Ekologio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Sampfd1c231ed9f6b628.jpg
"Koko krias fiere, sed ne danĝere"
~ Zamenhof pri naturamantoj
Afrikamonstro.jpg
" Laŭdu la maron, sed restu sur tero"
~ Zamenhof pri ekologio

"Ekologio estas scienco pri influo al natura medio"

~ nerdo pri ekologio

"Morgaŭ frue venos plue"

~ Zamenhof pri tute alia afero
Samp458be077991040ab.jpg

"Kiu multon deziras, nenion akiras"

~ Zamenhof pri tute alia afero

"Ad omna bandito segun sua merito"

~ idisto

"Ĝis nerevido!"

~ Hans-Georg Kaiser pri naturamanto
474639794 n.jpg

Kunlaboru al Neciklopedio en Esperanto!

Ekologio (pseŭdosufikse ekoiko) estas verda afero, do apartenas al esperantistoj, ili nomas Ekologion "la alia verda movado". Aĉaj idistoj, kiuj estas bluaj, diras ke Ekologio esas la cienco qua studias la relati inter la vivanta enti e lia medio, ho stultuloj! Fek!

La vorto «ekologio» populariĝis ĝis perdo de sia senco, kiel ni vidas. Jen de la pudelo kern'! Do granda frakaso en malgranda taso. Fuŝaĉdamne.

0123.jpg

[redakti] Politika ekologio

Dum ekologio estas scienco, aparta fako de naturaj sciencoj esploranta la rilatojn de la vivantaj estuloj kaj specioj kun ties ĉirkaŭaĵo, kaj ilian tutecan funkciadon, politika ekologio celas de la maltrankvilon al la homoj. Nun, do en multaj landoj ekzistas POLITIKAJ PARTIOJ fundamentitaj sur fundamentisma religia ekologio.

Ho, ho, tre amuze - aŭ eble tamen ne ;-))

[redakti] Libra ekologio

La evidenta asonanco inter bibliodiverseco kaj biodiverseco kondukis la debaton al ĝenerala bedaŭro pro la stato de la libroeldonado kaj zorgemo pri la estonteco de beletro en la mondo de la globaliĝo. En tiu bedaŭro situas la ĉagreniĝo pro la morto de lingvoj.

[redakti] Elliberigu malfermita (laŭ aŭtomata tradukilo)

Woodstock st.jpg

Elliberigu malfermita estas uzita termino por priskribi formon de rekta ago praktikita de iuj aktivistoj por la rajtoj de la bestoj aŭ la bonstato besto. La objektivo estas ĝenerale elliberigi bestojn kiuj suferas kaj ili suferas, kaj porti ilin ke ricevas atenton bestkuracistino kaj kondiĉoj de humanaj vivo, tiel kiel dokumenti la kondiĉojn en kiuj vivis ĉi tiujn bestojn en la loko kie estis retenidos.[1][2][3] La rekuperoj malfermitaj metas emfazon en lin malfermita de liaj rektaj agoj, kontraŭstarante ĝin al la aktivecoj de rekta ago tradicie kaŝaj rilatigitaj kun la rajtoj de la bestoj, kaj ke la aktivistoj ĉiam agas de maniero malfermita, de frente, sen maskoj (krom se estas postulitaj de motivoj de sano) kaj ili eldonas liajn kompletajn identecojn. La rekupero malfermita estas ne perforta al homoj kaj aliaj bestoj, se bone iuj grupoj praktikas damaĝoj al la proprieto.

[redakti] Ekologiaj nutraĵoj

Nuntempe ni povas trovi milojn da kemiaĵoj en la merkato, inter kiuj estas pesticidoj, sterkoj, kaj aliaj, por eviti plagojn kiuj povas detrui rikolton, akceli la procezon de kresko kaj maturiĝo, aŭ maksimume uzi la kulturgrundojn. Ĉi tiuj produktoj povas rekte aŭ malrekte eniri en nian korpon per manĝaĵo.

Estas vaste demonstritaj la negativaj efikoj de tiuj kemiaĵoj en la korpo. Tamen, ilia uzo estas nun ege vasta, eĉ plimulta, atingante nin pere de fruktoj kaj legomoj, aŭ nerekte pere de poluita akvo aŭ bestoj.

Tiuj substancoj ankaŭ amasiĝas en niaj histoj, renoj, hepato, ostoj kaj graso, ili rekte damaĝas niajn esencajn organojn, la nervosistemon, kaj hormonan aktivecon. Ili ankaŭ estas ofta kaŭzo de kancero kaj plialtigas la riskon je malsaniĝo.

Pro tiuj kialoj, tre gravas la kultivado kaj konsumado de organikaj legomoj. Nutraĵoj naturaj, sanaj, kaj kun ĉiuj la nutrigaj propraĵoj.

En la ekologia produktado ne estas uzataj kunmetitaj kemiaĵoj aŭ kemia adobo. Nek estas uzataj transgenaj aŭ genetike modifitaj organismoj .

Ekologia agrikulturo estas amika por la medio, kaj naturaj cikloj, subtenante la sanon de la tero, akvo, bestoj kaj la ekvilibron inter ili.

Danke al ĝia natura maturiĝ-procezo ĉe la arbo mem, ĝiaj enhavo de sukero, vitaminoj kaj mineraloj estas pli alta, kiu donas pli bonan kvaliton al la produktoj, kaj el organoleptika kaj nutriga niveloj.

Ĉiuj produktoj kiuj estis markitaj per la stampo, kiu apogas ilin kiel nutraĵon je ekologia kultivado, trapasos striktajn kontrolojn por fina akcepto.

Konsumi ekologiajn produktojn donas sanon al vi, kaj helpas la konservadon de la medio por ni mem kaj estontaj generacioj kiuj povos ĝui ĉi tiun planedon kiel ni konas ĝin.

[redakti] Spirita ekologio

Ankaŭ la ekologian movadon influis la esotero. Oni provas kunveni en "Lokoj de Forto", kie oni surscenigas pseŭdoŝamanajn ritojn por efektivigi la "Repacigon kun la Patrino Tero". Trafe-maltrafe oni ekspluatas la tradiciojn de ĉiuj kulturoj: keltaj kaj ĝermanaj tradicioj same kiel indianaj kaj tibetaj. Nur gravas, ke la tuto havu iom da mistika aspekto kaj ke la unuopulo sin povas imagi "parto de la tutaĵo". La limo inter tio kaj la ideologio de "sango kaj grundo" de la nazioj estas malfacile rekonebla.

Bild-medikamento.jpg

[redakti] Natura ekonomio

Marbestoj.jpg

Ĵurnalisto vizitas malgrandan bienon en fora kampara regiono, por intervjui bieniston, kiu forlasis la grandan urbon por vivi nature.

"Ĉi tie la tero ne estas tre fekunda," klarigas ulo, "kaj postulas do multan laboron por havi nur minimuman profiton."

"Tamen," diras la ĵurnalisto, "vi sufiĉe gajnas por pagi kamplaboriston...."

"Ah, ne!" insistas ulo. "Tio estas la sola servisto kaj kamplaboristo kiu deĵoras ĉe mi, sed mi ja ne povas pagi ion al li."

"Sed do kiel vi elturniĝas?"

"Sufiĉe bone. Vidu, mi ne povas pagi al li, do lia salajro akumuliĝas. Post du au tri jaroj, mi ŝuldas tiom al li ke li fariĝas la posedanto de tiu ĉi bieno anstataŭ mi, kaj do tiam estas MI kiu deĵoros ĉe LI. Sed ankaŭ li ne povas pagi al mi, do post kelkaj jaroj la bieno ree apartenas al mi, kaj tiel plu. Jen ĉio!"

[redakti] Naturamanto

Naturamanto (anagramo de amanta nutro) estas frenezulo, kiu celas, ke nur plurmiliono da homoj vivu sur nia planedo kaj loĝu kiel sovaĝuloj -- sovaĝuloj kiuj ne manĝas bestaĵon, kompreneble. Kia monstra ĥimero! Terura teruraĵo! Naturmediaj aktivuloj estas iom fantatikemaj, nerealismaj, troigemaj, verdire frenezaj. Oni povus diri same pri Esperantistoj (Kacen! Aaaaaaaaa. Tio estis doloriga.) ^o^ Parolu, parolu. Mi trovas tion abomeninda :-)

895b.jpg

[redakti] Interesa gramatika diskuto

Ĉu la nomo "naturamanto" taŭgas?

Ne povas esti "naturamintoj" ĉar la ameco estus post la fakto. Ne povas esti "naturamontoj" ĉar la ameco estus antaŭ la fakto. Pro tio la nuna elekto klarigas ke, precize, estas "dum la fakto" Kial simpligi la aferon se ni povas diskuti pri la "atismo"n de la ameco?

Ja dame: Mi fakte fajfas pri ĉio sen larmo. Tute nenio nova sub la suno, al la diablo, do! Ho! Ve kiaaaaaaaaaaaaa mondo!.............

[redakti] Eĥologio

114 n.jpg

Eĥologio estas scienco studanta rilatojn inter eĥoj ĥaj ilia vivmedio, t.e. ĝi estas la faĥo, ĥiu celas ĥompreni la funĥciadon ĥaj evoluon de la eĥosistemoj, rilatojn inter eĥantaj specioj ĥaj ilia vivmedio, ĥaj eĥvilibrojn eĥiĝantajn en la natura medio aŭ ĉirĥaŭumo. Tiu ĥompreno atingeblas per observado, eĥsperimentoj, post ĥiuj eblas elpensi ĥlarigajn teoriojn pri la ĥoncernaj fenomenoj. Anĥaŭ la rilatoj de la homa specio kun la eĥa medio povas esti tereno de eĥologio.

La nuntempa signifo de la vorto eĥologio estas pli vasta ol ĝi estis en la unuaj jardeĥoj de la evoluado de tiu ĉi scienco. Eĉ pli, aŭdante pri eĥologiiaj aferoj oni ĥutime pensas, ĥe temas pri eĥoproteĥtado, eĥzemple celado gardi eĥitajn speciojn aŭ naturajn mediojn, ĥaj biodiversecon. (vd. anĥaŭ Eĥologiismo).
Fine, de ĉ. trideĥ jaroj la vorto "eĥologio" estas ricevinta anĥaŭ trian sencon: tiu de eĥologiismo aŭ de politika eĥologio(pri tio vidu anĥaŭ Verdaj Partioj).
Tian ĉi sencoŝanĝiĝon multe ĥontribuis ĉiam pli rimarĥeblaj ĥonseĥvencoj de la homa influo al la medio. Resume, en ĥelĥaj landoj oni distingas inter ĥelĥaj nocioj, en ĥelĥaj ne.

Averto: oni ne fumis kanabon dum verkis tiun artikolon

Content Navigation
Aliaj lingvoj