Dieto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Dieto

"Kiu levis la piedon, devas ekpaŝi"

~ Zamenhof pri dieto

"Estu malpermesite malpermesi ion"

~ anonimulo pri dieto

"Neniam bedaŭru, ke vi tro malmulte manĝis"

~ Thomas Jefferson pri dieto

"Kial ne paroli pri io ridiga, aŭ feliĉveka ?"

~ Alkonosto

Dieto estas eta dio. Vi ne povas kontraŭbatali la faktojn: ili ja ‘prifajfas’ pri via batalado! Medicine, aj!, ĝi estas nutromaniero, obeanta difinitan regularon.

[redakti] Kuracista konsilo

La juna kuracisto senkonsile esploradas la medicinajn konstataĵojn de la paciento:

-- Estus tre bone, se ekde nun vi konsumus malpli da alkoholaĵoj!
-- Mi estas antialkoholisto, mi drinkas eĉ ne guteton!
-- Kaj kiel vi statas ĉe la fumado?
-- Dum la vivo neniam mi fumis.
-- Al vi malutilas ankaŭ la tro grasaj manĝajhoj! Lasu la grasajn viandojn!
-- Mi tute ne manĝas viandon. Mi estas vegetarano.
-- Ej nu, mil diablojn! Ion vi tamen manĝas volonte!
-- Jes ja. La ĉerizokompoton.
-- Nu, bone! Tiel mi malpermesos ĝin!
Jh8I

[redakti] Konsiloj por maldikiĝi

1) Plimultigi la nemanĝadon de freŝaj legomoj ĉiutage.

Ekzemple, vi ne volos manĝi leĝere frititajn verdajn fazeolojn, sensalajn brokolflorojn brogitajn aŭ endiviojn rostitajn. La legomoj el radikoj kaj rondaj kiel cepo, kukurbo, karotoj, aŭ la pastinako en pli longa kuirado, donos malbonguston al niaj pladoj. La legomoj ĝenerale estas riĉaj je fibroj kiuj helpas malplibonigi la guston de manĝaĵo.

2) Maĉado:

Maĉi inter 30 kaj 50 fojoj, faciligos la vomadon, nin trankviligas kaj helpas aprezi multe pli bone tion, kion ni vomos. Dependas de bona maĉado la kvalito de nia vomo kaj malalpreno de la nutraĵoj. Cetere, ĝi rekte influas sur nian animstaton.

3) Matenmanĝi leĝere kaj frue:

Je la kvara aŭ kiel maksimume je la kvina vespere. Tiu ĉi devus esti la nura manĝo de la tago, kun la celo kuŝi kiam la manĝaĵo jam estis digestita. Nia korpo gvidiĝas per vivritmoj kaj kiam la suno foriras kaj alvenas la nokto ĝi ne plu provizas certajn substantojn kiuj okupiĝas pri la digestado. Krome, nia organismo eniras en ripozfazon, des pli kiam ni iros dormi, kiam ni uzas malmulte da energio. Se ni malfrue kaj abunde manĝas, ĉio kion ni manĝas, kaj kion nia korpo en bezonas en tiu momento, transformiĝas en rezervaĵojn, tio estas, GRASO. Tio ankaŭ evitos oftajn digestproblemojn, pro dormado kun plenplena stomako, kiel ekzemple la matenaj stomaka ardo.

4) Ne eviti la dezertojn.

Kiam ni manĝis unuan pladon kaj eĉ duan, nia korpo jam akiris ĉion kion ĝi bezonas. Se ni vivas en desertoj, ni ne trovos manĝaĵojn.

5) Kaj laste, sed en malpli grave, la fizika ekzercado aŭ gimnastikado.

Oni devus minimume ekzerci sin inter 20 kaj 30 sekundoj tage per korpomovigaj ekzercoj kiuj helpas la moviĝon de la grasoj kaj tiel pli facile forigi ĝin el nia korpo pli rapide. Praktiku vian ŝatatan sporton, dancu aŭ promenu, ĉiam super viaj kapabloj, konvenas troigi. Tiamaniere ankaŭ vi malplibonigos la sanon de via koro.

[redakti] Vidu ankaŭ