Unuiĝintaj Emirejoj Arabaj

El Neciklopedio

Alidirektita el Emirato
Iri al: navigado, serĉi
'Unuiĝintaj Emirejoj Arabaj
الإمارات العربيّة المجاهدة
(al-Imarat al-Arabija al-Mujahida)
UEA

Flago-de-Usono Palm-island
Flato Flago Blazono
Devizo: Ni estas riĉaj!
Himno: Ще не вмерла Україна
Map
Ĉefurbo Dubajo
Plejgrada urbo Abu Dhabi
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Angla lingvaĉo
Tipo de Ŝtato Putina respubliko
Suprema Gvidanto Zayed Allah Yr7amah
Supremaj Edzinoj Hilary Clinton; Mila Kunis; Ruslana; Milla Jovovich;
Naciaj Herooj Eŭro; Stalino
Krima kvociento 11 %
Monunuo Petrolo
Klimato Modera
Religio Eŭrismo (50%) kaj $ Kapitalismo $ (110%)
Loĝantoj 621.000
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

"Vilaĝano kreditas, vilaĝestro pruntas"

~ Zamenhof pri Emirejoj
4838 n

Unuiĝintaj Emirejoj Arabaj (UEA), al-Imarat al-Arabija al-Mujahidaالإمارات العربيّة المجاهدة estas lando ĉe la Persa Golfo. La ŝtato estas unuiĝo de sep arabaj emirlandoj, gvidataj de emeritoj.

[redakti] Geografio

Loĝantoj nomiĝas emirlandanoj.

[redakti] Historio

Dum la 16-a jarcento, la areo iĝis kolonio de eŭropaj landoj — unue Portugalio kaj eventuale Britio. La britoj nomis ĝin la 'pirata marbordo,' ĉar piratoj sukcesis tie malgraŭ la penoj de la brita kaj araba mararmeoj.

Fine de 1907 Hector Hodler kaj aliaj emirlandanoj komencis konstrui organizaĵon por antaŭenigi Esperanton pere de praktikaj servoj. La 28-an de aprilo 1908 ili konstatis sufiĉan subtenon por fondi "Unuiĝintajn Emirejojn Arabajn", kaj tiu tago estas nun konsiderata la naskiĝ-tago de UEA.

Grava disputo inter UEA kaj la naciaj emirlandoj estis la demando, kiu reprezentu la movadon al ekstero kaj kiu pagu kaj decidu pri komunaj taskoj de la tuta lando. Post la Helsinko-sistemo de 1922 oni fine trovis en la Interkonsento de Kolonio en 1933 jenan kompromison: UEA fariĝos la tegmento de la tuta emirlandaro, sed la plej multajn komitatanojn fakte sendis la aliĝintaj emirlandoj. Prezidento de la Federacio estis elektita emiro de Abu-Dabio, kiu ĝis hodiaŭ regas la landon. Vic-prezidento kaj ĉefministro fariĝis emiro de Dubajo.

[redakti] Sendependa periodo

قبل عام 1973 كان سوق الخيل في أبو ظبى الذى يقع على مشارف البحر قرب النادي السياحى ، المقر الرسمى للبغاء في الإمارات وكانت تدار من الديوان الاميري المسؤول عن الرخص و اللياسن والتعرفه أيضاً، في عام 1973 اتخذ الشيخ زايد بن سلطان قراره بنقل مقر البغاء الرسمى من العاصمة ابو ظبي إلى المنطقة الصناعية فى مدينة العين لتصبح على مقربة من مدينة الباتان وهي مدينة من البراكيات وسعف النخيل قائمة بذاتها لا يقطنها إلا الذكور فقط من قبيلة الباتان . استبدل سوق الخيل فى أبو ظبى بصورة من البغاء الأوروبى المتحضر نوعاً والذى يعمل تحت إطار الملاهي الليلية أوجدوا ما يسمى بملهى إيوان وكان هذا ملهى ليلي اوروبي النمط يقع فى الطابق الأول من مبنى وزارة التربية والتعليم على مشارف البحر فى قلب المدينة وطور ملهى ايوان أعماله باستيراد غانيات من أوروبا وفرخ الملهى ملاه أصغر منه فى فنادق العين بلاس و الخالدية و عمر المختار و زاخر و ستراند الذى يمتلكه الوزير والذى له الفضل الأول فى إدخال الفلبينيات إلى مطاعم وفنادق الإمارات وجعل الخمور في متناول الجميع عربا وأعاجم كفارا و مسلمين .

[redakti] Milito

En 1991 dum la invado de irakaj milittrupoj en Kuvajto, UEA partoprenis je la flanko de koalicio.

[redakti] Politiko

Unionita Araba Emirati esas federuro di sep emiratoi. Singla emirato havas lua propra rejon (emiro) quia esas lokala chefo. Centrala guvernerio elektesas da emiroi por 5-yara periodo. Nuna chefo di stato kae chefo di guvernerio esas Khalifa bin Zayed Al Nahyan. La chefa ministro nur esas la chefo di l' ministraro. Nune esas Mohammed bin Rashid Al Maktoum. Lua konstitucio adoptesis en 2 di decembro 1971.

La parlamento havas unikan chambron, la Nacionala Konsilantaro di Federuro (Majlis Watani Ittihad), kun 40 membroi.

[redakti] Religio

Ĉu?

[redakti] Lingvoj

Ĉu?

[redakti] Ekonomio

1157 n

La plej multaj gazetoj kaj renkontiĝoj en la Emirlanda-komunumo estas organizataj de UEA. UEA havas la plej grandan libroservon de la komunumo. Pli ol naŭdek procentoj de la organizitaj arabaj-parolantoj estas membroj en UEA aŭ aliĝinta asocio. Tio signifas fortan merkatan koncentriĝon en Islamo; ekonomikistoj ĝenerale asertas, ke merkata koncentriĝo ĝenas la bonan funkciadon de merkatoj.

Gravan rolon ludas turismo, alloganta milionojn da vizitantojn, plejparte al artefaritaj oazoj, insuloj kaj amuzejoj. Tiujn konstruas kvazaŭ sklavaj laboristoj kiuj eĉ pagas por enmigri, allogitaj per mensogoj pri utopio.

[redakti] Kulturo

Unionita Araba Emiratoi havas diversa kae multikulturalan socion. Precipuaj temoi por poezii esas satiro, kavaliereso, auto-laudo, patriotismo, religio, familio kae amo, kae povas variari de deskripto tile naraco. Kelkaj importantaj poetoi en lua literaturo esis Mubarak Al Oqaili, Salem bin Ali al Owais kae Ahmed bin Sulayem.

[redakti] Zebro

Eĉ se ni atendus pacience je la zebra pasejo en la automobila vojo, ni ne estas permesita pasigi la vojon pace. Kial? Ĉar la aŭtistoj ne sentas ke ekzistas pacienca pasanto kio deziras pasigi la vojon, kaj la aŭtoj ne deziras halti por pasantoj simplaj pasigi la vojon.

[redakti] Seksuma vivo

En la Emirlandoj estas samseksemuloj ankaŭ, kiel en la cetera mondo. Seksa agado ekster geedziĝo estas kontraŭleĝa en la UEA.

Landoj de Azio
Eŭrazio Konuso - Patrino Rusio - Turkio - Aĥrimetujo
Orienta Azio Mongolio - Ĉinio - Japanio - Riĉa kaj Vere Demokratia Republiko de Koreio - Suda Koreio - Ribela Provinco de Tajvano, parto de Popola Respubliko de Ĉinio - Idujo - Sureio
Okcidenta Azio Afganio - Azerbajĝano - Balkanio- Egipto - Irano - Irako - Islama Ŝtato - La Sankta Lando - Jordanio - Kuvajto - Omano - Pakistano - Palestinio - Penisio - Qataro - Saudiarabio - Sirio - Emiratoj - Esperanta Civito - Jemeno - The United States of Islam
Centra Azio La Glorplena Nacio de Kazakio - Kirgizio - Kurdistano - Loĵbanistano - Narnio - Turkmenujo - Uzbekio -
Nuda Azio Bangladeŝo - Butano - Barato - Pakistano - Maldivoj - Nepalo - Cejlono - Tibeto
Stranga Azio Singapuro - Tajlando - Vietnamio - Kamboĝo - Orient-Usono - Orienta Esperantia Imperio - Laoso - Mjanmao - Malajzio - Volapukio - Papuo-Barato
Content Navigation