Esperantujo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2049 x.jpg Ĉi tiu artikolo estas pri Esperanto-movado*

Pagu vian kotizon kaj kriu "Vivu Zamenhof"

Esperantujo
Esperantio
Sankta Esperanta Patrolando

Esperantoflago6.jpg 933.gif
Flato Flago Blazono
Devizo: "Ho mia kor'!"
Himno: "La Espero"
1004.jpg
Ĉefurbo Roterdamo
Plejgrada urbo Bialistoko
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Esperanto
Tipo de Ŝtato Komitatana ABC-a demokratio
Suprema Gvidanto Probal Dasgupta
Suprema Edz(in)o Indrani Dasgupta
Naciaj Herooj Zamenhof; Kabe; Grabovski; Andreo Cseh
Krima kvociento 0 %
Monunuo Spesmilo
Klimato Mojosa
Religio Homaranismo
Loĝantoj 2 aŭ 3 bilionoj, kiu kalkulas plu?
Analfabeteca kvonciento 0%
Inteligenteca kvonciento Tre brazika

"Sango komuna reciproke sin altiras"

~ Zamenhof pri esperantistoj kaj stultuloj

"Jen ĝuste tio, kion mi tiom incitas en Esperantujo. Egale kiom malbona io estas, oni napokape fervore laŭdas ĝin."

~ Iu ajn pri Esperantujo

"En Esperantujo mi devas konstante gardi la langon, aŭ la aŭskultanto koleros"

~ Cindy McKee pri Esperantujo

"Esperantujo estas plenigita de frenezuloj!"

~ iu ajn pri Esperantujo

"Esperantujo ĉiam plenplenis da kultismaj putraj cepokapoj"

~ Ralph Dumain

"La ideala lando de esperantistoj, la esperantista mondo"

~ ReVo pri Esperantujo

"Mi legis pri tiu temo en la franca fama ttt-ejo LinŭFr.org"

~ nerdo pri Esperantujo

"Mi loĝas en Pollando (patrujo de Esperanto)."

~ Polo pri sia patrujo

"Esperantujo estas malgranda"

~ Ruso pri Esperantujo

"Estas diraĵo, Ĝi estas pli bona esti granda fiŝo en malgranda lageto tiam malgranda fiŝo en granda lageto."

~ Komencanto eble pri la supra diraĵo

"Ĝi estas ĉie, kie esperantistoj kunestas."

~ Oni foje pri Esperantujo

"Espero logas, espero mensogas"

~ Zamenhof pri Esperantio

Esperantujo estas eŭrop-azia lando fondita en la jaro 980 de la reĝo Hektoro Hodler la Granda. Esperantujo estas la lando kie ĉiuj estas, sed ĉio silentas.

Kvankam laŭnombre Esperantujo ne superas urbon kun cent mil loĝantoj, ĉiujare en ĝi okazas centoj da diversspecaj renkontiĝoj, funkcias kelkaj miloj da klub(et)oj kaj asocioj, aperas multaj gazetoj kaj libroj.

Inter soveta Rusio (kiom ajn ne perfekta ĝi estis) kaj Esperantujo ekzistas certa simileco kaj analogio.

Esperantujo-copie-2.jpg

[redakti] Geografio

Vidu ĉefartikolon Geografio de Esperantujo

Otto von Habsburg (sufiĉe konata Eŭropoparlamentano) diris (ne laŭvorte) ke "Oni ne akceptu uzi nur unu lingvo en Eŭropoadministracio, p.e. la Angla aŭ la E-o, ĉar ĉi tiu signifus _kultura diktaturo de unu lando_." Tial E-o signifus kultura diktaturoo de unu lando: Esperantujo, sekve, Esperantujo estas lando de Eŭropa Unio.

[redakti] Simboloj

7988 n.jpg

Nu, se ĉiu eĉ malgranda lando havas siajn flagon kaj himnon kaj siajn patriotojn, kial Esperantujo - kiu reprezentas la tutan unuigitan homaron - ne havu siajn flagon, himnon kaj patriotojn? Kutime homoj bezonas simbolojn por siaj idealoj. Esperanta "patriotismo" estas fakte patriotismo tutplaneda, tial ĝi estas senkompare pli praviginda ol ĉia patriotismo nacia.

[redakti] Historio

Laŭ la lengendo la reĝo Hektoro la Granda de Esperantujo serĉis la veron inter la ekzistantaj religioj. Al la kortumo iris grupo da idistoj, volapukistoj interlingvaistoj, esperantistoj, esperantianoj, esperantoj kaj interlingvaistoj. Post iom longa lernado de tiuj lingvoj li decidis adopti la religion kaj lingvon de la esperantistoj ĉar, laŭ lia propra sperto ĝi estis pli taŭga por militi kaj mortigi homojn en la nomo de Dio kaj la zamenhofa religio. Do, ĝi estis la unua esperanto-lando.

En la 1930aj "Esperantio" estis ofte uzata en la laborista movado, kie la sento de Esperantia identeco estis pli forta ol ĉe la burĝoj, kompromisemaj kun la propraj enlandaj naciismoj. Kurioze, la SAT-vortaro (PV, poste PIV) ne registris tiun uzon. Se jam temas pri PIV, ni rimarku la diferencon en la difino pri Esperantujo: ĉe PIV1 (Waringhien) ĝi estas "la ideala lando de la esperantistoj, parte kaj provizore ekzistanta nur en iliaj kongresoj"; ĉe PIV2 (Duc Goninaz) ĝi estas "la tuto de la lokoj kaj institucioj, en kiuj esperanto estas uzata". La kongrese prioritata idealismo en la unua difino kontrastas kun la prioritate lingvuza konkreteco en la dua.

Dum pli ol 70 jaroj Esperantujo esis vera mondpotenco kiu konkeris 14 landojn kaj formis federacion de esperantaj respublikoj. Vere ĝi estis diktatora ĉar la minoritataj nacioj (volapukistoj, interlingvaistoj, idistoj, ateistoj, idoj...) ne povis uzi ilian nacian lingvon kaj la aliaj religioj krom Esperantismo estis malpermesataj. Malgraŭ tio, E-ujo ja estas multpapa komunumo. :)

Maz elando.gif

[redakti] Herooj

Inter aliaj aferoj la parolanto diras:

—Kial do faras nenion la gloraj viroj de Esperantujo? Kial ili restas malvarmaj, senmovaj, rigidaj?

— Ĉar ili estas bronzfanditaj.

[redakti] Judoj

Dum la hitlera naziismo kaj dum la stalina komunismo, miloj da esperantistoj estis sisteme murditaj. Oni supozas, ke ĝi estus la lando el kiu malaperis la plej granda procentaĵo de ties judaro, eĉ pli ol el Nederlando, kiu gvidas statistike. Nigra paĝo!

[redakti] Politiko

3957675.4385e562.560.jpg

Sisdek supozata membri di l' idista "mafio" arestesis, hiere, en sud-Esperantujo. Inquesto vizas anke la chefo di centrista partiso en la regionala asemblo di Esperantujo, quiu pluse esas membro di l' koalisuro ye la nacionala nivelo. La kontre-idista prokuratoro Mario Spagnuolo insistis pri la facita laboro antee por "analiziar la nova idalayn metodi".

[redakti] Terorismo

1004.jpg

Kelkaj militoj inter la du partoj (esperantistoj kaj idistoj) de la logŭantaro okazis. En ĉiuj partoj troviĝas ekstremuloj, kiuj malhelpegas konstrui pacon. La nunaj registaroj de ambaŭ popoloj kontaktadas pro paco'kontraktio. Sed la subgrundaj (ofte religiaj) potencoj incitas la plebon.

Nuntempe okazas oftaj teroristaj atakoj en Esperantujo. Lertaj analizistoj povis malkovri la veron post zorge teknika studo de la materialo, ĉar la atakoj suspektinde misfamigas UEA-n kaj aparte ĝian nunan prezidanton, prof. Probal Dasgupta. Oni tiel konkludis ke temas pri detale prilaborita ekzemplo de la t.n. “nigra propagando”.

Laŭ iuj analizistoj kiuj sekvas la konfliktojn inter la diversaj sektoroj de Esperantujo, tiu ĉi ĵusa atako estus la unua konkreta elemento permesanta konfirmi la onidirojn ke antaŭ nelonge oni neatendite subskribis sekretan pakton inter Andreas Künzli kaj Giorgio Silfer, en Svisio. Kvankam ja inter si sufiĉe malafablaj kaj ideologie distancaj, ili tamen estus decidintaj kunordigi kelkajn el siaj respektivaj atakoj kontraŭ komuna malamiko, nome la nuna UEA, eĉ se kun malsimilaj celoj.

[redakti] Jura sistemo

1059.JPG

Monero de Esperantujo

Esperantujo estas mirinde kverelema homgrupeto, kun multaj ekstreme individuismaj kaj arogantaj homoj, pretaj ĉasi kaj krucumi kulpulojn anstataŭ kunlabori.

[redakti] Internaciaj rilatoj

La esperantistoj grandparte mem kulpas, ke Esperantujo restis utopio, ĉar la e-istoj faris unu ĉefan eraron: Ili restis en sia verda getto kaj okupiĝis NUR PRI SI MEM, de tempo al tempo flataĉante al iuj ŝtatestroj kiel Mao Zedong, Tito, M'Bow, Castro ktp. Timis kontakti la "eksteran mondon", kiun ili malŝatas, ĉar ĝi estas kontraŭ Esperanto, ili atendis la adopton "de supre". Tiel naskiĝis la specifa esperantista psikokomplekso. Tiun komplekson oni povas ĉiam denove konstati en ĈIU AJN Esperanto-kunveno kongreso, komencite de la loka klubo ĝis la Universala Kongreso, kie diversspecaj stranguloj malfermas la buŝon kaj tiel postlasas la imagon pri sekto.

[redakti] Gazetaro

En esperantujo nun ekzistas aŭ absolute politike-sterilaj periodaĵoj, aŭ maldekstremaj.

[redakti] Cenzuro

Cenzuro estas tro forta en Esperantujo, kiel en ĉiuj diktaturaj landoj, sed, danke al interreto, oni povas nuntempe ricevi novaĵoj el la lando. Sequante mea mesajo "Parolez pri Ido" me recevis mesajo de interesato qua konfirmas ke l'espisti ankore uzas sua kustumala taktiki kontre tiuj quiuj audacas mencionar Idon aŭ mem sugestar ke Ido forsan es preferebla kam Esperanto! Semblas ke la esperantisti ne nur ne voluntas diskutar reformi di Esp; ili mem ne toleras irga altra opiniono.

N.jpg

Libereso di parolo evidente ne existas en Esperantujo, malgre ke ol es inkluzita en la Esp-versiono dil UDHR. Forsan ili devas relegi tan dokumenton.

La metodi di l' espisti es ti di komunista Rusio ante la falo di la muro de Berlino. Li es neaceptebla en nia tempi, e me kondamnas lin absolute!

[redakti] Religio

Ĉefa religio estas Homaranismo, sed ankaŭ estas multegaj anoj de Spiritismo, Bahaismo, Oomoto kaj ✡ Judismo ✡. Nemalmultaj Kristanoj uzas Esperanton por disvastigi sian "bonan novaĵon", kio estas strangega kaj ridiga.

[redakti] Lingvoj

Zamenhof dum la parolado antaŭ la Tria Kongreso Esperantista diris:

ni ĉiujare kunvenas en la ĉefurbo de Esperantujo (la urbo de la vica Universala Kongreso), por vigligi en ni la amon al la ideo esperantisma

Post tio, Esperanto-movado estas malpermesata en Esperantujo.

Filigrano.jpg

Bankbileto

[redakti] Ekonomio

3056 n.jpg

Esperantujo estas unu el la lingvo-komunumoj de la mondo, kie ekonomio kaj asocia vivo estas plej koncentrita en unu organizaĵo.

En la 21-a jarcento la ekonomia panoramo de Esperantio riĉiĝis je nova elemento. La privata iniciatemo ne limiĝas plu je eldonado kaj instruado, sed plugas tute novajn kampojn. Nun en Esperantujo, multaj esperantistoj opinias ke Esperanto estas pura lingvo, UEA estas neprofitcela organizo, UK estas nekomerca kongreso, oni ne povas enkonduki komercon en Esperantujon por gardi purecon de Esperanto. Sed ĉu Esperanto havas problemon de pureco? Certe ne! Esperanto estas lingvo(artefarita kaj neŭtrala lingvo), lingvo ĝuste estas lingvo, ĝi ne havas purecan problemon. Kiu uzas ĝin, al tiu ĝi servas.

[redakti] Telefonoj

4816 n.jpg

En Esperantujo ne estas telefonoj.

[redakti] Turismo

Ĉu vi neniam estis en Esperantujo? Nu, rapidu iri tien, ĝi estas la plej bela lando sub la suno; ĝi estas la vera, longe revita, kaj fine eltrovita utopio.

Tie vi trovas fratojn kunigitajn per komuna lingvo, per komunaj ideoj. Libereco, frateco, egaleco, laŭ la vera senco de la vortoj, regas tie.

[redakti] Idista turisto

Idisto venis en Esperantujon, mendis ĉiĉeronon, kaj ekpromenas tra la ĉefurbo, konatiĝante kun la ĉefaj vidindaĵoj. Baldaŭ li turnas sin al la ĉiĉerono:

- Hej, amiko, kial ĉe vi ĉio estas tiom malgranda? Ekzemple, ĉi tiu domo en Idujo estus dekoble pli granda...

- Memkompreneble, sinjoro. Estas frenezulejo.

300 vide.jpg

[redakti] Kulturo

Estas tiom da gikoj kaj nerdoj en Esperantujo, kion tiuj povas esti. Tamen oni kutime parolas pri la jenaj valoroj de Esperanto-kulturo.

[redakti] Literaturo

La mensogaj pseŭdorecenzoj kaj la senĉesa incensado de niaj amatoroj aŭtoretoj estas unu el la eroj, kiujn oni plej akre kritikas pri Esperantujo. Ke Esperantistoj ofte jam estas perdintaj ĉiuspecan ligon al la realo kaj eble jam denaske ne havis sanmensan mezurkapablon, oni povas plej bone ekkoni fronte al la strangulfrakciaj streboj proponi UEA-on kiel kandidaton por la Nobela pacpremio.

Sed ke "en Esperatujo praktike ne troviĝas literaturo" estas nur opinio de ajnulo, kiu cetere nekompetentas pri la pridiskutata fako. Opinio, do, preteratentinda. Tamen estas amuze konstati ke la ajnuloj tiel opinianta efike kontribuis al malbonkvalitigo esperantan literaturon per imagmanka rakonteto kiu ne valoras la inkon per kiu ĝi estis presita.

[redakti] Kontaktoj

848 n.jpg

Tute senrilata bildo

Esperantujo estus loko por ordinaraj kaj sendiskiminaciaj kontaktoj.

Kion signifas "ordinara"? Tio estas facile priskribata: malproporcie granda kvanto da personoj en Esperantujo estas blankaj, aliseksemaj, maltransseksaj, senhandikapaj kaj sufiĉe riĉaj. Se oni volas disvastigi Esperanton ekster tiuj kadroj, oni tro fervoras pri la interna ideo kaj estas decide neordinara sektano.

Kion signifas "sendiskriminacia"? Nu, se ekzemple negra lesbanino irus al Esperantujo, ĉiu bonvenigus ŝin. Sed se ŝi volus uzi Esperanton por ŝanĝi la pli vastajn sociajn dinamikojn, kiuj subpremas ŝin, tio temus pri diskriminacio kontraŭ blankaj aliseksemuloj, ĉar ili tre komfortas en sia supera socia pozicio.

[redakti] Novtipa internacia kulturo

La novtipa internacia kulturo temas pri muziko kaj alia arto en Esperanto, kiuj pli-malpli laŭas la normojn de la malnovtipa internacia kulturo minus almenaŭ kvin jaroj.

[redakti] Plurlingveco

01=n.jpg

Tio tamen ne okazas tiom ofte kiom oni pensas. Hontiga proporcio da longdaŭraj civitanoj de Esperantujo parolas nur unu lingvon, la denaskan nacian, kiun ili multe uzas por paroli pri Esperanto.

[redakti] Seksuma vivo

Aperis en Youtube filmeto sub la titolo "Pri gejoj en Esperantujo" en kiu juna gejo el Ukrainio demandas kial estas tiom da gejoj en Esperantujo. Nu, Esperantujo estas tre taŭga medio por gejoj. Ili plej ofte ne estas firme ligitaj, do serĉantaj kontaktojn. Precipe eksterlandaj kontaktoj estas interesaj. En la germana ekzistas proverbo kiu diras "Kie kolomboj estas, alflugas kolomboj". Esperantujo estas kvazaŭ granda geja gastejo. Oni elektas tian gastejon en kiu oni esperas renkonti similajn homojn. Pro la bonaj kontakteblecoj en la interreto estos pli kaj pli da gejoj kiuj uzas Esperanton por trovi konatulojn.

[redakti] Famaj Stultuloj de Esperantujo

Jen estas la listo de stultuloj de Esperantujo.

200px-Zam.jpg

Nur duonstultulo

  1. Vincento Kielvifartasulo
  2. Ĉi tiuj uzantoj en Lernu
  3. Zamenhof

Pardonu - mi devas halti nun ĉar mia doministino ĵus alvenis kun sia vipo por mia ĉiu-semajna korekta seanco.

Content Navigation