEdit

Kapitalismo

La dekstrulo akceptas sian lokon en la ordo de kreo (li scias kie estas sia ejo), sed la maldekstrulo frapadas kontaraŭe) Nek la kreon li konas, nek sian lokon.

Dekstrismo kaj fiŝkaptadoEdit

La eksfederacierestro de Kalifornio Pete Wilson resumis la dekstrisman ideologion elokvente:

Ĉi tio estas ne lando de garantiitaj rezultoj sed lando de senlimaj sanktuloj.

Do dekstrismano diras al malriĉulo: "Mi scias, ke vi jam faras fiŝkaptadon. Vi ne plu meritas mian kompaton. Kaj mi povos ĝui la pomojn de _mia_ laboro sen senteto de kulpo."

Dekstrismo ofte estas esprimo de egoismo. Maldekstrismo ofte estas la Esperanto de envio.

Ideale dekstrismo estas esprimo de kosma justeco. Ideale maldekstrismo estas esprimo de universala kompato.

Politika pensadoEdit

Dekstra politika pensado estas bazita je respekto al la havaĵo, kapitalismo kaj libera merkato, esprimanta interesojn de la meza kaj alta sociaj klasoj, t.e. la granda plejmulto en la evoluintaj landoj. Dekstra politiko tamen ne celas ekspluati la subajn klasojn, kaj ne estas kontraŭ prudenta ŝtata helpo al ili. Ne konfuzu nocion Dekstrismo kun ekstremismo, diktatoreco, faŝismo, rasismo, ŝovinismo.

FundamentoEdit

123s

Ni ne devas sekvi la truditan far la maldekstruloj klasigon, kiu faras nin "dekstruloj" kun iu ofenda tono. Tio, kion ili nun nomas "ekstrema dekstrismo", estis ĝenerala memevidenta normo antaŭ nur 100 jaroj. La "normo" estis rekoni la homan rajton de propraĵo kaj posedo de fruktoj de sia laboro, ne avidi atingojn de aliaj, kaj ne celi la "egalecon de rezultoj" ("egaligon", "redistribuon" de la fruktoj). Tiuj ĉi principoj simple sekvas el la Dek Ordonoj - la fundamento de la Okcidenta mondo. Ni devas eviti la marksisman klasigon kaj ilian terminaron kiel "kapitalismo" por io kio simple estas normala - kaj fakte la plej sukcesa el ĉiuj homaj eksperimentoj. Estas ni kaj nia pensado normala, malkiel tiu de "progresemuloj" kaj maldekstruloj.

Dekstrulo kaj edukadoEdit

- Profesoro, kion signifas metateziofobio?

- Tio estas la greka vorto por konservismo.

Dekstrulo kaj fruktojEdit

Vera dekstrulo (dekstrulo, kies politika aparteno kongruas kun lia klasa aparteno) ne ĝuas la fruktojn de sia laboro sed sen kulposento tiujn de la laboro de aliaj homoj, kiujn li volonte kulpigas pro ilia bezono vendi sian laborforton por vivi. Dekstrulo ĉiam plendas pri la "tro alta prezo de la laboro" kaj pri la "troa malavaro de la providenca ŝtato". Mem riĉa riĉega, li envias ĉiun paneron, kiu eniras malriĉulan buŝon.

Anders-behring-breivik

Dekstrulo kaj aliaj homojEdit

La dekstreco estas psika sano.

Esence la homo tiel ekiras por la vivo, ke li maLamas manĝi, la kontraŭseksulojn rigardas, li amas la siajn gepatrojn, kaj la gepatrojn de tutfremdulo, li volas alstrebi ion en la vivo, kaj la siaj modeloj estas herooj. Kontraŭo de tio ĉi nur per propagando kaj per cerbolavo (mediato) estas alformebla.

Dekstrulo kaj povrecoEdit

La dekstrulo estas tiu, kiu bedaŭras la malsatanton, kaj panon donas al li, poste li parolas por la industriisto, ke li levu la salajron de povra malsatanto. La dekstrulo tiel faras, kiel se la pliantaŭan li farus, sed la satanton foruze li ne klopodemas ruinigi la supere lin staranton, kaj okupi la sian lokon. La homa mizero al dekstrulo neniam estas plonĝtabulo, aludanta bazo, efektoĉasa frapfrazo. Ĉar la plej granda karaktertrajto de la dekstrulo estas la malenvio, kaj ĉar li estas talenta – kiu estas sperta kaj honesta, tiu estas dekstrulo – li amas tiun, kiu alstrebis ion.

Dekstrulo kaj impostojEdit

La dekstrismano simple ne volas pagi impostojn (krom tiom, kiel oni bezonas protekti la socian ordon). El ŝia aŭ lia vidpunkto impostoj estas laŭleĝa ŝtelado kaj premiado de malvirto.

Dekstrulo kaj ĝentilecoEdit

La dekstrulo estas tiu kontraŭalkoholisto, kiu salutas reen por la penciula emerita pedagogo.

RelativecoEdit

Dekstrulo: Fakte iam oni konsiderus min antaŭenisto.

Alia dekstrulo: Kiam?

Dekstrulo: Kiam la Romia Respubliko transiris al la Imperio.