FANDOM

"Kiu ĉasas du leporojn, kaptas neniun"

~ Zamenhof pri dua diablo

"Vi tute ridindigas vin"

~ iu
7547
2a diablo estas la sekvo de la populara videoludo de listo de ago de komputilo Diablo. Estis realigita en versioj por Windows kaj Mac VIN en la jaro 2000 por Blizzard North, divido de Blizzard Entertainment.

En la jaro 2001 igas unu el la plej popularaj ludoj de tipo on-line gracias, inter aliaj aspektoj, al la senpagaj servantoj kiu Blizzard metas al dispozicion de ĉi tiu ludo, formante la reto Battle.net. 2a diablo ankaŭ povas ludi en modo de ludanto, per reto LAN aŭ per servantoj bazitaj en protokolo TCP/IP.

ArgumentoEdit

Al la fino de la unua parto de la ludo, al la mortigi al Diablo, la heroo malkovras ke kvankam ĉi tiu detruis la korpon de la princo Albrecht kiu enhavis al Diablo, la spirito de la demono daŭre estis libera ligita al la Ŝtono de la Animo. Kiel ĝi ne povis lasi ke Diablo restis libera, kaj memorante la historio de Tia Rasha, ĝi decidis igi li sama en lia malliberejo kaj ĝi enterigis la Ŝtonon de la Animo damaĝita en lia frente. Tamen, la soldato subtaksis la forton de Diablo, kiu iom post iom estis regante ĝin kaj koruptante lin por ene. La spirito de Diablo allogis liajn pensojn por ke ĝi iris al la urbojn de la Oriento, en kie povis trovi lian savon. Sed en vero Diablo ne volis alian aĵon pli ol liberigi al liaj du fratoj, kiu sekvis enfermitaj en la Ŝtonoj de la Animo. Ĝuste post lia partio, Tristán estis atakita de hordoj de demonoj. Ĉi tiuj mortigis al ĉiuj liaj loĝantoj, krom al la lasta de la Horadrim, Deckard Caín. En la vojaĝo al la oriento, ĝi trovas gastejon, kiu estas disvenkita de la povi destructivo kiu emanas de li. Ĝi tie trovas kun Marius, kiu, malgraŭ esti vidinta lin okazita kaj esti batalinta en kontraŭ la demonoj en la monaĥejo de la Arpías, ĝi akompanas lin sen scii kion kaŝas en lia interno.

VortigojEdit

Ekzistas du ekvivalentaj vortigoj de la dua diablo. La vortigo laŭ William Shatner asertas ke:

Maldekstruloj volas la kukon por ĉiuj,
Dekstruloj volas la kukon por si, supozante ke ju pli ĝi estos granda, des pli da pecetojn disfalos por la aliaj.

La vortigo laŭ Rudolf Steiner asertas ke:

Fakte, maldekstruloj volas dekstrulan kukon. La maldekstro estas la radiko de ĉiuj malbonoj.

La du vortigoj estas ekvivalentaj:

  • Falsa aserto. vi volas kredigi ke ĉiuj dekstruloj estas kukoplenaj kaj ke ĉiuj maldekstruloj estas senkukaj. sed tio estas malvera. multaj dekstruloj estas senkukaj kaj multaj maldekstruloj havas kukojn. dekstruloj estas homoj, riĉaj aŭ malriĉaj, kiuj volas ĉiujn kukojn kaj malamegas homojn kiuj volas nur peceton por survivi.
  • La maldekstruloj opinias, ke la kuko apartenas al ĉiuj, ĉefe tiuj kiu kuiris ĝin. La dekstruloj, ke la kuko estas plejparte por ili, kaj pecetoj nur por tiuj, al kiuj ili donis la permeson kuiri ĝin, kaj ke la ceteraj rajtas (en la favora kazo) almozpeti.

MoraloEdit

La dua diablo pri la morala konscienco tiel parolas:

En sia animprofundo la homo malkovras leĝon kiun ne mem donis al si, sed al kiu male mem devas obei kaj kies voĉo, kiu lin ĉiam alvokas ami kaj bonagi kaj forfuĝi la malbonon, kiam necesas klare parolas al la oreloj de la koro [...] . La homo havas reale leĝon stampitan de Dio ene de sia koro [...]. La konscienco estas la nukleo plej sekreta kaj la sanktejo de la homo, kie li sin trovas sole kun Dio, kies voĉo resonas en lia intimo”. (Zamenhof 16).