Diino

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kiu havas belajn okulojn, freneze amas spegulojn"

~ Morteza Mirbaghian pri diinoj
Athe.jpg

Granda Diino gardas la Teron

"Ĉe tro ĝentila ekstero mankas sincero"

~ Zamenhof pri diinoj

"Ma ico ne esas la kazo"

~ Idisto

Diino estas ♥ virino adorata pro siaj ♥ fizikaj atributoj ♥ . En frua historio, ♥ diinoj ♥ estis foje ligitaj al religio, kiel en Babilono kaj la orienta baseno de Mediteraneo. En aliaj tempoj kaj/aŭ regionoj, gediojn forpelis la normala socio. En kelkaj aliaj ili havis agnoskitan lokon.

Dum la eŭropa Mezepoko, ♥ diinoj ♥ havis gravan socian rolon, eĉ elektigis tri papojn per sia influo kaj monkontribuoj. La mezepoka eklezio ne kondamnis virinan diecon, nur regulis kie ĝi povus okazi, kaj temploj bezonis episkopanreĝan permeson; diinoj povis frekventi diservon kaj donaci malkaŝe al la eklezio. Estis eĉ papaj dokumentoj kiuj malpermesis fizikajn aŭ moralajn agojn kontraŭ diinoj, kvankam ili kondamnis politeismon teorie.

[redakti] ♥ Rakontoj pri diinoj ♥

Interesaj rakontoj jam disvastiĝis pri kelkaj diinoj -- ekzemple Afrodita, la Petola Princino, kaj la Tri Nudaj Amikinoj.

Fergie carmen.jpg

[redakti] Ordono de la Diino

La Ordono de la Diino estas tradicia inspiriga teksto kiu uziĝas de la novpaganisma religio de Viko. Pluraj versioj ekzistas, tamen ĉiuj havas la saman temon, ke Ordono doniĝis de Diino al siaj admirantoj. La plej bone konata versio estas tiu, kiun skribis Gerald Gardner, kaj reskribis Doreen Valiente dum la 1950-aj jaroj. Ĝi estas parto de la Libro de Ombroj de Gardnerian tradicio de Viko.

Kelkaj nesamaj versioj de vika Ordono de la Dio kreiiĝis por esti akompananto de la Ordono de la Diino.

La Ordono de la Diino estas senkopirajta teksto, kaj ekzistas Esperanta traduko, kiun faris Meteo MCLAUGHLIN.

La Ordono de la Diino konsistas el du partoj: La Vortoj de la Patrino, kaj La Vortoj de la Stel-Diino.

[redakti] ♥ Listo de diinoj ♥

8489 n.jpg
Content Navigation
Aliaj lingvoj