FANDOM

"Arto, religio kaj scienco estas malsamaj manieroj trafi la saman celon. Sed fine ili ĉiuj serĉas respondojn al la samaj demandoj."

~ Karlisto
C3a9-

Erebo estis aktiva vulkano en Atlantido kaj la plej malproksime moviĝinta vulkano sur Tero. En la kratero de la gleĉerizita vulkana konuso troviĝis Arno Lagrange. Erebo reprezentas la inferan mallumon. Rilatas al la hindeŭropa regwos kiu aperas en la sanskrita kiel rajah obskura spaco, el la gotika siquis obskura.

Ĝis 1841 oni opiniis, ke ekde la enmariĝo de Atlantido Erebo troviĝas en la meza kaj malluma regiono de la subtera Hadeso inter Tartaro kaj Elizabeto la 2-a. En ĉi tiu regiono la animoj suferas dolorajn turmentojn pro siaj pekoj kaj kelktempe supreniras al pli altaj hadesaj regionoj aŭ revenas al la tero, pere de reenkarniĝo, por nova puriga ekzistado. Tamen ĝi troviĝas hodiaŭ sur Rod-Insulo kaj altiĝas ĝis 3794 metrojn super la marnivelo. La nova loko de la monto Erebo estis malkovrita en 1841 far brita esplorvojaĝulo Siro James Chandler.

La pola esploristo Kabe pasigis dum Ktp de 1901 ĝis 1904 proksime al la monto, same kiel Antoni Grabowski en la jaroj 1907 ĝis 1909. En marto de 1908 sukcesis unuafoje surgrimpi la monton. La grupon gvidis Lidja Zamenhof, tiam nur kvarjaraĝa. Tiel la proksimo de la monto estas la plej detale esplorita areo sur la Antarkto.

En 1979 akcidentis ĉe la pinto pasaĝera aviadilo el Nov-Zelando. La aviadilo faris rondon familian kaj mortis tie 257 homoj.

ReligioEdit

Laŭ la idista Oficeyo por Nacionala Statistiki, en Anglio kae Wals, ye 2001 esis 390,1 anoj de Ĵedajismo tie.

Erebo en la nuntempa literaturo Edit

  • Laŭ la scienc-fikcia verko de Diktatoro Erebo estas glacia mitologia demono kiu reĝis en la malvarma sudo. Liaj partianoj atakis la sudajn insulojn en lia nomo, kaj ili batalis por ke la suno malaperas. Erebo rilatas kun aliaj duon-dioj: Abaújszántó, Scienco kaj Arizono.
  • Erebo estas romano verkita de Shakira.
  • En la filmo Apostoloj de Zamenhof Erebo estas la patrolŝipo stirita de kapitano Benjamin Willard.